Hej igen
Sony >... Det är lugnt

,syftade på säljbrevet för aktiviteten...och håller med dig,som jag också skrev i mitt första inlägg.
Bra initiativ SKA uppmuntras.
Sa inledningsvis i mitt första inlägg att jag inte vill låta negativ,men vissa saker bör klargöras.
Evert Westman >... Man kan inte skylla på en yngre anställd när det gäller offentlig information från ett företag,det är ju att *hänga ut* den anställde....känns inte så snyggt

.
Det var likadant förra året när Takt o Ton anordnade en butiksaktivitet som dom kallade Mässa..detta poängterades då också av någon så nog är detta ett medvetet drag från deras sida.
Evert,nedvärdera inte oss norrlänningar att allt som är större än 15 kvadratmeter här uppe kan kallas mässa,speciellt inte som den sk Mässan avhålls i den egna butiken.
Det är såna tankar som skapar bilden av oss norrlänningar för de som huserar längre söderut.
Evert skrev...*Förstör nu inte känslan när vi äntligen
lyckas trigga igång någonting.*

Inte förstör väl vi någon känsla,det är ju butiken (Takt o Ton) som har ansvaret för att marknadföra och *trigga* igång ett intresse för sitt butiksarrangemang.
Det är ju ett kommersiellt företag som kan öka intresset och försäljningen via ett sånt här butiksarrangemang.
Obs: Inget fel i det...tvärtom.
Aktiviteter som genomförs här uppe i norr ska i likhet med övriga Sverige hålla hög klass samt GIVETVIS ha rätt benämning.
Lockar man besökare från när och fjärran till en Mässa, som sedermera visar sig vara en aktivitet i den egna lokalen....hur kul är det för besökaren. En besökare som troligtvis satsat både tid och pengar för att besöka *Mässan*

.
Detta kan istället slå negativt mot butiken, som troligtvis/givetvis anordnar olika butiksaktiviteter för att förhoppningsvis öka försäljningen.
Ett exempel: En annan syndare som kört med samma *bedrägliga* marknadsföring är RadioCentralen i Umeå.
Vet flera som åkte ifrån Luleå för att besöka *Mässan* som bara var en butiksaktivitet i den egna lokalen med några ditresta märkesrepresentanter.
Hur kul tror ni det var för dom som åkt 30mil enkel väg för detta,dom åkte därifrån märkbart irriterade.
Hade aktiviteten haft rätt benämning så hade resan istället gett dom ett positivt intryck....dom visste vad som väntade.
Med det förfarandet så tror jag också att RadioCentralen fått någon ny kund bland dessa fyra besökare,istället blev reaktionen den omvända.
Och allt berodde på att man ville slå sig på bröstet och kalla sin aktivitet för något den inte uppfyllde.
I mina ögon ett rätt konstigt agerande.....
Kalla saker/aktiviteter för vad det är, hur svårt är det

.....gör man det så finns grundförutsättningarna för ett lycket arrangemang.
En Mässa är ett helt annat arrangemang med större tyngd,som dessutom kräver betydligt mer i arbetsinsats.
Som avslutning får jag hoppas på att butiksaktiviteten blir lyckad och uppskattad av besökaren, för alla insatser medför extraarbete som förhoppningsvis också medför ökad försäljning.
Hej så länge
Peder