selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 22:03

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: MarQs
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 00:07 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 15:43
Posts: 10
Location: Västerbotten
Tjena!
Tänkte lite försynt lägga in mitt kära system. Har dock inga bilder! :roll: Ska bygga om lite i stereo-teve-bänken.

Genki
Wakonda
2st Lk100 aktiva (Ninka korten)
Keilidh (polymer å skeets)
K400
Svarta interconnects

Allt är från -98 utom Genkin (-00).

Därutöver tillkommer en Numerik (!) som är på ingående. Ska användas från datorn (hädelse) och ev. Genkin. Jag får se hur jag gör.

Åsså får moderatorn ta bort detta om han känner att jag "klampar in i farstun utan att ringa på dörren" men det är väl så vi gör, vi i obygden.. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 00:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Välkommen hit. Numerik till datorn låter trevligt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 00:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Välkommen till forumet! Du får skriva om dina intryck av att koppla Numerik till Genkin. Vad är det för nätdel i Numeriken?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 00:45 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 15:43
Posts: 10
Location: Västerbotten
Det är Brilliant SMPS. Det är alltså Ayn's Numerik jag köper. Det "kliar i öronen", ser fram emot lyssningsjämförelsen. Jag känner mig otroligt spänd. Numeriken har ju trots allt några år på nacken... Den kommer mest troligt under mitten av nästa vecka. Då kommer en utförlig jämförelse, även en notis om jämförelsen mellan SB Audigy D/A jämfört med Numeriken! 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 12:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Tjena MarQs och välkommen till sekten - ähum forumet :D

Kul med fler Umeå-människor! Numerik till datorn låter som gjort för en student, misstänker att du också sitter på 10-mbit-uppkoppling! Kul att få höra om hur det fungerar. Vi blir fort otåliga att få se lite bilder på systemet, du har väl digitalkamera i närheten.. :?:

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2004 21:57 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 15:43
Posts: 10
Location: Västerbotten
Tackar! Det känns kalas att hitta andra "audiofiler" i forum.

Jag har en 10Mbit uppkoppling och använder den flitigt. Kan poängtera att den INTE används för nerladdning av MP3... Jag har ingen digitalkamera :!: :( Men jag ska försöka ta dem med en webkamera. Får se om de duger.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 25, 2004 01:12 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hej MarQs! Får passa på att hälsa dig välkommen även jag då - kul att man kan lura hit fler Linn-tokar... :)

Din beräkning av när Numeriken kommer borde stämma. Den står här och får spela sina sista låtar för mig...

Angående MP3 så är jag en stolt nedladdare ;) Lyssnar och bestämmer mig vad jag tycker om eller inte tycker om, sen köper jag det som faller mig i smaken. Skivbolagen tjänar massvis på att jag laddar ner MP3!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2004 21:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Dec 20, 2003 13:54
Posts: 242
Location: Luleå
MarQs wrote:
Det är Brilliant SMPS. Det är alltså Ayn's Numerik jag köper. Det "kliar i öronen", ser fram emot lyssningsjämförelsen. Jag känner mig otroligt spänd. Numeriken har ju trots allt några år på nacken... Den kommer mest troligt under mitten av nästa vecka. Då kommer en utförlig jämförelse, även en notis om jämförelsen mellan SB Audigy D/A jämfört med Numeriken! 8)
Jag har kört S/PDIF ut från ljudkortet (ett Terratec EWX24/96) i datorn till Numerik i tre år nu och måste säga att lyftet med Numerik är ofattbart. EWX:et är ändå ett rätt bra kort. Att koppla Numerik till Genki kan kanske vara kul att prova, men någon hit tror jag inte att det blir. Har Genki någon klocksynk så som Kariken har?

_________________
/ Janne


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 23, 2004 18:29 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Misstänker starkt att det behöver uppdateras en hel del här... 8)

Om du inte hittat nån kamera ännu så kanske man kan få komma förbi och lyssna till uppgraderingarna och samtidigt ta något foto :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 09:29 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 15:43
Posts: 10
Location: Västerbotten
Du har helt rätt Sony. Jag jagar just nu en digitalkamera så jag kan ta lite foton. Har inte varit inne på sidan speciellt mycke sedan i våras, bör tilläggas...
Jag uppgraderade anläggningen för ett kort tag sedan, så nu består den av följande komponenter:

Genki -00
Wakonda -98
3st Lk100 aktiva (5140 korten) -96 -98 -00
5140 (polymer å skeets)
K600
Svarta interconnects

Du får gärna titta förbi med digitalkameran Sony :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 10:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Vad hände med Numeriken?
Sedan vore det kul med like intryck från högtalar uppgraderingen, blev väl ett STORT lyft antar jag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 10:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
sportbilsentusiasten wrote:
Vad hände med Numeriken?
Sedan vore det kul med lite intryck från högtalaruppgraderingen, blev väl ett STORT lyft antar jag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 12:01 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 15:43
Posts: 10
Location: Västerbotten
Numeriken blev ett ledsamt kapitel. Flickvännen och jag bröt precis då jag skulle köpa den, så jag behövde pengarna till annat.
Jag hann trots det lyssna på Genki-Numerik kombinationen vilket inte överraskade på något sätt. Jag upplevde ingen förbättring. När det kom till datorn så insåg jag att ett riktigt ljudkort skulle behövas, inte något SoundBlaster eller liknande som har en ren och oprocessad digital out.
Jag har inte hunnit lyssna in uppgraderingen än. Spontant så upplever jag som om musiken klev ut ur högtalaren och blev mer tydlig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 14:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Att köra Genki genom Numerik borde inte bli bättre efter vad jag har förstått. Har inte Genki och Ikemi samma dac, en dac som är bättre än Numerik?

Hade inte du två LK100or till salu? Och nu plötsligt tre?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 24, 2004 14:22 
Tjagge wrote:
Att köra Genki genom Numerik borde inte bli bättre efter vad jag har förstått. Har inte Genki och Ikemi samma dac, en dac som är bättre än Numerik?

Hade inte du två LK100or till salu? Och nu plötsligt tre?
Själva dacen i Genki och Ikemi är samma, men transporten är annorlunda.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited