Hej alla beprovade Linnister
Hifi4all.dk har varit i Glasgow , där de har besökt Linn. Här lysnade man bl.a på nya Majik systemet tillsammans med Ninka. Rapportaren skrev om Ninka:
Til gengæld fik jeg en længere snak med de tre tilstedeværende udviklingsfolk omkring de anvendte højttalere, som jeg ikke lige kan huske navnet på (Ninka). De var bestemt ikke rare at lytte til og satte mig med det samme 25 år tilbage til min kollegietid, hvor jeg stadig har den salte smag i munden af en mislykket B&W model, der spillede med samme overbetonede øvre mellemtone og heller ikke kom rigtig i dybden. I dette tilfælde blev rockmusik alt for aggressiv, men tilbagelænede indspilninger af akustisk musik kunne gå an. Manglen på dybbas blev sat i slemt perspektiv til den overdrevne øvre mellemtone, der gav en lidt trist og uengageret helhedsoplvelse.
Citatet är saksat från
www.hifi4all.dk
Direkt link:
http://www.hifi4all.dk/content/template ... 5&zoneid=4
Direkt trist och oengagerad tycker jag inte Ninka är, men jag har samma upplevelse av ett överdrivet övre mellanregister. Jag blir trött ibland när jag lysnar. Jag har Classik och LK 100 som källa och slutsteg. Problemet är mindre när jag kör änbart Classik, men sedan är allt annat bättre med LK 100 som slutsteg.
Är det någon här som har upplevt samma problem och som kanske även har lyckats lösa det gennom t.ex. aktivering???
I förväg tack för alla svar
Kristian