selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 23:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 479 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 532 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 11:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
jajo wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Nämde du att detta ska kunna gå på alla deras försteg.
Kinos, Kisto med?
Ja, jag skrev att jag själv äger Exotik men att detta borde vara intressant även för Kinos (och kanske även Kisto!).

Om Kisto, som är åtta Kontrol i en låda, skulle ha samma bugg blir jag förbannad.

/ jajo
Ja, det verkar den ha enligt Kisto ägare :?
Kontrol har väl 2 kanaler så det blir väl 2 ev 2.5 Kontrol i en Kisto hur man nu definierar 0.1 subkanalen :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 11:26 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Hm, jag gissar på fem Kontrol! Är inte Kisto ett 10-kanalsförsteg, 9+1?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 11:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
per wrote:
Hm, jag gissar på fem Kontrol! Är inte Kisto ett 10-kanalsförsteg, 9+1?
7.1 tror jag!

Så, fyra kontrol är väl rätt. :oops:

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Det blev en 2.1:a... Känns kanon att äntligen ha en bra källa för digitala media.




Image
Diskret översiktsbild över anläggningen...


Image
Vägghyllan var ett helvete att få upp, men väl uppe var det värt besväret. Placerade hyllan på ett sådant avstånd att
Akurate 242 skulle få plats under :oops:. Men nu har alla såna planer lagts på is - Katan hänger med förvånansvärt bra...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 16:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Image
Sizmik 10.25 som numera är kopplad via två interconnects till 2250. Spelar 50Hz och ner, med lägsta möjliga gain just nu
(det räcker!). Låter mycket bra ihop med Katan!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 16:52 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tufft, grattis till inköpet! Jag får komma förbi nån dag med en bunt album du ska ha lyssnat igenom, som 'homework'! ;)

Vore kul att jämföra Ikemi<->Uni 2.1!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 17:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Ayn: Du är välkommen förbi!
Ayn wrote:
Vore kul att jämföra Ikemi<->Uni 2.1!
Det kan man göra, även om det inte är den mest spännande jämförelsen man kan göra. 2.1an är så bra att man inte behöver ha maskinerna sida vid sida för att höra skillnaderna, det räcker med att spela sin favoritskiva. Men vafan, det är ju inte direkt svårt att jämföra så varför inte :)

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 17:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
jajo wrote:
Ayn: Du är välkommen förbi!
Ayn wrote:
Vore kul att jämföra Ikemi<->Uni 2.1!
Det kan man göra, även om det inte är den mest spännande jämförelsen man kan göra. 2.1an är så bra att man inte behöver ha maskinerna sida vid sida för att höra skillnaderna, det räcker med att spela sin favoritskiva. Men vafan, det är ju inte direkt svårt att jämföra så varför inte :)

/ jajo
Jätte fina bilder. Det vore coolt att nu se en översiktsbild över anläggningen. Du valde att köpa Sizmik 10.25. Känns akurate 221 sub overkill för din setup?

mvh

ed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 17:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
ed wrote:
Du valde att köpa Sizmik 10.25. Känns akurate 221 sub overkill för din setup?
Sizmik 10.25 känns helt klart tillräckligt bra i mitt system och får stanna sålänge jag har kvar Katan.

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 18:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Översiktbilder...

Image



Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 19:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
fina bilder på ett kanonsystem, grattis!

Du har precis det system (digitaldelen) som jag drömmer om dock kommer det att dröja låååånge innan jag når dit. Berätta gärna mer om Unidisken

Lyfter du fram TV när du ska titta eller var det bara för fotningen som den var i skamvrån?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 23:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Aug 16, 2005 20:16
Posts: 268
Riktigt snyggt, kul med bilder på en toppanläggnng som också kan uppskattas av de som ej är "hifi nördar" :D
Acceptansnivån är ju olika men detta borde ju tilltala de flesta


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 29, 2005 23:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
don Tomaso wrote:
Du har precis det system (digitaldelen) som jag drömmer om dock kommer det att dröja låååånge innan jag når dit. Berätta gärna mer om Unidisken
Det är en apparat som är svår att berätta om, men kort sagt kan man säga att den plockar fram Linn-kvalitet inte bara på cd utan även på film. Faktum är att film blev den största överraskningen, eftersom jag trodde att det skulle spela mindre roll där än på musik. Röster är det som är mest imponerande. Det är något kusligt över realismen i rösterna som återges, det känns verkligen vilket humör personen som talar är på, utan att man måste se bilden (om det är en bra skådis, annars kan det bli helfel!). Faktum är att jag slog igång en film och stängde av bildskärmen - det var helt magiskt att bara lyssna på filmmusiken och dialogen! Verkligen något som ger mersmak och gör det svårt att slita sig från anläggningen... Sjuka och konstiga filmer gör sig absolut bäst! :D

Bildmässigt är Unidisk något i särklass... Jag har länge längtat efter en ny TV eftersom jag inte tyckt att min nuvarande håller måttet (varken via DVD-spelare eller dator). Med Unidisk blir bilden så grymt bra att det är svårt att tro att det är samma TV. Och jag kör bara via S-video...

Musikmässigt kan man säga att 2.1:an är mycket nära min LP12:a. Inlevelsen är kanon, men LP12 är något bättre. Hifimässigt är 2.1:an bättre, det låter ju så grymt snyggt, men lite råare än LP12.
don Tomaso wrote:
Lyfter du fram TV när du ska titta eller var det bara för fotningen som den var i skamvrån?
Den passar inte in så bra, som tur är har den ett bärhandtag på baksidan så att den är lätt att flytta undan. Platta tv-apparater är kanon... :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 30, 2005 10:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Ta bort tavlan och sätt dit tvn istället så slipper du bära omkring den :wink:

Vad är det för tv du kör f.ö? Jag testade Uni SC med s-video på min Samsung LE32R51B och jag blev inte alls impad av SC´n på s-video, komponent är nog det enda som funkar. Synd bara att Unidiskarna inte har HDMI, det hade rockat!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 30, 2005 12:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
daggen wrote:
Ta bort tavlan och sätt dit tvn istället så slipper du bära omkring den :wink:
Tanken har slagit mig, men jag gillar tavlan så den stannar. Det skulle vara om man kunde klämma in tvn under eller höja tavlan lite, men det skulle förmodligen bara se knasigt ut.

Faktum är att TVn står cirka 6-7dm från väggen när den står på bänken vilket märks på en sån liten fjutt-tv som vi faktiskt talar om här... Nästa tv blir större och då kan man lätt väggmontera den.
daggen wrote:
Vad är det för tv du kör f.ö? Jag testade Uni SC med s-video på min Samsung LE32R51B och jag blev inte alls impad av SC´n på s-video, komponent är nog det enda som funkar. Synd bara att Unidiskarna inte har HDMI, det hade rockat!
Nån Sharp Aquos som tyvärr inte klarar komponent. S-video ser bättre ut än DVI, men progressivt med komponent ser allra bäst ut.

/ jajo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 479 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 532 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited