selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 09:19

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sat Jan 27, 2024 13:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 723
Location: Stockholm
Åkej, det börjar läcka ut information. NG Klimax Solo 500. Cirkapris 1 000 000 kr paret. Jösses.
Image
Image
Inte för mig, även om de presterar som förväntat och jag skulle haft pengarna över. En avgörande anledning för mig är storlek/prestanda förhållandet för mina Twins. Om man ändå är ute efter dörrstoppar i denna storlek finns det många andra att välja bland. Inte minst svenska alternativ för en tiondel av prislappen.

Och som jag läste på något annat forum - hur länge får nuvarande bling bling formgivaren på Linn behålla förtroendet? Sir Jony Ives subtila uppdatering av LP12-50 var ju lyckad (visserligen förväntat) jämfört med detta och NG Klimax DSM trefotare.

Oj, vad jag kommer hålla hårt i mina Klimax Twin.

/mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Sat Jan 27, 2024 18:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
matss wrote:
Åkej, det börjar läcka ut information. NG Klimax Solo 500. Cirkapris 1 000 000 kr paret. Jösses.
Image
Image
Inte för mig, även om de presterar som förväntat och jag skulle haft pengarna över. En avgörande anledning för mig är storlek/prestanda förhållandet för mina Twins. Om man ändå är ute efter dörrstoppar i denna storlek finns det många andra att välja bland. Inte minst svenska alternativ för en tiondel av prislappen.

Och som jag läste på något annat forum - hur länge får nuvarande bling bling formgivaren på Linn behålla förtroendet? Sir Jony Ives subtila uppdatering av LP12-50 var ju lyckad (visserligen förväntat) jämfört med detta och NG Klimax DSM trefotare.

Oj, vad jag kommer hålla hårt i mina Klimax Twin.

/mats
Håller med vad det gäller designen på gamla visavi nya Klimax. De gamla har en betydligt sobrare design. NGSolo är specificerad att kunnas leverera 800W (okänt om det är vid 4 eller 8ohm) att jämföra mot gamla Solo 500W (4ohm). Hoppas att Utopik kommer till de gamla Klimax-stegen. Tror det kommer vara en stor skillnad.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sun Jan 28, 2024 07:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
matss wrote:
Roland wrote:
Linn skriver "We are bringing something BIG to the table…"
Stämmer bilden verkar min gissning inte vara så långt ifrån verkligheten. Bygger på lösningar vi först fick uppleva med 360?
Haha 360 känns sparsmakad i jämförelse.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited