selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 15:28

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Muse & Dio
PostPosted: Thu Dec 18, 2003 20:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Äntligen fixat så att det går att se DVD här hemma (förra spelaren dog i sommras).

Två nya musik DVD's har setts.

Muse - Hallaballo 2-DVD:
Muse är helt nya för mig och jag köpte DVD'n för 149:- efter att ha hört advance mp3-releasen av deras senaste skiva. Nu fick jag chansen att höra deras tidigare material och samtidigt se en livespelning.

Helt okay faktikst. En jäkla kick var det iaf... Lite synd att sångaren är lite knepig och att det är en konst att uppfatta vad han sjunger. Annars är musiken fylld av experimentiella partier och en massa godis för ett par musiköron som vill höra något nytt och spännande.

Ljudet kändes helt okay fast jag körde det genom datorn. Det enda jobbiga var att det kändes som att bilden inte alltid hängde med. Vet inte om det beror på att det blivit nåt fel när jag rippade skivan till datorn eller om dom helt enkelt har lekt för mycket med hastighets-effekter.

Nån som har koll på sånt? Ljudet hängde iaf med hela tiden, hackade inte ett dugg, bara bilden.

Dio - Evil or Divine DVD
Dio är ju lite av en gammal husgud och det här är väl första gången jag ser han hemma i okay kvalitet. Gubben rockar och kör ett antal av sina klassiska låtar. Sen vet jag inte riktigt om bilden och hela den biten på DVD:n är speciellt bra. Känns grynigt på nåt sätt och daskiga färger.

Fast ljudet är inget att klaga på.. och får jag välja mellan bra bild & taskigt ljud eller tvärs om.. ja då prioriteras ju ljudet!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited