selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 20:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Blir nyfiken på om weezer har något att säga om saken, i egenskap av 5125-ägare? *nyfniken* :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 21:05 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Du måste spela högt Sony. :D
Jag ska vara lite motvalls o säga att begränsningen tror jag inte ligger i steget för din del utan i högtalarens ljudtryckspotential. Visst blir det bättre men inte högre.
Aktiv drift och biamping kan däremot sänka distorsionen och ge bättre dynamik.

_________________
brumeli brum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 09, 2004 16:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Ayn wrote:
Blir nyfiken på om weezer har något att säga om saken, i egenskap av 5125-ägare? *nyfniken* :)
Ayn wrote:
Blir nyfiken på om weezer har något att säga om saken, i egenskap av 5125-ägare? *nyfniken* :)
Jag lyssnade för 1sta gången på Katan igår, på Tonläget. Drevs av ett LK140-steg, Kolektor samt Unidisk. Jag har sugit lite på att byta "ner" mig till Katan då mitt rum känns aningen för stort för mina Ninkor. De gräver som bekant rätt djupt, det kan ställa till det om de inte är rätt placerade IMO. Anders på Tonläget var med och placerade upp dem när han satte i korten (aktiva), men sen bytte jag försteg en tid efter det.

Det är svårt att pilla med högtalarplaceringen hemma, man blir "hemmadöv", så att säga. Man hör en förändring, men är det likväl en förbättring?

Nåväl. Katan med ett Lk140 var inget för mig kunde jag konstatera. MEr riktat ljud, mer detaljer men inte lika varmt, gosigt som Ninkorna. Vore det inte skillnad på passiva katan och aktiva ninka skulle ja iofs bli rädd :).

Jag ska pilla med högtalarplaceringen i dagarna, men eventuellt blir det att jag lånar hem en Ikemi och prövar. Min Genki har onekligen hängt med i fem år nu, den är den svagaste länken, helt klart. Även om den är kompetent i sig.

Det blir aldrig billigt att besöka Anders, det vet jag. Har just betalt av sista avbet. på försteget, så nu kommer en ny veva med mellanskillnaden Genki/Ikemi ;).


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited