selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 13:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 05, 2004 18:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Här fortsätter de inlägg som tidigare låg under tråden: Besök från Linn Skottland på Takt&Ton.

Inse vad onödigt med "utbildning" för de anställda är. Den stora bristen med XXXX är väl deras ägare...

Ska inte uttala mig något mer än att säga att han gjorde mig mäkta förbannad sist jag var där. Kunder som inte har tillräckligt stor plånbok är visst inte välkomna där :!:


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 00:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Dec 29, 2003 16:36
Posts: 170
Location: LULEÅ
equi2 wrote:
Inse vad onödigt med "utbildning" för de anställda är. Den stora bristen med XXXX är väl deras ägare...

Ska inte uttala mig något mer än att säga att han gjorde mig mäkta förbannad sist jag var där. Kunder som inte har tillräckligt stor plånbok är visst inte välkomna där :!:
Det är nästan omöjligt för de På XXXX att göra nåt tillsammans på dan utan att bli störda. Den enda möjligheten dom har är att ta en kväll eller helg.
Ta bara ett exempel: Nu måste vi lära oss den nya Kiston så att vi inte är o ändrar i den för varandra. Dessutom har den funktioner som är lite oklart hur de ska fungera och vad vi skall ha inställningarna på.
Och hur skall vi göra med alla dessa fjärrkontroller som driver omkring :wink:
Hur skall vi disponera demorummen för att få ut mesta möjliga?


Se detta som ett exempel på en situation som kan uppstå i alla företag.
Se inte mina exempel som någonting att diskutera om utan tänk efter själv på hur mycket det finns att samordna i denna typ av butik. :shock:

_________________
Linnägare sen 1986 och byggt i etapper till 2003.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 00:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Visst är det en del som måste flyta i butikerna. Fast tror inte den typen av "ordning" uppkommer genom expertis från Skottland.

Fast visst är det ju bra att om personalen kan det dom gör. Fast det ska inte heller bli så att personalen ser ner på sina kunder, utan att dom ligger på samma nivå.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 19:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Ja XXXX och XXXXXX har bränt sina skepp med mig som kund, jag har avsevärt mer sympatiska handlare än dem tack och lov...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2004 16:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
Tycker XXXX är en bra butik, och XXX är då trevlig med mig, Sedan förstår jag inte detta tjatet om handlare, måste ni vara kompisar med de som sitter i ICAkassan också??.

kommer ihåg första gången jag var på XXXX, då råkade jag nämna något om en Test i en hifitidning, varpå jag fick en utskälning i 15min av XXXX, sedan fick jag inte lyssna på en enda pryl. han medelade att jag var tvungen att beställa tid om jag skulle lyssna fasten det var helt tomt i butiken.
Jag skulle aldrig undvika XXXX bara för detta, tycker det är värre när butikspersonalen inte bryrsig, eller försöker ställa in sig.

mvh/ siffernisse

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2004 17:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Nja.. visst kan man handla av någon som är otrevlig. Fast ska man handla för "fullpris" så uppskattas det om man blir väl möt av personalen.

Visst kan man få hjälpa på XXXX, dock har jag upplevt flera gånger att kunder behandlas olika. Det är inte alla som kan/vill slänga upp 30.000:- på en CD-spelare och det måste ju accepteras av en försäljare.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2004 19:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
XXXX åsikter är/var väldigt svart eller vitt, rätt långt ute på Linn-kanten minst sagt, men han är ändå en skön handlare, om man tar honom med en nypa salt. XXXX däremot har jag upplevt som otroligt nonserviceminded och rent otrevliga, men det är inte svårare än att välja en annan ÅF nästa gång, såvida man inte bor i Norrland och har långt till nån annan.


Last edited by weezer on Sat Jan 10, 2004 23:04, edited 2 times in total.

Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 10, 2004 20:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Nej, bor man här uppe och tycker illa om XXXX då får man väl antingen byta återförsäljare eller acceptera sitt öde. Själv försöker jag göra det bästa av situationen.

Å andra sidan så lockar beggade prylar mer än nya, eftersom det känns mer prisvärt, iaf för en fattig student.

Kommer ihåg en gång för 3-4 år sen när jag var in med en kompis på XXXX. Han var lite intresserad av en sub till sina Mission-stativare, beggade förstärkare och än ingen CD. Båda fattiga studenter och knappt det. Hur många här inne tror att den typen av person tänker lägga ut 20-30kkr för en sub? Det var iaf vad försäljaren antog.

Låter i mina öron som ett skämt, även om jag inte förstod det roliga med det. Visst ska man erbjuda bra produkter till sina kunder, men man måste kanske anpassa sig lite till vad kunden är ute efter.

Fast gillar man det inte så får man gå till nån annan :wink:


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 12:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Känns som om det börjar bli lite väl OT nu...

Åter till ämnet tråden handlar om! :)


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 12:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Problemet e bara det att det inte blev ngt av trådens ämne ;), så vad ska vi då prata om?


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 19:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Dec 29, 2003 16:36
Posts: 170
Location: LULEÅ
Tråden spårade ur då besvikelsen kom över en utebliven ickeplanerad
Linnkväll som för övrigt brukar vara trevliga o givande.
Jag tycker att moderatorn raderar allt tjafs som står i det o efter det.
Det gynnar ingen att hålla på så där i en tråd som inte ens handlar om åsíkter om handlare.
Men det är väl så med känslor o närheten till etttangentbord :lol:

Varför jag tycker att tråden skall snyggas till är att all personal som jobbar där blir som det är skrivet inblandade.
Och det är ju inte bra.

Om det nu ska diskuteras om vilken handlare som är bra. dålig
otrevlig osv, skall det vara i en egen tråd. Om nu någon vill ha en sån.
Det ligger väl i allas intresse att vi får ha kvar butikerna.
Blivande Linnägare som läser detta kan ju hamna hos Elgiganten :cry:

Fundera på detta så skall jag ta reda på när det blir en Linnkväll och skriva in det här om tråden blir rumsren

Vad säger chefen för forumet :?:

_________________
Linnägare sen 1986 och byggt i etapper till 2003.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 21:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Evert jag håller med dig det är ju inte många butiker kvar vi får nog försöka vara rädd om dem vi har kvar.
har inte varit i många Linn butiker själv men de jag varit i har jag aldrig blivit dåligt bemött ok det är bara en av dem jag varit i kvar.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 22:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Få handlare eller inte, det spelar ingen roll tycker jag. Aktuell handlare har jag dåliga erfarenheter av och delar därmed med mig av dem :roll:. Eller snarare berättar att jag inte är nöjd med den erfarenhet jag har av dem.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Visst finns det ett intresse att behålla våra återförsäljare. Sen är det kanske inte så snällt att klaga, när ingen kan försvara sig.

Fast å andra sidan så är det här ett diskussionsforum och det är meningen att man skall föra fram sina åsikter. Sen anser jag att det spelar mindre roll vilken tråd vissa tankar hamnar i. Vissa trådar utveckar sig till något annat än dess rubrik, men vad spelar det för roll?

Sen vill jag inte riktigt se mina "klagomål" som just klagomål, utan mer misstag dom gjort som dom bör tänka på. Ska man ha en bra butik så innebär det bra service.. och med det menar jag inte att man är expert på en viss apparat, utan att man även kan lägga sig på samma nivå som kunden, eftersom alla kunder är olika.

Quote:
Blivande Linnägare som läser detta kan ju hamna hos Elgiganten
Ja? Det är väl en indikering på att "vissa" kunder inte tycks vara nöjda med den service dom får och hur dom blir bemötta av butiken/arna. Det är väl egentligen en viktig fråga?


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 11, 2004 23:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Quote:
Fast å andra sidan så är det här ett diskussionsforum och det är meningen att man skall föra fram sina åsikter. Sen anser jag att det spelar mindre roll vilken tråd vissa tankar hamnar i. Vissa trådar utveckar sig till något annat än dess rubrik, men vad spelar det för roll?
Jag tycker att det spelar stor roll vad man diskuterar i en tråd. Jag tycker att det är väldigt irriterande då man ska läsa en tråd man tycker är intressant och upptäcker att större delen av tråden handlar om något helt annat. Några inlägg är ok, men det får inte bli en helt annan diskussion av det hela.

Jag föreslår att den/de som är intresserade av att diskutera handlare gör det i en ny tråd, fast jag tycker inte riktigt om idén att klaga på återförsäljare på ett allmänt internetforum där dessa inte kan försvara sig.


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited