selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 14:37

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 15:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

I en annan tråd kom vi in på sina tjejers/fruars anläggningar. Kan ju vara en kul egen tråd...

Vad har din tjej (nästan uteslutande killar här) för anläggning eller hade innan ni flyttade ihop/gifte er? :D :D

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 15:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Datorhögtalare och PC, men hon hade massor med bra musik och det var klart lyssningsbart genom datorn. Hon spelade Beatles när jag var hos henne första gången t.ex!

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 15:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Någon kompaktstereo av okänt märke med en extern Cd-spelare av Philips. En del "listmusik" i cd-samlingen, men även några godbitar med tex Marvin Gaye, Sade, Vaya Con Dios, Manu Chao etc. Är öppen för nya musikintryck även om hon har en något oförstående inställning till min LINN-rigg (ffa priset!!).

Har en STOR aversion mot K400 samt all jazzmusik!!! :cry:

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haha, K400 o diverse el/signalkablar har jag enl hustrun "över hela huset" :?
Det säger de flesta andra så det kan mycket väl ligga något i det iof...

Hon hade faktiskt en rätt bra NAD stapel, separata enheter, golvhögtalare o många bra skivor - ett synnerligen gott första intryck således!

Råflyt att träffa en tjej som gillar musik :!:

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 17:25 
Site Admin
Site Admin

Min flickvän har en levande död all-in-one-anläggning med en display som har slocknat och en CD-växlare som slumpvis väljer ut ca 20% av alla skivor man lägger i som den vill spela. Vissa skivor verkar den ha ett extra ont öga till, och går således inte att spela alls. Anläggningen har självdött en gång men återupplivades medelst lite skakande och bankande. When there's no more room in hell, the dead shall walk the earth.

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 18:25 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hennes anläggning är inte alltför olik denna:
http://www.siba.se/Images/articles/6/SE84173.jpg

Den står i en svart bokhyllan Billy (från ett (ö)känt möbelvaruhus), tillsammans med porslinsfigurer, Danielle Steel-romaner och katterna.

Hennes tv har ännu sämre ljud, något tidig 90-talsvarant med "inbygt ljud". Men eftersom hon bara ser utländsk film spelar det ingen roll, säger hon. Hon läser ändå bara på text-remsorna :shock:

Ibland funderar man över sina val...

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 19:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min hade en allt-i-ett-sak med totalvikt på kanske 500g. Vinylspelare och allt men man välte den lika lätt som en tom bigpack glasslåda. Mest punk och glamrock i vinylsamlingen. Dock så lirade hon bas i ett seriöst band vid den tiden vilket nog var anledningen till att vi passade ihop (lirade själv i band, fast på mycket lägre nivå). Gediget musik-intresse alltså från båda håll som rentav var den gemensamma värdegrunden i nån mening.

Klockrent val, jag ska aldrig byta :) Men hennes stereo kastade jag.

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 19:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hade en flickvän som hade tagit över sin pappas stereon. Förstärkaren var kult, det var en quadraphonic-förstärkare. Det var långt före surround sound. Tanken var att man som lyssnare skulle känna som om man satt mitt i orkestern. Vet inte varför man vill det. Men då var det tvunget att skivan var inspelad med denna teknik. tror att det var väldigt få skivor som var inspelade så.

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 21:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minns faktiskt inte vad hon hade för anläggning när vi träffades men hon spelade mycket Depeche (helst 12''), The Mission, Sisters of Mercy etc sen gillade hon hårdrock också och kunde lite Blackmoore riff på guran då var saken klar :D. Jag är ju både gammal syntare och hårdrockare :) Nu tycker hon att Linn låter bäst och är snyggast hon gillar tom K400 :shock:

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 21:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minianläggning - uppställd bland en massa böcker i en bokhylla. Små burkar som faktiskt spelar okay (prisvärt). Sen... hör och häpna! Gillar hon också vinylskivor och brukar då och då kolla igenom skivbackar och botanisera bland föräldrarnas gamla skivor och spela lite med svarven hos föräldrarna.

Anläggningen är väl aldrig det viktigaste utan musiken bör väl vara i centrum? Då tycker jag att vi hittat varandra väldigt bra. En del gemensamt har vi alltid haft och hon gav mig en liten introduktion i The Beatles.. och hon tycks även ha svalt mina försök att förklara varför Dream Theater faktiskt är bra :wink:

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 19, 2005 23:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
sen gillade hon hårdrock också och kunde lite Blackmoore riff på guran då var saken klar :D.
Lite avis där... sällsynt med tjejjer med den smaken.
Min hatar hårdrock. Finns det något skönare än Deep P eller Metallica på volym 80 :?
ok, kanske på 85 då då...

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 20, 2005 09:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
sen gillade hon hårdrock också och kunde lite Blackmoore riff på guran då var saken klar :D.
Min hatar hårdrock. Finns det något skönare än Deep P eller Metallica på volym 80 :?
Hon gillar DP skarpt fick en platta i födelsdagspresent sist och hon vill spela den lika ofta som jag kanske inte riktigt lika högt som jag vill men ändå. Metallica gillar hon också åtminstone det smörigare "Black Album" och load/reload

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 20, 2005 10:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
Hon gillar DP skarpt fick en platta i födelsdagspresent sist och hon vill spela den lika ofta som jag kanske inte riktigt lika högt som jag vill men ändå. Metallica gillar hon också åtminstone det smörigare "Black Album" och load/reload
Lustigt att det just är Purple och Metallica som nämns, för det är även min frus hårdrocksfavoriter! Hon har ett jättefint grönt plektrum med ormen från Metallicas svarta platta, som hon fångade på Stadion i början av 90-talet när James Hetfield kastade ut det. :lol:

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 20, 2005 12:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

monkeydevil wrote:
Lustigt att det just är Purple och Metallica som nämns, för det är även min frus hårdrocksfavoriter!
Inte alls konstigt, det är ju många killars favvisar med ju :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 20, 2005 14:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min ex har Karik/Nukerik - Majik (med Kudos) - Tukan. ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00