Som gammal Krell ägare så ler jag bara
Jag håller med dig Lennart, Krell är skrattretande dåligt. Det är några år sen nu vi körde ett test med en gammal Linn Powertek mot några Krell steg. Det var chockerande stor skillnad till Powertek:ens fördel. Krell är ett av de bästa (värsta) exempel på att pris inte är samma som kvalitet.
Carl nu får du väl kamma dig... vända på allt man skriver istf att svara som en normal forummänniska.
Jag ler åt att de bygger ett slutsteg som de klappar sig för bröstet att man är bäst i världen, dit kommer de aldrig !
Man bygger ett "stort" tungt läs 27 kg slutsteg i en hierarki man inte varit i innan och använder en bias justering som Krell hade för 20 år sen.
man klappar sig för bröstet och skriver att man kan driva allt med detta slutsteg FYI så lämnar det blyga 400 W i 8 ohm vilket är det mätvärde alla andra har och inte ett uppskrivet värde där alla tror det är i 800 W i 8 ohm.
I själva verket lämnar det 800 w i 4 Ohm och endast 1200 W i 2 Ohm, det dubblar inte ens en gång vilket innebär att man har en vekare nätdel än andra som levererar detta.
Pris mot kvalitet ? ja då är de bäst i världen för 1 mille, du kan få köpa ett par av mig med rabatt tom. Men jag antar att du kan kanske lyssna på dem som många andra men inte köpa dem som vi andra.
Frågan är om ngn Linn dealer har råd att ta in dem nu när man behöver ha Iphone Linn för 650 K och ett par 360 för 1,3 milj jag vill påstå att Linn svärmar för USA och Kina inte Sverige-
Vi får se hur många Linn Handlare det är kvar om 5 år. Man håller ju tummarna för deras del, men då behöver Linn gå en annan väg.
Powertek du skämtar, är vi på samma planet ?
Detta steg lämnar 2 x 100 W mitt gamla Krell försteg hade större kraft och nätdel.
Ser man att en SAAB 96 är bättre än dagens bilar, jag då har man bott i en grop i skogen för länge.
Krell FPB 600 c ett nätt slusteg på 90 pannor var i min värld på den tiden ett av de bästa jag har hört och haft och drev ut det mesta.
När man kan bära ett monoblock under var arm, ja då är de för små...
LinnArts WoodRock Reference Turntable
https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se