selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hur justera 12a?
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 08:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Är lite nyfiken på hur man går tillväga. Hur gör man och hur ska resultatet vara då man är klar? Någon som kan ge sig på att beskriva?


Top
   
 Post subject: Re: Hur justera 12a?
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 10:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
fredde wrote:
Är lite nyfiken på hur man går tillväga. Hur gör man och hur ska resultatet vara då man är klar? Någon som kan ge sig på att beskriva?
Har aldrig gjort det själv. Bifogar en servicemanual men jag inbillar mig inte för ett ögonblick att jag kan komma i närheten av samma resultat som en erfaren handlare även om jag följer instruktionen noga.

http://www.qfile.de/dl/209854/LP12_Serv ... l.pdf.html (välj Free under Your Choiche:)

Manualen kan ju vara bra att ha hursomhelst.

Edit: Man måste ju ställa spelaren på något så man kommer åt undersidan samtidigt som den då står stadigt och bra. Handlare har en sån där "jig" beskriven i dokumentet. T ex två ölbackar på köksbordet är ju inte vidare säkert.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 12:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Bytte strömkabel hemma på inrådan av Kalle på HF när min ögonsten var sten(!)död i vintras. Hade ingen jig utan två stolar som tolvan vilade på medan jag låg på rygg som en annan bilmekare. Mycket svettigt och inget jag skulle rekommendera! Fick iofs bytt kabeln, men det gjorde ingen nytta. Det var Lingon som kajkat, så det blev färd till Skottland för lådan och ngt större kostnad för undertecknad.

Skaffa en jig eller överlåt mekandet åt handlaren! Håller mig personligen till det senare fortsättningsvis.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 12:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Pediatrik: Det låter grymt svettigt, det där lilla äventyret med stolarna!! :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 13:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Well, vid ev fritt fall hade 12:an i alla fall landat mjukt... :D

När man bor här på öin, långt ifrån närmsta handlare, har nöden ibland ingen lag!


Top
   
 Post subject: Re: Hur justera 12a?
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 19:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
stefan wrote:
fredde wrote:
Är lite nyfiken på hur man går tillväga. Hur gör man och hur ska resultatet vara då man är klar? Någon som kan ge sig på att beskriva?
Har aldrig gjort det själv. Bifogar en servicemanual men jag inbillar mig inte för ett ögonblick att jag kan komma i närheten av samma resultat som en erfaren handlare även om jag följer instruktionen noga.

http://www.qfile.de/dl/209854/LP12_Serv ... l.pdf.html (välj Free under Your Choiche:)

Manualen kan ju vara bra att ha hursomhelst.

Edit: Man måste ju ställa spelaren på något så man kommer åt undersidan samtidigt som den då står stadigt och bra. Handlare har en sån där "jig" beskriven i dokumentet. T ex två ölbackar på köksbordet är ju inte vidare säkert.
Tackar! :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 20:21 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ser fram emot bilder på dig liggande mellan två ölbackar skruvandes i tolvan Fredde! :D Tror det kommer att bli kanon, om inte för skivspelaren så för oss att se...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 25, 2005 20:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Det är kul att skruva tolva men man kan inte räkna med att få lika bra resultat som handlaren får men annars är det inte speciellt svårt. En av de viktigaste punkterna är att de bultarna som håller ihop lådan med chassiet blir efterdragna riktigt.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 28, 2005 10:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Jag hade inte tänkt skruva själv, är bara nyfiken på vad och hur de gör. Roligt att läsa och se mer av hur spelaren är uppbyggd.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited