selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 08:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Aug 09, 2005 00:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sun Feb 06, 2005 16:02
Posts: 67
Location: Rimbo.
Hej på er.

Känner ni till någon fjärr som både passar till LK1 och Mimik? Jag äger inga fjärrkontroller, och att skaffa originalkontrollerna till detta blir (kan bli) dyrt. Dessutom föredrar jag en framför två. Alla fjärrkontrollsträsk har någon gång bestått av två ;-).

Den behöver inte vara tillverkad av Linn, Ljudkompaniet har en systemfjärr (minns inte namnet), med makron och saker -långt mer än jag behöver och därför onödigt mycket pengar till ingen nytta också.

Självfallet finns det onlinebutiker med fjärrkontroller överallt. Jag måste dock bli försäkrad om att den fungerar just till LK1 och Mimik. Vad den i övrigt kan styra spelar i stort sett ingen roll. Det jag behöver på LK1 är naturligtvis volym, på Mimik de grundläggande navigeringsknapparna.

_________________
/ Daniel
Rimbo, Sweden


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 09, 2005 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
vad jag vet så finns det ingen sådan kontroll skulle kunna funka med en universal kontroll som programeras från en LK1 kontroll och en mimik Kontroll LK1ans fjärr är ju lite speciell..

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 09, 2005 23:57 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sun Feb 06, 2005 16:02
Posts: 67
Location: Rimbo.
hepcat wrote:
vad jag vet så finns det ingen sådan kontroll skulle kunna funka med en universal kontroll som programeras från en LK1 kontroll och en mimik Kontroll LK1ans fjärr är ju lite speciell..
På vilket vis är den speciell?

_________________
/ Daniel
Rimbo, Sweden


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 10, 2005 00:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
den har knappen för att slå på fjärrstyrningen av LK1an det är det jag mest känner till sedan har min handlare en gång sagt att den ej har samma kodning som andra fjärrar vet ej om det stämmer iofs men den start knappen har inga andra fjärrkontroller.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 10, 2005 10:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
hepcat wrote:
sedan har min handlare en gång sagt att den ej har samma kodning som andra fjärrar
Det är mitt minne av den också. Det är visserligen nästan 15 år sedan jag hade en, men jag vill minnas att Linn först senare gick över till det instruktionsset (Phillips?) som är mer eller mindre standard.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 10, 2005 10:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Stämmer. Mimik kan du styra med vilken fjärr som helst som följer Philips-standard. De flesta stora japaner har egna standarder, så de funkar inte. Biltema har dock en snorbillig liten sak som jag tror kör Philips-koder.

LK1 kräver sin egen fjärr.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited