selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 150 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 03, 2006 20:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Aha! Jag missförstod. Tror aldrig jag har hört ett sånt rum. Låter intressant... kan nog bli bra gissar jag.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 14:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
:D :twisted:


Attachments:
8720_front_rightimage.jpg
8720_front_rightimage.jpg [ 46 KiB | Viewed 2314 times ]
SGR_Hardware_White_v01.jpg
SGR_Hardware_White_v01.jpg [ 14.77 KiB | Viewed 2312 times ]

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Blir det bra? Har ingen aning om vad en xbox duger tilll..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 15:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Det blir riktigt bra faktiskt. Sen öppnar det ju för den lösa HD-DVD-driven man kan köpa till, vilket jag lär göra inom kort. Det är mest tjejen som lirar spel så boxen var mest till henne, HD-DVD-driven är det som drar för mig :). Har beställt lite filmer som är på väg hem redan faktiskt. XBOX-HD-DVD får duga tills Blu-Ray/HD-DVD-kriget lägger sig och det börjar dyka upp spelare som käkar både-och. Givet att vi redan "behövde" 360'n av andra orsaker (tjejens spelande) blir den extra driven ett extremt billigt sätt att skaffa en HD-DVD-spelare.

Nya projektorn var bara rena tokerier, den förra är egentligen fortfarande skitbra och behöver bara en fräschare lampa, men jag kunde inte hålla mig.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 16:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
daniel.n wrote:
Nya projektorn var bara rena tokerier, den förra är egentligen fortfarande skitbra och behöver bara en fräschare lampa, men jag kunde inte hålla mig.
Ganska skön grej att tycka om en projektor i 50000-kronorsklassen. Och det värsta av allt är att det säkert finns många här (inkl. jag själv) som förstår och håller med dig :lol:

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 16:23 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
En snabb titt på prisjakt.nu ger att det är en monsterprojektor ni fått i julklapp! :D

Om man går i projektortankar, och vill hålla sig runt 10000 i prisnivå, finns det någon given kanidat då? Ett krav för min del vore 1280x720 upplösning, med möjlighet till pixelmapping från datorn. (Tänker bland annat använda storbild för att visa och redigera bilder.)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 19:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Sträck budgeten till 11 och beställ en HC1100 från Tyskland skulle jag säga. Den är löjligt bra för pengarna och den solklara ledaren under 20 papp. Sen kommer HC3100. Är man DLP-flimmer-känslig får man titta mot LCD, och då blir det inte riktigt lika roligt längre bildkvalitetsmässigt. Ganska lika samma mellan olika märken i samma generation har jag fått för mig, men .. som sagt, dålig koll på LCD-marknaden.

8720'n kostar för övrigt inte 50' nu .. restlagrena som finns kvar åker med 60% rabatt på den siffran nu då ersättaren är på väg :shock: Det spelade förstås in något .. jag är riktigt nöjd, det är en BEST! :)

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 16:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Grattis till en tidig julklapp

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 15, 2006 13:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Kul med BenQ:n!! Går själv i funderingar på precis en sådan. Bor runt knuten till Hemmabiocenter, där jag kikat på den några gånger. Den är ju riktigt juste för priset. Tycker den är lite stor bara.... Ett riktigt monster.

Har du någon spontan kommentar efter några dagars tittande? Svårinställd?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 15, 2006 16:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Den är mer svårinställd än min förra eftersom det finns mer att pilla på :). Det finns tokigt många sätt att styra den. Dessutom är alla reglage ganska finkorniga. Med mätutrustning skulle man nog kunna få upp den i brygga väldigt enkelt, med ögat får man ångest över alla reglage som helt enkelt inte GÅR kalibrera med bara ögonen som hjälp. Men cinema-läget känns välbalanserat och verkar ha rätt gammakurva för ett väl mörklagt rum såsom mitt. Andra lägen finns, som passar för andra förutsättningar. Jag är riktigt nöjd efter att bara ha utgått från Cinema, satt lampstyrning till normal och sen kalibrerat brightness+contrast väldigt noga. Grym upplösning i lågdagrar på denna proj och bra svärta. Gör sig väldigt bra i väl mörklagt rum.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 01:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Ojojoj vilket bra köp det här var :) Jag sitter och småler varje kväll nu, nöjd över hur avslappnat filmisk och bara alldeles underbart korrekt den här projektorn känns. Och vilken optik! Rekommenderas helhjärtat.

Har börjat köpa på mig lite HD-DVD från http://www.hidefdvd.com (gamla DVD-depot). 7st and counting :D ! Har ingen spelare än dock :oops: Ibland är man för ivrig för sitt eget bästa. När jag ligger lite mindre back är tanken att jag kompletterar 360'n med en lös HD-DVD-drive. Den är släppt i USA och har där ett MSRP på endast $200 så det blir ett snorbilligt steg in i HD-på-optiskt-media-världen. Släpps i januari i EU tror jag. Ska tydligen gå att använda med PC också, lär provas. Jo jag vill ha blu-ray också men tjejens xbox-gaming fick fälla avgörandet för nu .. i sinom tid hoppas jag att det kommer finnas bra multispelare och att jag itne ska behöva ångra att jag vågade mig på att börja köpa media innan kriget mellan formaten lagt sig och en vinnare utpekats.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 16:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Några bilder på hur det ser ut hos mig numera, har vridit på soffan lite sen senast och knölat in en HTPC och så. Ny kärlek i taket också :) (fast med kabelkanaler placerade efter där föregångaren trivdes..).


Attachments:
5tnIMG_6873.jpg
5tnIMG_6873.jpg [ 56.5 KiB | Viewed 2323 times ]
4tnIMG_6874.jpg
4tnIMG_6874.jpg [ 71.3 KiB | Viewed 2315 times ]
2tnIMG_6859.jpg
2tnIMG_6859.jpg [ 53.56 KiB | Viewed 2312 times ]
1tnIMG_6851.jpg
1tnIMG_6851.jpg [ 47.48 KiB | Viewed 2316 times ]

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Stiligt värre

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 17:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Vad använder du HTPC:n till?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 17:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Tack Stones :)

HTPC'n används för allt utom bildlös musiklyssning. Den är ensam härskare över all sorts bildvisning.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 150 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited