selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 11:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Grattis till uppgraderingen! Bekvämt det här med DS, förutom att det låter så grymt bra förstås. ;) Nyfiken på om du har varit i uppgraderingstankar kring ditt rack från Oden hyllplan till Mimer?

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 20:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Pediatrik wrote:
Forumträff, forumträff, forumträff. Forumträff, forumträff, forumträääff!!! :twisted:
Hehe.. Jo, det är väl hög tid. Snackade nyss mer Per lite om det. Vi får väl dra ihop något.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 20:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Aug 16, 2005 20:16
Posts: 268
Låter som en trevlig idé :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 21:10 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Det som slog mig, när vi jämförde Akurate DS med LP12:an, var hur lika det lät. Alltså ljudet. Lily Allen - Smile, spelade vi. På vissa skivor tycker jag själva ljudet ändrar sig väldigt mycket mellan cd-utgåvan och vinylutgåvan. I detta fall lät det lika dant, men med den skillnaden att vinylplattan var rätt mycket bättre musikalsiskt.

Detta är inte meningen som ett dåligt betyg för Akurate DS - tvärt om! Jäklar i mej vad bra det var. Riktigt irriterande att många av mina filer som jag ville provlyssna endast fungerade under introt, för att sedan tystna. Tortytr att det skulle te sig på det sättet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
ed wrote:
Du skriver att det var mycket enkelt att installera den, du nämner något att du har kopplat den i en linuxserver osv.... För mig är det där lite överkurs och det måste väl vara du har gjort denna medieserver först för du koppla in den?
Ja, jo, det är klart. En mediaserver behöver man ju, och det hade jag redan installerat (och fyllt på med några skivor). Blev ändå imponerad över hur lätt det gick, inte minst för att jag inte alls använder den föreslagna programvaran. Verkligen trevligt att Linn valt att följa en standard!
ed wrote:
När den värsta lyckoruset har gått över angående den nya DS:en så är jag nyfiken om du kunde jämföra att ha den på din Harmonyhyllan och sedan ställ den på golvet eller annan hylla om du har det och se hur mycket ett bra hyllplan eventuellt gör inverkan på en digitalprodukt.
Jag blir mycket förvånad om DS:en skulle visa sig vara markant mindre känslig än andra apparater, men visst kan man testa. :) Jag har nyligen jämfört de två Harmoni-varianterna (Oden och Mimer) och störst skillnad upplevde jag att det var med Lingo, vilket kanske inte är vad man väntar sig (då det "bara är en nätdel" som inte har några rörliga delar).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 21:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Clas wrote:
Nyfiken på om du har varit i uppgraderingstankar kring ditt rack från Oden hyllplan till Mimer?
Naturligtvis. :roll:

Dock skall det till rätt många hyllplan (minst 6) för att det skall se vettigt ut och alla delar skall få vara med, och det blir ju rätt mycket pengar. Tyckte det var mer läge att satsa på DS:en, inte minst när det ju var kampanj, behovet att förbättra CD-återgivningen vägde över. ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 22:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
ed wrote:
När den värsta lyckoruset har gått över angående den nya DS:en så är jag nyfiken om du kunde jämföra att ha den på din Harmonyhyllan och sedan ställ den på golvet eller annan hylla om du har det och se hur mycket ett bra hyllplan eventuellt gör inverkan på en digitalprodukt.
Jag blir mycket förvånad om DS:en skulle visa sig vara markant mindre känslig än andra apparater, men visst kan man testa. :) Jag har nyligen jämfört de två Harmoni-varianterna (Oden och Mimer) och störst skillnad upplevde jag att det var med Lingo, vilket kanske inte är vad man väntar sig (då det "bara är en nätdel" som inte har några rörliga delar).[/quote]

Ja det var ju ganska intressant med tanke på att min Lingo står på en "fulhylla". Ja det kanske skulle vara idé att bygga min Harmonihylla på höjden. Tack för infon.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 19:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
teatime wrote:
..., den största händelsen på musikfronten den sista tiden är förstås att framtiden till slut trädde in i denna vinylspisares lyssningsrum - med ett inköp av en Akurate DS.
Kul! Du var visst inte i GBG bara för att lyssna eller ...? Visst är det en helt annan grej med DS än med CD-spelare, ur användarsynpunkt, men även i ljudprestandahänseende. Undrar om det inte det suger rejält i investeringstarmen för Per också!?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 19:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
teatime wrote:
Clas wrote:
Nyfiken på om du har varit i uppgraderingstankar kring ditt rack från Oden hyllplan till Mimer?
Naturligtvis. :roll:

Dock skall det till rätt många hyllplan (minst 6) för att det skall se vettigt ut och alla delar skall få vara med, och det blir ju rätt mycket pengar.
6! Har du inte 7? Lingo,2xLinto,2xC5100,DS,Klimax Kontroll. Sedan ska ju helst nedre hyllplanet vara tomt. Hursomhelst skulle det bli 8 plan vilket är en bra slant.
teatime wrote:
...behovet att förbättra CD-återgivningen vägde över. ;)
Jaså! Det är inte varje dag du resonerar så har jag förståt. ;)

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 20:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
hardcorelinnie wrote:
Undrar om det inte det suger rejält i investeringstarmen för Per också!?
Det kan man ju säga.. 8)

.. och vad gör en klyftig åsna med två hötappar? ;) :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 20:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Clas wrote:
Har du inte 7? Lingo,2xLinto...
Umm.. nej, det är bara en Linto igen, sedan Keel-köpet. Tyckte det var rätt tillfälle att backa en bit och Per högg efter den. ;) Dessutom går jag på det där ryktet om ett stundande Klimax RIAA varje gång... :oops:
Clas wrote:
teatime wrote:
...behovet att förbättra CD-återgivningen vägde över. ;)
Jaså! Det är inte varje dag du resonerar så har jag förståt. ;)

Nej, det är ju sant men jag gillar verkligen DS:en som produkt och priset är ju överkomligt på ett annat sätt än liknande prestanda var för bara något år sedan. Ikemin i alla ära, men den är rätt akterseglad idag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 22:00 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
hardcorelinnie wrote:
Undrar om det inte det suger rejält i investeringstarmen för Per också!?
JO! Det gör det..! Speciellt efter en första provlyssning hemma hos teatime i helgen. Än finns dock ingen DS hemma, men det är nog en tidsfråga.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
per wrote:
hardcorelinnie wrote:
Undrar om det inte det suger rejält i investeringstarmen för Per också!?
JO! Det gör det..! Speciellt efter en första provlyssning hemma hos teatime i helgen. Än finns dock ingen DS hemma, men det är nog en tidsfråga.
Sorry; OT: :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 00:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
:shock: :shock: :shock:

Stort grattis! Måste vara grymt att gå från Ikemi direkt till Akurate DS! Inte dåligt marcherat med Keel/Ekos SE och Akurate DS på mindre än ett år! Ingen familj va? :D För egen del vill min fru åka på semester med familjen för motsvarande en hel Akurate DS! Grrr... :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 02:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Singel och cykel, det är hela hemligheten.. ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited