selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 22:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Billiga 5103 i England
PostPosted: Fri Mar 26, 2004 09:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag har lite funderingar pa att skaffa en 5103. Hade dock tankt vanta och se hur Linns nya forsteg ser ut forst. Jag har markt att i UK saljs det manga 5103 (latest spec) for ca 1000 pund, vilket ju ar rena fyndet. Det ar ju forvisso en utgaende modell och den verkar inte vara kompatibel med de senaste bildformaten men for de pengarna ar det ju ett mkt bra pris som enbart audio forsteg. Ar det nagon ar pa forumet som har nagra synpunkter eller erfarenheter?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 26, 2004 17:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Man klarar sig rätt långt på DTS-ljud i dagens läge, att det sen stödjer enbart 5.1 gör inte så mkt, få filmer utnyttjar fler än de kanalerna än så länge. För £1000 är det ett grymt bra 2kanalsförsteg, det går INTE att bortse ifrån. De lär nog dyka i pris i Sverige åxo när Linns nya AV-prylar kommer till Sverige.

Vänta och se du!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 26, 2004 17:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Av ren nyfikenhet, var har du sett 5103 för £1000? Som du säger är det ett rejält fynd för det priset, men jag hittar inga så billiga nånstans. Hittar mest demo-ex som går för £1800-1900 nånstans.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 14:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag har kollat på ebay uk. Just nu är det ett par tre stycken till salu. Jag har dock bestämt mig för att vänta ett tag. Min erfarenhet tidigare har varit att utgående modeller kan sjunka en del efter något år eller mer när de har utgått och folk hellre vill ha den nuvarande modellen. Just nu har jag en kollektor 2 så jag sitter inte precis i sjön även om jag skulle vilja uppgradera försteget. Jag är också lite sugen på en Ikemi men jag kommer nog att vänta och se lite vad som händer nu när nya unidisk sc släpps. Det kan ju vara så att Ikemi kommer att ersättas eller uppgraderas ordentligt snart med tanke på att den väl har funnits på marknaden i ca 5 år.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 14:48 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ah jo, ebay uk har jag tittat lite på också. Det luriga med att jämföra med priserna på ebay är att prylar ser ut att bli sålda för en viss summa ända fram till sista minuten då det kommer in 7-8 bud som ofta höjer priset till mer än det dubbla! Men visst, en del saker går bra billigt ändå. :)

Om du är sugen både på Ikemi och 5103 kan väl Unidisk SC vara väl värd att kolla upp när den börjar leta sig ut lite överallt i landet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 14:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jo det stämmer ju att priserna kan rusa iväg sista minuten. Jag har inte följt det mer systematiskt, men nyligen följde jag en som slutade på £ 1048. Läste också på ett annat forum om en kille i England som blivit erbjuden en 5103 av sin handlare för ungefär samma pris.

Om man utgår ifrån att den nya exotik kommer att vara betydligt bättre (vilket nog är rimligt) och dessutom är uppgraderingsbar med nya format etc så är kanske ca 15 000 kr (lite under halva priset) inte helt orimligt. Det är trots allt en utgången modell som inte kan hantera alla format och som man köper begagnad.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited