teatime wrote:
Jamen hur låter det nu då? Lyssningsrapport! Är aktiva Akurate 242 något att ha? 
Jag ar ställt upp prylarna lite grovt, det brukar ju oftast ta sin tid att injustera. Tror jag först fick till det bra med ninkorna efter ett år. Man måste ju först lärakänna högtalarna innan man kan gå in på finjusteringen riktigt.
Allt är ju självklart bättre med 242:orna, men det man först slås av är upplösningen i de högre frekvenserna/registerna och att de har väldigt bra Stereobild(d.v.s de spelar inte ur högtalarna). Sedan är Basen riktigt djup och samtidigt makalöst tajt.
Som ni förstår är allt riktigt bra, vilket man förstås kan vänta sig på ett par såpass dyra högtalare från LINN.
Om jag ändå måste kritisera något(eftersom det då får resentionen att värka mer sanningsenlig) så får det bli alla justeringsmöjligheter. På mina aktiva Ninka kunde jag justera diskanten på det aktiva kortet, vilket tog ca 2år innan jag kunde behärska, tillsammans med högtalarnas placeringen.
Nu har jag plötsligt inte mindre än 4vridpottar på varje slutseg plus att jag har skumgummi att stoppa olika långt in i Basportarna och till det ska högtalarplaceringen läggas.
Visst är det bra att det finns rumskoregerings möjligheter men för psyket hade det varit bättre om det inte funnits.
får väll rapportera när jag hunnit justera lite mer och kanske knäppa några bilder men det kan ta en stund..
mvh