selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 21:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1 2 3 4 58 Next
Author Message
PostPosted: Wed Jun 22, 2005 11:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
För oss som inte riktigt uppskattar whiskey utan tycker att whiskey är bäst innan destillering eller inte alls :D och istället avnjuter rött vin.

Vad är era favoriter?

Mitt absoluta favoritbudgetvin och "husvin" är:

Masi Campofiorin Ripasso (nr 5123)

jag är nybörjare på vin men försöker hitta nya favoriter i billigare prisklasser upp till ca 400kr

/Tomas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 22, 2005 12:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
bra tråd...

när du skriver budgetvin, vad menas med det? Bllir ju lite orolig när du skriver att du letar efter vin upp till 400 sek.

När det gäller lådviner vill jag rekommendera Nr 22002, kostar 159 sek för treliter.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 22, 2005 14:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Quote:
För oss som inte riktigt uppskattar whiskey utan tycker att whiskey är bäst innan destillering eller inte alls och istället avnjuter rött vin.
Vin passar ju onekligen bättre till mat än Wisky :? som kanske passar bättre en stund efter maten och desserten!

Som komplement till mat tycker jag nog att ett 400 kr vin är lite väl dyrt :? Men om man sysslar med vinprovning så kan det ju vara intressant!

Inför sommarens grillfester kan jag rekomendera ett bra budgetvin!
Chill Out Sunset Cabernet Sauvignon (nr 6873) 175 kr/låda.
Med en låda klarar man lite större sälskap och det fixar sig även om grannarna kikar över lite spontant!

Men för findricka så är det flaska med äkta kork som gäller!


Top
   
 Post subject: