selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 12, 2024 08:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject: Bråk och spam-tråden
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 20:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Delade till slut upp LP12-tråden. Här får ni (i viss mån) fortsätta bråka och förhoppningsvis även diskutera sunt, om ni orkar... :roll: //Ayn
Linnofil wrote:
Fantastisk att det finns folk som tror att Linns överlägsenhet beror på någon slags inbyggd felaktig frekvensgång.
hehe jag vet inte riktigt vars jag sa den första meningen? jag har lyssnat på dom flesta märken och anläggningar som finns och konstaterat att det enda jag vill ha från linn är möjligtvis en cd12a

resten duger helt enkelt inte...förstärkarna är uppbyggda som vilken pioneer som helst, för att inte tala om högtalarna som inte pallar med några ljudtryck what so ever....hur ska man kunna få nån livekänsla när det börjar låta illa redan då min egen anläggnings element knappt rör på sig?

jag måste erkänna att jag sitter och ler när jag ser vad du skriver...

för inte nog med att dom endast har medelmåttiga produkter....dom har mage att ta sinnessjukt mycket betalt för det också...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 20:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Linnofil,

Åsikter är en sak - personlighet en annan

Haakan är en helskön snubbe som håller trycket uppe här.

Haakan's närvaro på Selleri påminner mig om en bikinibrud i Ladas monter på en motorshow - felplacerad, men höjer intresset rejält.

VH, Carl


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 20:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Haakan,

Elementen knappt rör sig = knappt nåt ljud.

Oavsett om det är du som har byggt högtalarna eller nån annan.

Du har väl inte tappat formen? Du brukade ju avfärda Linn med lite charm tidigare.

VH,Carl


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 21:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Carl Nyqvist wrote:
Haakan,

Elementen knappt rör sig = knappt nåt ljud.

Oavsett om det är du som har byggt högtalarna eller nån annan.

Du har väl inte tappat formen? Du brukade ju avfärda Linn med lite charm tidigare.

VH,Carl
ja det där va lite över the top kanske...märket har ju en viss charm det har du rätt i

kände att jag behövde svara på detta:
Quote:
Nu tror jag nästan att vi efter att äntligen ha fått tyst på den ena musikmarodören att det finns en till... Haakan

Fantastisk att det finns folk som tror att Linns överlägsenhet beror på någon slags inbyggd felaktig frekvensgång.
carl du vet ju större konyta och ju fler element desto mindre rör sig elementen ;) för ett givet ljudtryck dvs


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 21:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Håkan! :D Nu är det bara murmeldjuret som fattas...

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Oct 23, 2005 21:09
Posts: 221
alla dessa alen långa diskussioner-

om haakan har ett fantastiskt system som inte bara låter finare- men också ä b¨ttre på att reproducera musik och skapa stämning- samt är tillhängare till blind test- varför inte anordna en musik afton dit glada kombattanter tar med sina apparater och blindtestar- samt tune demar

jag menar- det är väl ingen som inte vill hitta och höra det bästa systemet- även om det inte råkar vara linn ....eller?

för att hänvisa till en annan milslång debatt som också bara ändad i ord- så vitt jag vet - mobil telefon tune dem - läste du den håkan?

jag gillade konceptet hur absurt det än låter, och om man kör den lite vidare skulle man kunna göra en standardiserad test - exvis med mp3, en standard codec och ett beskrivet mätförfarande- så skulle man kunna göra jämförelser av system sida vid sida utan att flytta pryttlarna

men det var en utvikning- anordna en blind test- en musik fest och debatt afton! och låt bäste man vinna!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
henriklh wrote:
Håkan! :D Nu är det bara murmeldjuret som fattas...
Men var det inte så att murmeldjuret skulle ha rekommenderat i denna diskussion att man inte skulle ens tänka sig att köpa en axis eller lp12:a begagnad för det var typ äckligt? :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Nein Haakan, det är ditt unika sätt att avfärda Linn som jag tycker är lite charmigt. (Linn har, som du innerst inne vet, mycket charm, mycket, mycket. Du känner dig dåsig Haakan, Linn Linn, sluta försöka analysera marginaler och lagerhållning Haakan, du blir trött trött, dåsig dåsig, Linn är bra Haakan, Linn är bra bra, Linn Linn Linn Linn Linn Linn Linn Linn.....)

haakan ju större konyta och fler element desto mer komplexa filter och mindre precision. Det här har vi ju snackat om många ggr förrut här, du vet gamla kvalitet över kvantitet, haakan... :) .


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Carl Nyqvist wrote:
haakan ju större konyta och fler element desto mer komplexa filter och mindre precision. Det här har vi ju snackat om många ggr förrut här, du vet gamla kvalitet över kvantitet, haakan... :) .

blä blä blä är det enda jag ser när ja läser detta ;)

bara så ni vet är jag fortfarande lite inne på en classik till vardagsrummet....eller ev en movie...

va kostar förresten classik, movie, eller movie di nuförtiden?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Haakan wrote:

va kostar förresten classik, movie, eller movie di nuförtiden?
HELT ÖVERTYGAD OM ATT DU KLARAR AV ATT HITTA SJÄLV PÅ LÄMPLIG HEMSIDA. MEN VARFÖR SKA DU HA EN SÅN? DU LYSSNAR VÄL PÅ LJUDTRYCK OCH INTE MUSIK?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:26 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Oct 23, 2005 21:09
Posts: 221
erhh- igen. ingen som rent faktiskt vill pröva olika filosofier mot varandra?

jag skulle vilja höra det, duktiga brinnande hifi entusiaster som ställer fina system på benen i en ren jämförelse- på lika villkår- det är ju trots allt musik vi är ute efter- inte slå varandra i huvudet med platta formuleringa och tvivelaktiga konklusioner

men jag kanske har missat något :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Erik wrote:
Haakan wrote:

va kostar förresten classik, movie, eller movie di nuförtiden?
HELT ÖVERTYGAD OM ATT DU KLARAR AV ATT HITTA SJÄLV PÅ LÄMPLIG HEMSIDA. MEN VARFÖR SKA DU HA EN SÅN? DU LYSSNAR VÄL PÅ LJUDTRYCK OCH INTE MUSIK?
jag vet inte riktigt varför du har den uppfattningen...och nej ett pris på nån hemsida säger inte så mycket tyvärr...bättre fråga på ett forum vad ett lagomt pris vore...

sen lyssnar jag ofta väldigt starkt ja...men vad har det med saken å göra? det är ju då musiken röjer som mest


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 22:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
ed wrote:
Men var det inte så att murmeldjuret skulle ha rekommenderat i denna diskussion att man inte skulle ens tänka sig att köpa en axis eller lp12:a begagnad för det var typ äckligt? :)
Exakt! Jag misstäker iofs att det i själva verket var Jajo:s onda alter ego.

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 23:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
eliasson_jonas wrote:
alla dessa alen långa diskussioner-

om haakan har ett fantastiskt system som inte bara låter finare- men också ä b¨ttre på att reproducera musik och skapa stämning- samt är tillhängare till blind test- varför inte anordna en musik afton dit glada kombattanter tar med sina apparater och blindtestar- samt tune demar

jag menar- det är väl ingen som inte vill hitta och höra det bästa systemet- även om det inte råkar vara linn ....eller?

för att hänvisa till en annan milslång debatt som också bara ändad i ord- så vitt jag vet - mobil telefon tune dem - läste du den håkan?

jag gillade konceptet hur absurt det än låter, och om man kör den lite vidare skulle man kunna göra en standardiserad test - exvis med mp3, en standard codec och ett beskrivet mätförfarande- så skulle man kunna göra jämförelser av system sida vid sida utan att flytta pryttlarna

men det var en utvikning- anordna en blind test- en musik fest och debatt afton! och låt bäste man vinna!
missade denna! ja alla är välkomna :) även om förutsättningarna inte är dom bästa för mindre högtalare, 52kvm och 280 till tak... och en efterklang som inte är av denna värld :D

(tills jag renoverat klart källarrummet som prylarna ska stå i)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 23:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Haakan wrote:
resten duger helt enkelt inte...förstärkarna är uppbyggda som vilken pioneer som helst, för att inte tala om högtalarna som inte pallar med några ljudtryck what so ever....hur ska man kunna få nån livekänsla när det börjar låta illa redan då min egen anläggnings element knappt rör på sig?
Smaken är olika, så enkelt är det.
Fast ljudtryck får man väl ändå säga att Linn fixar hyfsat bra. Aktiva Isobarik/Keltik tex. Komri/Artikulat med troligen (har inte hört dom)

Ang förstärkare, har du hört Klimax kontrol/Solo?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited