selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 12:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
teatime wrote:
Singel och cykel, det är hela hemligheten.. ;)
HELT rätt att passa på att skaffa en drömanläggning innan prio blir barnvagnar mm.
Hade själv turen att sitta med ett bra system när jag träffade frugan.
Kan tänka mig att det är tufft om man blir Linnbiten när man redan har familj som har helt andra prioriteringar än musik :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 16:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
sportbilsentusiasten wrote:
teatime wrote:
Singel och cykel, det är hela hemligheten.. ;)
HELT rätt att passa på att skaffa en drömanläggning innan prio blir barnvagnar mm.
Hade själv turen att sitta med ett bra system när jag träffade frugan.
Kan tänka mig att det är tufft om man blir Linnbiten när man redan har familj som har helt andra prioriteringar än musik :?
Vadå; Andra prioriteringar? :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 17:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Jo, konstigt nog tycker vissa att en semesterresa är viktigare än Linnriggen. 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 19:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
sportbilsentusiasten wrote:
Jo, konstigt nog tycker vissa att en semesterresa är viktigare än Linnriggen. 8)

hmmm visst är det märkligt jag är tyvärr likadan som frun det finns ju så mycket annat kul resor, designmöbler svindyra tapeter, lampor som kostar som en Ikemi etc etc. På jobbet är man värsta ufot. Sorry för OT

Grattis Teatime till en grym anläggning kul att höra med DS man blir inte lite sugen. Helt rätt prio med Keel istf dubbla Linto.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 20:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
don Tomaso wrote:
lampor som kostar som en Ikemi.
:shock: Vilken fruktansvärd tanke! En LAMPA istället för en 2250!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 20:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
teatime wrote:
Akurate DS
Hm. Jag är lite besviken faktiskt, jag var ganska säker på att du skulle dänga till med en Klimax...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 21:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
henriklh wrote:
teatime wrote:
Akurate DS
Hm. Jag är lite besviken faktiskt, jag var ganska säker på att du skulle dänga till med en Klimax...
Som jag då ... den är grym! 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 22:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
hardcorelinnie wrote:
Som jag då ... den är grym! 8)
:shock: :?: Låter som att du har något att berätta... I din tråd kanske?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 10:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Linnofil wrote:
hardcorelinnie wrote:
Som jag då ... den är grym! 8)
:shock: :?: Låter som att du har något att berätta... I din tråd kanske?
8)

(Som Sportis kanske skulle säga; Mer komfortal kurvtagning med lågprofil.)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 11:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Hahaha, men ändå kunde du inte låta bli att skriva i teatimes tråd?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 11:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
henriklh wrote:
Hahaha, men ändå kunde du inte låta bli att skriva i teatimes tråd?
DS (i synnerhet Klimax) är bara lite för bra för att man skall kunna hålla igen helt. :D


Top
   
PostPosted: Mon Sep 28, 2009 00:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Är det nåt du inte har berättat? :O

345? :)


Top
   
PostPosted: Tue Sep 29, 2009 08:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Ja 8)


Top
   
PostPosted: Tue Sep 29, 2009 13:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Ut med språket! :-)

/ jajo


Top
   
PostPosted: Thu Dec 03, 2009 01:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
teatime wrote:
Singel och cykel, det är hela hemligheten..
Ja, här har man ju inte varit så aktiv på sista tiden.. Är numera bilägare, husägare och sambo!

De senaste månaderna har minst sagt varit ett stressigt kaos, där vattenläckan en vecka efter att vi flyttat in (med medföljande totalrenovering av felbyggt badrum och utrivet sovrumsgolv) inte ens var det värsta som hände. Men nog om det. Skogen av flyttkartonger har börjat glesna, och nu kan man skönja ett nytt hem med musik i. :D

Stereon spelar numera i ett 45+ m² stort "L-format" rum och "finlyssningsplatsen" (inte för att jag någonsin sitter där när jag lyssnar på musik) är mitt i rummet, inte intill en vägg som tidigare. Här är trägolv och (dubbel-)gipsvägg, mot tidigare betong/betong. Det låter minst sagt annorlunda. En otvivelaktig fördel är att det här låter bra var man än är i huset; i betonggrottan jag bodde tidigare lät det rent förfärligt på vissa platser. Jag tycker dock jag har tappat lite tryck.

Stereon är förresten inte helt sig lik sedan mitt senaste inlägg. Förra våren fann jag en Akurate 345 i lönn på ebay till ett bra pris. Omständigheterna var gynnsamma och strax fann jag mig vara ägare av en imponerande pjäs. Så här skrev jag då i ett PM:
teatime wrote:
Nu har jag haft 345:an i ett par veckor och törs nog hävda att den är precis så bra som den först verkade. :D

LIte bakgrund: Jag hade en gång i tiden aktiva Katan + Sizmik och visste från den tiden att en bra sub kan göra underverk.. och även hur hopplöst olyssningsbart det blir när det inte alls fungerar. Jag hade upplevt båda delarna, i olika lägenheter, och var inte så lite nervös över vilken av dessa två sidor en 345:a i mitt system eventuellt skulle presentera.

Alla farhågor kom raskt på skam. 345:an visade sig vara så tokigt tajt att när jag spelade den första skivan och väntade mig "mer bas" så fick jag faktiskt kontrollera att subben faktiskt var inkopplad! Den kan vara väldigt subtil när så krävs (vilket inte Sizmiken mäktade med, åtminstone inte i det här rummet). Jag följde förstås upp detta med att provocera den. Testade en skiva som har alldeles för mycket bas i mixen, i tron att detta väl aldrig skulle gå att spela med en sub. Fel igen. Tvärt om tog 345:an tag i basen och avslöjade en ton i bullret. Det som brukade vara närmast olyssningsbart redan med bara 242:orna blev istället klart njutbart. Är väldigt förvånad över det resultatet.
Nå, jag har förstås hunnit med en uppgradering i år också. Om man, som jag, har LP12:an som primär källa så går det ju liksom inte att bortse från Radikal. Jag slog till på en Radikal + Urika (kombinationsrabatten var svåremotståndlig) i början av sommaren. Till skillnad från tydligen alla andra så blev jag inte omedelbart golvad när jag hörde den hemma (på demo var den oerhört imponerande). Det kändes stelt, även om det gick att höra att det "lät" bättre. Jag tänkte att den kanske behövde spelas in och lät det bero. Sedan blev det inte så mycket mer spelat då jag inte var hemma så mycket under semestern.. och sedan flyttade vi. Nu låter ändå ingenting som det brukar. Uppgraderingen kom liksom bort. Lite snopet med denna über-hypade uppgradering. :roll:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited