Hej
Är *TomasA* med i LTS

, skämt åsido är det rätt för honom så lycka till...jag sitter nöjd med min LP12:a iaf

.
Har nämligen sett mätningar där 12:an mäter sämre än konkurenter den sedan smiskat.
Har haft både Linn Basic,Axis samt LP12:an i olika versioner sedan 1983,denna i senaste version (toppspecad).
ALLA tester World Wide har topptestat 12:an sedan den släpptes för mer än 30år sedan....plus alla nöjda användare (som gjort 12:an till vad den är/står idag.
Är *TomasA* nöjd med sin Axis och tycker den spelar musik bättre så är det rätt för honom,kan bara önska honom lycka till...men för mig och alla jag känner,de skulle ALDRIG byta 12:an mot en Axis.Som att jämföra äpplen och päron.
Men en 12:a är som en extrem sportbil, fel inställd låter/går den inte bra.
Har en gång för ungefär 4 år sedan då 12:an inte var justerad på ngt år fått min fars Rega 3:a att spela bättre än min 12:a.Skulle jag för den skull byta till en Rega 3:a........ALDRIG.
Som jag sa 12:an kräver rätt inställning,att den placeras på rätt underlag mm,mm......förbiser man ngr av de parametrarna så låter den tämligen trist.Linn´s Axis låter också olika beroende på bla vilket underlag den placeras, men annars är det bara att slå på den och spela om jag säger så....en mkt enklare konstruktion att handha.
Måste ändå ge *TomasA* en eloge......det krävs mod att gå ut med en sådan åsikt som han för egen del kommit fram till.Räkna med att han kommer att få frågor hur han testat,inställningar lika undarlag,använt samma pick-up,samma tonarm,samma riaa-steg mm,mm (för det var ju bara skivspelarverket som jämfördes).
Men de frågorna kommer han inte få från mig,en för mig TOTALT meningslös sk debatt,har för mkt mkt längesen passerat det stadiet

.
En ägare av samtliga 3 spelare som sitter otroligt nöjd med 12:an och bara spelar musik

.
Lycka till ni som kommer att deltaga i en ev debatt om detta.....
Peder