selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 197 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 14
Author Message
 Post subject: Re: Squeezebox
PostPosted: Thu Sep 09, 2010 18:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Rutger wrote:
Linnofil wrote:
Lejonklou wrote:
Oj då! :shock:

Kan det vara ett felaktigt exemplar?
Det vet jag förstås inte. Men det borde gå att fråga om han har provat fler än en. Vore intressant att reda ut.
Den låter bra- men bara med trådlös överföring från dator. Den verkar känslig för störningar via elektrisk kabel till datorn. Vad det beror på vet jag inte- men musiken" dör" vid elektrisk överföring.

Jag är helt säker på att tonläget testat Duet med trådad överföring från dator- och då håller jag med.

Kör man trådlöst så låter den som en Ikemi.
Jag hoppas du har rätt! Men jag e lite skeptiskt efter att föregående "tune dem" tester, har visat på motsatsen. Men visst kan ju varit dålig reliabilitet i dom.

Finns väl duetter att "låna" på elgiganten va? :)

Vi borde testa mera i vilket fall:p

Undrar tex vilken som har bäst digitalutgång av dom, och undrar om digitalutgångarna är tillräckligt bra för att en numerik ska lyfta det hela. Finns det någon annan streamer med bättre digitalutgång, eller TV-media box?

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
 Post subject: Re: Re:
PostPosted: Thu Sep 09, 2010 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Rutger wrote:
Den låter bra- men bara med trådlös överföring från dator. Den verkar känslig för störningar via elektrisk kabel till datorn. Vad det beror på vet jag inte- men musiken" dör" vid elektrisk överföring.

Jag är helt säker på att tonläget testat Duet med trådad överföring från dator- och då håller jag med.

Kör man trådlöst så låter den som en Ikemi.
Jag har hört (dock ej provat själv) raka motsatsen d.v.s. att den låter betydligt bättre trådad än trådlös.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 197 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 14

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited