selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 20:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Thu Dec 25, 2003 22:06 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Dec 16, 2003 12:04
Posts: 80
Location: Umeå
Bästa Linnfantaster!

Uppgraderat igen och nu till:
Unidisc SC
AV5125 med aktiva kort
Fortfarande med Katan och K400
Sennheisser hd600 (lurar) och Gradoklon lurstärkare som inte har använts då utgången pa Classiken var bättre.

Klart mycket trevligare speciellt på några av Linns SACD inspelningar men jag tycker att Classiken gjorde ett bra jobb den också.


Min gamla uppställning i Cambridge (UK):
Linn Classic,
Linn K20( Högtalar kablar) nu bytta till K400
Linn Katan (Högtalare)
Sennheisser hd600 (lurar) och Gradoklon lurstärkare.

När jag bodde i Umeå såg det ut så här:
Rega P2 och Linn K9
Mimik
Kolektor II
LK100
Linn K20( Högtalar kablar)
Linn Katan (Högtalare)
Sennheisser hd600 (lurar) och Gradoklon lurstärkare.

Image
Så här såg det ut förut.
Image


Last edited by Mendelevium on Fri Mar 23, 2007 13:23, edited 7 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 26, 2003 13:13 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Hej och välkommen! :D

Treligt system, skulle vara kul att se ett par Sara in action. Har hört mycket om dessa högtalare, antar att de låter riktigt trevligt! Hoppas på bilder snart! Kan bistå med ftp-plats om det behövs.

Så du huserar på kemi, snart har vi fyllt upp med kompetens för större delen av våran sida av dammen :!: , är både fysiker, kemister och matematiker här nu! Själv är jag drygt halvvägs till Teknisk Fysik-examen :shock:

Angående uppgraderingar så har vi pratat om att dra ihop en forumsträff i januari, kanske lämpligast efter tentaperioden...sist hade vi både intressanta jämförelser och trevliga diskussioner. Tänkte ta upp det för diskussion om någon vecka när folk är tillbaka i hemmen igen efter jullovet. Kanske är något som skulle vara av intresse för dig, senaste hos Fredde var kanonkul!

// Daniel


Top
   
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 16:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Dec 16, 2003 12:04
Posts: 80
Location: Umeå
Nyreviderad presentation med bilder finns i första inlägget.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 16:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Snyggt system! Är mattan bakom TV:n där av akustiska eller estetiska skäl? Om man får gå lite off-hifi i medlemstrådarna undrar jag vad du ska arbeta med i England också, Cambridge låter inte så tokigt 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 17:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Snygga högtalare...men ska man ha alla burkarna på varandra?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 18:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Dec 16, 2003 12:04
Posts: 80
Location: Umeå
Jag har akustik plattor bakom högt, bakom mattan och bakom lyssnplats. Mattan sitter där av både estetiska och akustiska själ.

Givetvis är stackade burkar sämre i ett sk Tune-dem test men jag tyckte att de var bättre så i ett icke Linn sanktionerat "se dem" test.

Under tecknad har fått ett sk postdoc stipendium från Wenner-Gren fonden. Det blir 1-2 år forskning om alzheimer relaterade sjukdommar.


Last edited by Mendelevium on Wed Dec 08, 2004 19:01, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 18:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Mendelevium wrote:
Givetvis är stackade burkar sämre i ett sk Tune-dem test men jag tyckte att de var bättre så i ett icke Linn sanktionerat "se dem" test.
:lol:
Quote:
Under tecknad har fått ett sk postdoc stipendium från Wenner-Gren fonden. Det blir 1-2 år forskning om alzheimer relaterade sjukdommar.
Kul, grattis! Forumets medlemmar sprider sig över världen... :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 19:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mendelevium wrote:
Under tecknad har fått ett sk postdoc stipendium från Wenner-Gren fonden. Det blir 1-2 år forskning om alzheimer relaterade sjukdommar.
Skitbra, vi har det i min släkt! Lycka till! Så nu vet ni att ni bör ha överseende med mig om jag börjar gagga :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 21:45 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Var är plattorna bakom högtalarna då? Nu blev jag väldigt nyfiken! Låter bra det där att "se dem"-testet vann. :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 22:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Vad JAG inte förstår är hur ditt rum är utformat - tv går in i väggen lite, som är utan list, för att sedan gå in lite till MED list!? :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 23:10 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Dec 16, 2003 12:04
Posts: 80
Location: Umeå
Till sportbilsentusiasten: Roligt att höra att någon tycker att man gör något viktigt. En stor del av forskningsvärlden är inriktade på att hitta botemedel mot Alzheimers och likn. När det är "dags för oss" så kanske det finns någon bot.

Sony & Gospodin: Om man tittar noga ser man (kanske?) att plattorna står på golvet och täcker i och med det listen. Tv "templet" står på ena långsidan av rummet och stereon är placerad längs ena kortsidan= långa sladdar till högt.

Ta inte "se dem" testet så allvarligt nu. Det är inte alltid så enkelt att kombinera låta bäst med se bra ut i kombination med begränsad ekonomi.

Jag fick akustikplattorna från jobbet efter att de renoverat avdelningen, då kastades det massor men jag frågade rätt person och fick ett par stycken.

Katan är nya (beg) sedan förra veckan och har inte flyttat runt eller testat riktigt om de behövs. Jag hade Sara förut och då tyckte jag att det blev lite bättre med akustikplattorna.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 23:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Ok.................
Quote:
Roligt att höra att någon tycker att man gör något viktigt. En stor del av forskningsvärlden är inriktade på att hitta botemedel mot Alzheimers och likn. När det är "dags för oss" så kanske det finns någon bot.
All eloge till dig!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 23:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Gospodin wrote:
Quote:
Roligt att höra att någon tycker att man gör något viktigt. En stor del av forskningsvärlden är inriktade på att hitta botemedel mot Alzheimers och likn. När det är "dags för oss" så kanske det finns någon bot.
All eloge till dig!
OT... men är det inte tråkigt att man måste flytta utomlands för att forska. Borde inte sverige vara bättre på att behålla kompetensen inom landet?
MER pengar till högskolor/universitet o mindre till politiker! (förutom till Ayn då då :wink: )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 08, 2004 23:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Vad har du för fiskar?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 10, 2004 22:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Genialiskt Gospodin. Jag är också väldigt nyfiken på en förklaring angående golvlisterna. :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited