selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:18

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 20:53 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Sep 24, 2005 22:18
Posts: 6
Location: Boden
Sherwood surroundreceiver, Sherwood Dvd som inom en inte allt för avlägsen framtid är tänkt att bytas mot Classik Movie DI

Kef Cresta10 fyra stycken.
Kef Cresta20c center
Sub: Heco SLAM12 Som kanske byts ut den med ..

En vacker dag kanske man får ha Linn runt om :wink:


Top
   
 Post subject: Uppdaterat
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 19:58 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Sep 24, 2005 22:18
Posts: 6
Location: Boden
Som ni redan säkert sett så har jag ju införskaffat en Cms Di...
Man blev ju alldeles till sig så att man glömde att skriva in det här. Det känns iallafall otroligt kul med denna lilla tingest som verkligen fått mig att återgå till musik lyssnandet som ju förr var huvudsaken innan all flerkanalsmedia med Dvd i spetsen.
Har ju även hunnit med att byta subben till en liten Audiopro som spelar förvånansvärt bra med tanke på sitt pris. Har nu insett att det här med SOURCE FIRST gör den största förändringen på ens system och att den policyn borde anammas av fler...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 20:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Kan inte annat än att hålla med! 8)

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Quote:
Har nu insett att det här med SOURCE FIRST gör den största förändringen på ens system och att den policyn borde anammas av fler...
Kan bara konstatera att vi Bodensare håller en ovanligt hög nivå! :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 23:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
hehe ja jag kan också instämma.....

jag har bytt källa i mitt system 5 gånger på 3 år.......


det började med en xbox som jag snabbt bytte till en marantz 4300 dvd spelare,sen vart det en Pioneer 668 dvd som skulle låta så bra som cd spelare, kan bara säja att jag vart grymt besviken,bytte den efter 2 månader till en Arcam dv79 som faktiskt var en mycket fin spelare nu till sist har jag köpt det jag ville ha från början en unidisk sc och är mycket nöjd med denna

Jag har lovat mig själv att inte lyssna på någon 2.1 eller 1.1 unididisk för då kommer väl uppgraderingsjävulen fram igen :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 08, 2005 12:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
pekka71 wrote:
...
det började med en xbox som jag snabbt bytte till en marantz 4300 dvd spelare,sen vart det en Pioneer 668 dvd som skulle låta så bra som cd spelare, kan bara säja att jag vart grymt besviken,bytte den efter 2 månader till en Arcam dv79 som faktiskt var en mycket fin spelare nu till sist har jag köpt det jag ville ha från början en unidisk sc och är mycket nöjd med denna
...
Jag är ute efter en musikaliskt tillfredställande DVD-spelare och funnit samma sak, multispelare under 10K (och även lite över) är usla! Har bara hittat två fabrikat som låtit bra och det är Arcam och Primare och då är dom inte multispelare. Arcam var bättre än Primare, även på bild. Vi pratar ju om en prisklass där Linn, Naim och Meridian inte finns.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 15, 2005 19:47 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Sep 24, 2005 22:18
Posts: 6
Location: Boden
Jag är ute efter en musikaliskt tillfredställande DVD-spelare och funnit samma sak, multispelare under 10K (och även lite över) är usla! Har bara hittat två fabrikat som låtit bra och det är Arcam och Primare och då är dom inte multispelare. Arcam var bättre än Primare, även på bild. Vi pratar ju om en prisklass där Linn, Naim och Meridian inte finns.[/quote]


Har aldrig hört Vare sig Primare eller Meridian men Arcam är ju ruggiga spelare som står sig väldigt bra i sin pris kategori. Var själv inne på ett Arcam system först men Linn har alltid funnits där i bak huvudet så varför kompromissa...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 16, 2005 03:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Kompromiss såtillvida att jag har en Ikemi och är nöjd med den. Skall bara spela DVD och lite mp3 på den. Nej, jag är inte i nuläget beredd att slanta upp till en Unidisk vilket ju krävs för att Ikemin skall försvinna.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited