selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed May 24, 2006 09:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
weezer wrote:
Jag skulle nog lättare få igenom ett par K400 än ett par 175 k-högtalare hemma, men det kanske bara är jag :wink:.
Så länge det är jag som står för stålarna, är det ingen tvekan om att flickvännen skulle föredra högtalarna. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 24, 2006 10:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
hmm, kanske ska man framföra iden för flickvännen om ett par Linn Artikulat 350A istället för ett par aktiva Akurate 242 med en längd K600+K400 till varje högtalare.... :P


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 24, 2006 15:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
snyggt..och en CD12:a....en sådan vill jag ha!

Det finns ingen möjlighet att ha signalkabel och strömkabel i röret på stativet så att kablarna inte synas fören de kommer ut längst nere vid foten??

mvh

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 24, 2006 19:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Eller en pappskiva som tapetseras i samma mönster som väggen, direkt bakom apparaterna, men hål för signalkablage & elkablar som går in i kartongbiten. Brukar blir rätt snyggt faktist :wink:.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 24, 2006 19:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Vad har du längst ner? SACD spelare!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 25, 2006 00:13 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 10:54
Posts: 27
Quote:
Vad har du längst ner? SACD spelare!
Nej, bara en sunkig DVD.


Quote:
Det finns ingen möjlighet att ha signalkabel och strömkabel i röret på stativet så att kablarna inte synas fören de kommer ut längst nere vid foten??
Jo, de gör det, men den attans silverkabeln är lite för kort, skall fixas, nån gång.

Lite uppgraderingshistoria:
Köpte min första Linnpryl, en Lp12a typ 1985, med basic-arm och K9 puppa, vill minnas att priset var strax under 10 tusen. Sedan var man förlorad i Linnträsket för gott, tycks det :shock:

Nästa steg blev att slänga ut min HK-förstärkare till förmån för en Naim Nait och starx därpå byttes mina Snell-burkar mot Kan. En klassisk kombo som lirade på utav tusan. Men bra kan bli bättre, och det blev de då LK1/LK2 trädde in på scenen, ett rejält kliv upp i prestanda och drag. Hm, MM ingången på LK1an får ju inte förbli outnyttjad, på med Ittok/Asaka på 12an, nu börjar de bli fett. Men nöjd, näppeligen. Ekos lanseras och Asakan börjar bli trött. Svart Ekos + Röd Trojka = Snyggt, ett steg jag minns som väldigt stort. Peter Gabriel fick äran att inviga Ekos/Trojkan och han sjöng med en inlevelse och intensitet som fick mig att baxna :o

Men bastryck är ju kul och nu hade jag ju steg som pallade rycken att driva LINN SARA, så jag köpte ett par demo-ex, varde BAS, ett himla muller i dom rätt så små burkarna.

Fortsättning följer...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 25, 2006 00:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
asak wrote:
Tja, Artikulat 350A skulle inte va fel...Inte Komri heller, har haft monstren i vardagsrummet när de introducerades, helt ok burk :D
Vad drev du komri med? och hur tycker du att den kombinationen var jämnfört med 350A? Misstänker att du inte testat dom två side by side, vilket gör det kanske svårt att svara på frågan........


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 25, 2006 15:34 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 10:54
Posts: 27
Två par Klimax Solo, det ena drev "upper base" och det andra drev arrayen. Dett var precis då Komri introducerades, så det var ett tag sedan. Då fanns inte Klimax Kontrol heller, vi körde med det bästa försteget vid den tiden 5103 + maxad LP12/CD12. Det lät så klart övergrymt. Vad gäller basprestanda skulle jag tro att dom är oöverträffade.

Har tyvärr inte hört 350A vs Komri under samma förutsättningar...svettig demo de :P


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 25, 2006 17:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Sjukt system med en prislapp på kring miljon!, kasta in Klimax kontroll och en UD 1.1 för SACD/DVD-Audio så kan det inte bli mycke bättre....Skulle vara roligt att få höra! Var du seriös spekulant på grejerna?

Inte så dåligt system du själv har heller förresten........

DVD! Hmm.....har du kanske en motordriven duk i taket ovanför?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 26, 2006 18:50 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 10:54
Posts: 27
Quote:
Var du seriös spekulant på grejerna?
Näpp, inte direkt spekulant, liite över budget. Det var väl mer av ett litet spontanryck, in med asen i varsin bil, kånka och stånka, installerade på två timmar blankt...för att höra dem i hemmiljö, jag ställde villigt upp med hemmiljön 8)
Quote:
DVD! Hmm.....har du kanske en motordriven duk i taket ovanför?
Nej, men tanken har slagit mig, vore ballt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 28, 2006 18:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
asak wrote:
Det var väl mer av ett litet spontanryck, in med asen i varsin bil, kånka och stånka, installerade på två timmar blankt...för att höra dem i hemmiljö, jag ställde villigt upp med hemmiljön 8)
Jag kan tänka mig att det inte var ett våldsamt svårt beslut att "offra" sig att testa dem hemma. :D Schysta bilder, ska bli kul att läsa vidare på din uppgraderingshistoria senare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 14:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Törs man fråga vad som ska ersätta CD12:an??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 10:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Kan man tolka detta som att Akurate CD:n är bättre än Sondek CD:n??!!

mvh
Steffe

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 10:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Vågar jag gissa (hoppas) att ersättaren till CD12 är på G, äntligen. Tom Linnrepresentanter snackar öppet om det sedan i somras.
O andra sidan var det samma sak med Artikulat som blev försenade...försenade...försenade... :wink:

Vet du när den kommer Asak?
Otroligt spännande.
Man kan ju anta att nya CD12 sätter en ny standard för återgivning :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 18:08 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 10:54
Posts: 27
Vet inte mer än de rykten som gått på olika forum om någon ersättare till CD12.

Att Akurate CD skulle vara bättre än CD12an tvivlar jag på, har med jämna mellanrum jämfört 1.1 mot min CD12a och utfallet var mycket klart till 12an's fördel.

Naturligtvis skall jag ha något som ersätter digitaldelen vad det lider. Att en CD12-ersättare ligger så nära i tiden som sportbilsentusiasten antyder låter ju klart intressant, antar dock att den blir grymmedyr.

Jag funderar på en bättre vinylsvarv, utrustad med Keel, möjligen Ekos SE för att liva upp lite gamla vinylfonogram som står å dammar :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited