selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Million Dollar Baby
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 23:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Inte någon ny film direkt men jag har inte sett den förrän ikväll och jag kände bara att jag måste rapa ut på något forum nånstans hur BRA den filmen är! Clintan som director är ju fantastisk, kommer inte på vilken film var jag såg senast som också var directed by Clintan och som jag också tyckte var superbra, men jag ladde Clintan-directed = BRA på minnet då iaf.

Storyn för er som inte hört talas om filmen är helt enkelt en ganska ordinär montage-rulle, hård tränare tar sig an villig men oerfaren och naiv ung elev, som blir bättre, osv. I just den här filmen är det boxning som sport och eleven råkar vara kvinnlig, men filmens charm ligger absolut inte i handlingen, utan i skådespeleriet och (utan att kunna de rätta termerna), "genomförandet". Helt omöjligt att inte bli berörd!

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 23:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Håller med. En av de bättre filmer jag sett. En Rockyfilm fast med Oscarkvaliteter. Vann väl ett par Oscars har jag för mig... Välförtjänt.
Clintan är grym!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 23:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
sportbilsentusiasten wrote:
Håller med. En av de bättre filmer jag sett. En Rockyfilm fast med Oscarkvaliteter. Vann väl ett par Oscars har jag för mig... Välförtjänt.
Clintan är grym!
Du har säkert koll på detta, men av ditt inlägg kan man få intrycket att Rocky inte var av "Oscarskvalitet", men faktum är att Rocky plockade hem 3 Oscars, däribland den ganska tunga "Best Picture".... :P

Million Dollar Baby, som jag faktiskt inte lyckats se än trots att jag har den liggande hemma :oops: , plockade hem 4 Oscars.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 00:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Nu skiljer det några år iof mellan filmerna, o nivån har höjts med tiden.
Se den o skriv vad du tycker.
Rocky är en m bra film med! Dock mycket mer förutsägbar.
Gillar alla Stallonefilmer.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 08:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Kollade Clintans filmografi på IMDB igår efter jag postat inlägget, det var kanske Mystic River som senast gav mig "dyrka Clintan"-känsla, men jag minns inte. Suuuuperbra film det också iaf.

Håller med om Stallone för övrigt, iaf somliga, typ Rambo I och Rocky I är båda riktiga höjdare. Blir ltie för catchy emellanåt i dom senare, men det är klart .. det är svårt att värja sig när han väser ut "No .. Murdock .. I'm coming for YOU!". Hmm plocka fram plåtlåde-rambo-dvd-boxen ikväll kanske :D

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited