selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 14:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 25, 2004 17:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
linnist wrote:
Så om lasern eller något annat går sönder så hamnar kostnaden för service på 2-3000 kr? Det är ju egentligen inte så farligt, men garantin ryker väl när man öppnat chassit och då lagar de väl inte den för det prsiet..
Om du skulle behöva betala 2000 spänn när garantin fortfarande gällde vore det en rätt kass garanti - en sån skulle jag aldrig vilja ha. ;)

Nej, jag menar att det kostar ca 2000 om garantin INTE gäller. Enligt min handlare är det en standardservicekostnad som tas ut för lite vilka fel som helst (återigen, inom vissa rimliga gränser ;)) Just laserbyte frågade jag om sist jag var där, och samma sak gäller för det.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2004 09:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Okej gjorde en liten tanktevurpa där.. :)

Då kanske man vågar på sig att koppla ur eller byta fläkt om det skule bli enda alternativet.

Tack Ayn!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2004 16:03 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag tycker att du ska prata med en Linn-handlare först innan du monterar bort den, även om de är frikostiga med 2000kr-reparationer så tar du ju faktiskt bort en del som har att göra med apparatens driftsäkerhet. Dock kan det ju vara taktiskt att prata med den butik som du inte går till i första hand...ifall den går sönder kanske det är bättre att de inte vet om att du monterat bort fläkten... :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 27, 2004 10:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 12:25
Posts: 146
Ayn wrote:
Nej, jag menar att det kostar ca 2000 om garantin INTE gäller. Enligt min handlare är det en standardservicekostnad som tas ut för lite vilka fel som helst (återigen, inom vissa rimliga gränser ;)) Just laserbyte frågade jag om sist jag var där, och samma sak gäller för det.
Så om jag tex hade ett Klimax solo, och råkade fixa en härdsmälta i det för att jag modifierade det, skulle kostnaden för att återställa det jag ställt till vara 2000:-?

Hur ska Linn kunna ta på sig att subventionera reparation av apparater som avviker från originalskick, då kunder varit inne och "förbättrat"?

Eller för att ställa saken på sin spets: Varför ska en del av Linns kunder subventionera reparationer för att andra Linnkunder förstör sina apparater? Fläkten finns inte där för att Linn vill jävlas, utanför att det finns ett verkligt behov av aktiv kylning.

Som jag skrev tidigare tror jag inte att det kostar 2000 om en apparat som avviker från originalskick går sönder. Med tanke på vad folk gör med sina prylar, skulle det vara företagsekonomiskt vansinnigt. Men jag har iofs blivit överraskad förut.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 27, 2004 11:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Doktor Snaut wrote:
Ayn wrote:
Nej, jag menar att det kostar ca 2000 om garantin INTE gäller. Enligt min handlare är det en standardservicekostnad som tas ut för lite vilka fel som helst (återigen, inom vissa rimliga gränser ;)) Just laserbyte frågade jag om sist jag var där, och samma sak gäller för det.
Så om jag tex hade ett Klimax solo, och råkade fixa en härdsmälta i det för att jag modifierade det, skulle kostnaden för att återställa det jag ställt till vara 2000:-?
Nu är det iofs upp till var och en vad "rimliga gränser" är, men i mina ögon låter det som något som går utöver dem. "Standardfel" som då till exempel att lasern är slut tar de standardsumman för. I mer ovanliga fall har du så rätt så i att det är högst osäkert vad kalaset kommer gå på i slutändan.

Vill upprepa att jag inte vill uppmuntra till att gå in och mecka i apparaten om man inte har full koll på vad man gör och vilka konsekvenser det eventuellt kan ha.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited