selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: jonas anläggning
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 22:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Wed Jan 28, 2004 21:18
Posts: 337
Location: Förslöv/Skåne
leif_lar wrote:
Varje gång jag ser en fin LP12 börjar tankarna snurra... Har en Axis som jag spelar ganska mycket på, tycker den är helgrym. Men när jag ser en LP12:a... Precis det träslaget (eller kanske svart) skall den vara. Jag har alltid fascinerats av den, den är så fullständigt tidlös. Tankarna går lite åt gamla bilar hållet. Som en fin gammal Jaguar, eller Aston Martin. Beautiful!
Håller med fullständigt! och sen låter den ju fantastiskt. Du får helt enkelt köpa en :D Du kommer inte att ångra dig, Jag lovar.


Top
   
 Post subject: Re: jonas anläggning
PostPosted: Sun Nov 07, 2010 09:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Det har verkligen blivit en fin anläggning. Intressant att du sålde unidisken för en ds och så blev det istället en uppgradering av skivspelaren. Jag har ju en lp 12:a med Lingo/Linto/Klyde. Har haft lite funderingar på vad en Radikal/Slipsik/Adikt skulle göra för förbättring eller om det bara är en sidoförflyttning.


Top
   
 Post subject: Re: jonas anläggning
PostPosted: Sun Nov 07, 2010 10:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Wed Jan 28, 2004 21:18
Posts: 337
Location: Förslöv/Skåne
ed wrote:
Det har verkligen blivit en fin anläggning. Intressant att du sålde unidisken för en ds och så blev det istället en uppgradering av skivspelaren. Jag har ju en lp 12:a med Lingo/Linto/Klyde. Har haft lite funderingar på vad en Radikal/Slipsik/Adikt skulle göra för förbättring eller om det bara är en sidoförflyttning.
Ja det var ju en bra fråga. Radikal gör ju en hel del sen är det rätt skönt med en MM pickup som man enkelt kan byta nål på
när den är slut utan att ruinera sig.


Top
   
 Post subject: Re: jonas anläggning
PostPosted: Sun Nov 07, 2010 10:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Aug 18, 2007 13:23
Posts: 567
Grattis till ett fint system Jonas!
ed wrote:
Jag har ju en lp 12:a med Lingo/Linto/Klyde. Har haft lite funderingar på vad en Radikal/Slipsik/Adikt skulle göra för förbättring eller om det bara är en sidoförflyttning.
Radikalen gör såklart stor skillnad. Däremot så tror jag att du kommer sakna din Klyde. Svaret är nog att behålla Linto - Klyde och komplettera med radikal. Jag inser inte direkt att det skulle bli dyrare? Jag menar Slipsik 8200 + Adikt 4200 = 12 400 - Linto 5000= 7400 + Radikal istället för bara radikal (förutsatt att din Klyde inte är slut). Jag har just gått från Adikt till Klyde/Urika och tror det skulle vara svårt att gå tillbaks. Adikten är bra musikaliskt men ganska underlägsen ljudmässigt, och har man väl vant sig vid det...

_________________
Mvh
Christian


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited