selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 17:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 21, 2006 13:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Jag gillar din avatar... Att dundra in med 20 carriers (fullt uppgraderade med max antal interceptors) är mäktigt... 8)
Hajen wrote:
Jag har använt en laserpekare för att vinkla dem mot "sweetspot" i mitten av soffan.
Den heliga sweetspot-triangeln i all ära, men jag har erfarenhet att det inte stämmer allt för ofta. Jag brukar lyssna mig fram till vad som låter bäst!

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 21, 2006 14:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Hajen wrote:
soffan bildar en rätt hyfsat likbent triangel med högt.
En av hifivärldens många myter är denna liksidiga triangels välsignelse. Jag tycker den är ett rätt säkert sätt att få till en omusikalisk placering. Det viktiga är inte var man sitter i rummet utan högtalarens avstånd till begränsningsytorna. De lyssnar man sig fram till med Tune Dem och det blir samma resultat oavsett var man sitter eller står.

Med så bra grejor som du har, så blir det världens lyft vid rätt positionering av högtalarna!

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 21, 2006 16:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Hajen wrote:
Har faktiskt allvarligt funderat på att sälja hela skiten och skaffa en B&O. (Någon som känt detsamma)
NEEEEJ :!:
Stopp o belägg.
Pga jobb o en dröse barn så har det periodvis varit glest med lyssnandet.
Men en minuts lyssnande ger ett sånt lugn i själen. En Linnrigg är tusan i mig rena terapin :D
Ett B&O system kommer att driva dig till vansinne.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 31, 2006 21:39 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Dec 23, 2005 13:19
Posts: 15
Location: Sandviken
Quote:
Med så bra grejor som du har, så blir det världens lyft vid rätt positionering av högtalarna!
Tack för de fina orden lejonklou. Jag var inne på LINN:s hemsida häromdagen och läste om CHAKRA - serien och nu mår jag riktigt dåligt. Fattar inte när jag skall kunna uppgradera till dessa. Måste jobba mer = mindre tid framför stereon. GORR!

Okej, du må förklara vad Tune Dem är för mig som är en rookie!

Vidare sportbilsentusiasten, du har självfallet helt rätt. Lösningen är inte att köpa ett B&O - system. De är bara att bita ihop, I know!

_________________
Man måste först förtjäna mer än man tjänar för att sedan tjäna mer än man förtjänar!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 31, 2006 21:52 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Dec 23, 2005 13:19
Posts: 15
Location: Sandviken
Quote:
Jag gillar din avatar... Att dundra in med 20 carriers (fullt uppgraderade med max antal interceptors) är mäktigt... 8)
Jodu, detta är ett gammalt spel numer, men jag brukar plocka fram det ibland i terapeutiskt syfte. Jag instämmer till fullo, carriers rules!

Jag har nu köpt ett tyg som dekoration och ljudförbättrande åtgärd. Nu skall jag bara riva fram symaskinen och fodra upp det med ett tjockare filttyg sedan får vi se. Skall ta nya bilder då det är på plats.

_________________
Man måste först förtjäna mer än man tjänar för att sedan tjäna mer än man förtjänar!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 31, 2006 22:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Lejonklou wrote:
Hajen wrote:
soffan bildar en rätt hyfsat likbent triangel med högt.
En av hifivärldens många myter är denna liksidiga triangels välsignelse. Jag tycker den är ett rätt säkert sätt att få till en omusikalisk placering. Det viktiga är inte var man sitter i rummet utan högtalarens avstånd till begränsningsytorna. De lyssnar man sig fram till med Tune Dem och det blir samma resultat oavsett var man sitter eller står.
Det som är så konstigt är att Linn anger den som installationstips i manualen till Katan.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 01, 2006 01:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Hajen wrote:
Okej, du må förklara vad Tune Dem är för mig som är en rookie!
Jag la in den här länken på en annan tråd också:

http://www.lejonklou.com/?page=36

Hittar någon nåt konstigt i texten så blir jag glad för en kommentar. Filar gärna till den så att den blir bättre.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited