selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 08, 2024 19:10

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: DIY-bänk
PostPosted: Sun Jan 22, 2006 01:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Nu är jag less på att ha elektroniken stående i en öppen bänk... med fel färg... som måste dammtorkas minst en gång i veckan. Funderar därför på en ny tv/stereobänk.

Mina krav är:
* Bänken skall ha en baksida som sluter relativt tätt för damm.

* Bänken skall ha en framsida som går att stänga och det skall minst rymmas 3 "synliga" apparater, som måste gå att kontrollera genom fjärrkontrollen.

* Träslag = ek eller åtminstone liknande färg som mina RS6:or.

* Det skall rymmas minst fyra enheter, gärna plats för fler då man aldrig vet vad framtiden ger.

Jag hittar dock ingen lämpligt bänk att köpa och funderar på en DIY-bänk. Funderat lite på att köpa två stycken mycket prisvärda bänkar från en serie i samma färg som mina högtalare och nyttja de träskivor dessa bänkar ger mig till att bygga en egen bänk (dvs. 4 tjockare skivor och en del material för sidorna).

Mitt PROBLEM i det här fallet är hur jag skall göra dörren till fronten. De fyra tjocka skivorna skulle ge en hylla med en bottenskiva, en mellanhylla och en toppskiva och slutligen material för en dörr till fronten.

Min tanke var att göra en dörr som kan stängas och dölja alla enheterna och vid lyssning så kan den öppnas helt, genom att den på något sätt skjuts in i själva bänken (under översta hyllplanet var min tanke).

Ja, svårt att förklara... men nån kanske fattar eller har förslag på nån lösning. Kanske nå speciella gångjärn som någon känner till? Idéer och förslag är vad jag är ute efter....

Förslag på nån konstruktion, nåt speciellt gångjärn som skulle hjälpa mig eller nån bild/länk på någon smart bänk?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited