selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 09:03

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Jul 31, 2004 20:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jul 13, 2004 07:58
Posts: 192
Location: Stockholm
Urskäkta en nybörjarundring...men vad kan en Classik Movie DI's slutsteg motsvara? Har ännu inte börjat fundera i uppgraderingstankar, men nån dag (större lägenhet kanske?), så kanske man vill öka effekten mot mina Katan, och vad skall man då hänga på efter Classiken?


Top
   
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 00:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Dec 20, 2003 13:54
Posts: 242
Location: Luleå
bauta wrote:
Urskäkta en nybörjarundring...men vad kan en Classik Movie DI's slutsteg motsvara? Har ännu inte börjat fundera i uppgraderingstankar, men nån dag (större lägenhet kanske?), så kanske man vill öka effekten mot mina Katan, och vad skall man då hänga på efter Classiken?
Det är väl närmast ljudmässigt ett LK85, skulle jag tro.

_________________
/ Janne


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 09:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Jag har både en Classik Movie och Music och i min mening så är Music:s slutsteg mycket nära ett LK85 men det tycker jag inte Movie:s steg är. Det är ett mycket bättre slutsteg, bygger på samma teknik som ett 5125, dvs med switchad nätdel till skillnad från Music som inte har detta.
Jag har bla haft LK140 och jag personligen föredrar steget i Movie före LK140, jag tycker att Movie:s slutsteg liknar mer 5125 i sin karaktär, som är ett utmärkt steg att uppgradera till om man har en Movie.

//Micke


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 09:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
mihe wrote:
Jag har både en Classik Movie och Music och i min mening så är Music:s slutsteg mycket nära ett LK85 men det tycker jag inte Movie:s steg är. Det är ett mycket bättre slutsteg, bygger på samma teknik som ett 5125, dvs med switchad nätdel till skillnad från Music som inte har detta.
Jag har bla haft LK140 och jag personligen föredrar steget i Movie före LK140, jag tycker att Movie:s slutsteg liknar mer 5125 i sin karaktär, som är ett utmärkt steg att uppgradera till om man har en Movie.

//Micke
De där "allt i ett" boxarna är grymt prisvärda!
Hur tusan får de plats med allt o samtidigt får det att låta så bra?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 11:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
sportbilsentusiasten wrote:
mihe wrote:
Jag har både en Classik Movie och Music och i min mening så är Music:s slutsteg mycket nära ett LK85 men det tycker jag inte Movie:s steg är. Det är ett mycket bättre slutsteg, bygger på samma teknik som ett 5125, dvs med switchad nätdel till skillnad från Music som inte har detta.
Jag har bla haft LK140 och jag personligen föredrar steget i Movie före LK140, jag tycker att Movie:s slutsteg liknar mer 5125 i sin karaktär, som är ett utmärkt steg att uppgradera till om man har en Movie.

//Micke
De där "allt i ett" boxarna är grymt prisvärda!
Hur tusan får de plats med allt o samtidigt får det att låta så bra?
Ja, dom är mycket prisvärda!
Något begränsade för utbyggnad ios, men för min del så spelar det ingen roll då jag mest spelar vinyl och känner inget behov av någon bättre CD.
CDn håller för den delen mycket hög klass, det är inte frågan om helt vitt skilda spelare om man jämför tex mot Ikemi, tonalt ligger dom väldigt nära varandra, men visst är Ikemi bättre.
DVDn ger kanonbild, inte mycket att klaga på!
Radion är toppen, jag tror ingen blir besviken på den!
Försteget håller i min mening samma klass som Kolektor, räcker långt tycker jag. Hade första modellen av Kollektor innan och jag tycker definetivt inte att den var bättre än förstegsdelen i Movie.
Slutstegen är som jag sagt tidigare mycket bra, lite av ett mini-5125, jag tycker att de har samma karaktär, men 5125 är bättre och starkare.
Steget i Movie klarar av att spela min Katan utan problem, jag använder iofs en Afekt-sub i de lägsta registerna men ibland spelar jag utan den och det funkar bra det med. Och vill man ha ett bättre steg till sin Classik finns ju pre-out.
Och som grädde på moset så har Classik Knekt också.

För pengarna svårslaget! Även Music som nästan är ändå mer prisvärd.

För min del så var introduktionen av Movie en befrielse från alla LK-lådor (det hade börjat bli lite för många för min del tycker jag), jag köpte en Movie och sålde 6 LK-lådor (4steg, försteg, cd) samt en H/K-radio och fick DVD, 5-kanaljud och Knekt på köpet...

//Micke


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
mihe wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
mihe wrote:
Jag har både en Classik Movie och Music och i min mening så är Music:s slutsteg mycket nära ett LK85 men det tycker jag inte Movie:s steg är. Det är ett mycket bättre slutsteg, bygger på samma teknik som ett 5125, dvs med switchad nätdel till skillnad från Music som inte har detta.
Jag har bla haft LK140 och jag personligen föredrar steget i Movie före LK140, jag tycker att Movie:s slutsteg liknar mer 5125 i sin karaktär, som är ett utmärkt steg att uppgradera till om man har en Movie.

//Micke
De där "allt i ett" boxarna är grymt prisvärda!
Hur tusan får de plats med allt o samtidigt får det att låta så bra?
Ja, dom är mycket prisvärda!
Något begränsade för utbyggnad ios, men för min del så spelar det ingen roll då jag mest spelar vinyl och känner inget behov av någon bättre CD.
CDn håller för den delen mycket hög klass, det är inte frågan om helt vitt skilda spelare om man jämför tex mot Ikemi, tonalt ligger dom väldigt nära varandra, men visst är Ikemi bättre.
DVDn ger kanonbild, inte mycket att klaga på!
Radion är toppen, jag tror ingen blir besviken på den!
Försteget håller i min mening samma klass som Kolektor, räcker långt tycker jag. Hade första modellen av Kollektor innan och jag tycker definetivt inte att den var bättre än förstegsdelen i Movie.
Slutstegen är som jag sagt tidigare mycket bra, lite av ett mini-5125, jag tycker att de har samma karaktär, men 5125 är bättre och starkare.
Steget i Movie klarar av att spela min Katan utan problem, jag använder iofs en Afekt-sub i de lägsta registerna men ibland spelar jag utan den och det funkar bra det med. Och vill man ha ett bättre steg till sin Classik finns ju pre-out.
Och som grädde på moset så har Classik Knekt också.

För pengarna svårslaget! Även Music som nästan är ändå mer prisvärd.

För min del så var introduktionen av Movie en befrielse från alla LK-lådor (det hade börjat bli lite för många för min del tycker jag), jag köpte en Movie och sålde 6 LK-lådor (4steg, försteg, cd) samt en H/K-radio och fick DVD, 5-kanaljud och Knekt på köpet...

//Micke


låter som att jag måste införskaffa en movie :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:24 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Varning till mig själv eftersom jag inte kunde hållla mig till ämnet. Sub-delen är flyttad till "Sub-inställningar till stereosystem" så får ni fortsätta diskutera Classic här.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited