Quote:
vissa låtar blåstes sönder
..det törs jag inte hålla med om. Gillade skarpt NBBs insats och tyckte soloprestationerna på blås lyfte showen och skapade en bra konstrast mot de andra musikstilarna och gjorde samtidigt då främst Blacknuss musik bättre.
Dag 2 är nu avverkad. Missade
Anna Ternheim pga sena förfest-deltagare och istället blev det att smutta på lite Highland Park & Dalwhinnie... Kom in rätt sen och hann endast sitta i Bluestältet ett tag, vilket svängde rätt bra. Nästan direkt upptäckte jag att klockan var 23.40.. så det var bara att börja tränga sig lite närmare scenen där
Europe skulle spela. Fick en lagomt bra plats mitt mellan scenen och ljudkillarna.
Tyckte ljudet var kasst, även om det blev lite bättre (tills dom började spela för högt). Varför ska man stå och spela en massa instrument som inte går att höra? Ett monotont muller fanns genom hela framträdandet och snacka om lyssningströtthet.
Inget direkt dåligt framträdande av Europe, även om dom var väldigt tama och tråkiga... men med det trista ljudet så var det lite av en lidelse att stå hela framträdandet. Fast vad gör man inte för att höra "Final Countdown" live?
Efter detta spektakel så blev det en sväng till jazz-tältet.. där det lät mindre jazzigt och mer folk/rockigt. Fungerade bra, men vi var lite less och började tänka på refrängen