selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 17:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 05, 2005 22:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
loomer wrote:
Installerade aktiva .
Grattis ola!
Är du hemma på lördag!?
/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 06, 2005 15:01 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Apr 30, 2005 17:50
Posts: 47
Location: Göteborg
Ja, på lördag är jag hemma. Har du planerat in en tripp till gbg nu? Bra timing med de aktiva korten.

/Ola


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 06, 2005 19:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
ja jag skall hälsa på mamma och hon kan roa sig själv på lördag em/kväll tror jag.
/mvh
Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 16:33 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Apr 30, 2005 17:50
Posts: 47
Location: Göteborg
Har varit lite dålig på att uppdatera, så jag får sammanfatta förra årets uppgraderingar:
Först blev det en sub, närmare bestämt en Akurate 221. Dök upp en begagnad som jag jämförde med en ny Sizmik 10.25, och då var Akuraten ett lätt val.
Nästa uppgradering blev en projektor, närmare bestämt en Infocus IN76, och en 90" duk. Inte bara en uppgradering i bildstorlek, utan ger också möbleringsmässig fördelar som gagnar ljudet.
Sedan blev det dags för en Unidisk SC, och hemmabiosystemet var klart (med Powertek + Kan till surroundkanalerna). Ska se om jag kan ordna någon uppdaterad bild också.
Har varit ganska nöjd ett tag nu, och endast uppgraderat till nya Trampolin i år. Har dock börjat fundera på lite nya uppgraderingar, men har inte bestämt mig för vad jag ska börja med...
/Ola


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 17:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Med risk för att bli akterseglad vill jag bara gratulera till aktiveringen !! Just Kelidh vinner otroligt mkt på att aktiveras, har själv haft ett par, både passisva samt aktiva. Aktivt ÄR skoj allt faller liksom på plats och det låter rent och fint ... :lol:

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 21:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
daniel.n wrote:
Åhh .. rosenut-Keilidh på stenfötter, blir nästan nostalgisk :)
Jag med! När köpte du dina Keilidh? De ser exakt ut som mina gamla... Jag bytte in mina på TL, kan ha varit -00 el. -01. Du kanske rockar med mina gamla burkar? Lustigt sammanträffande...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 15:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
loomer wrote:
Nästa uppgradering blev en projektor, närmare bestämt en Infocus IN76, och en 90" duk. Inte bara en uppgradering i bildstorlek, utan ger också möbleringsmässig fördelar som gagnar ljudet.
Är du nöjd med projektorn? Har ingen tv (och vill inte ha någon), men titta på film vill man ju så jag funderar på projektor till och från.

När jag testat projektor (på Tonläget, Optoma ThemeScene H30) så har det fallit på tre saker: bilden sämre än standard-tjock-tv, ofantligt oväsen och störande regnbågseffekt. Angående bilden så kanske man helt enkelt får stå ut med lite sämre för att få en såpass stor bild?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 20:59 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Apr 30, 2005 17:50
Posts: 47
Location: Göteborg
Linnofil wrote:
daniel.n wrote:
Åhh .. rosenut-Keilidh på stenfötter, blir nästan nostalgisk :)
Jag med! När köpte du dina Keilidh? De ser exakt ut som mina gamla... Jag bytte in mina på TL, kan ha varit -00 el. -01. Du kanske rockar med mina gamla burkar? Lustigt sammanträffande...
Hade varit ett kul sammanträffande, men jag köpte mina Keilidh nya 98.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 21:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Apr 30, 2005 17:50
Posts: 47
Location: Göteborg
Broccoli wrote:
loomer wrote:
Nästa uppgradering blev en projektor, närmare bestämt en Infocus IN76, och en 90" duk. Inte bara en uppgradering i bildstorlek, utan ger också möbleringsmässig fördelar som gagnar ljudet.
Är du nöjd med projektorn? Har ingen tv (och vill inte ha någon), men titta på film vill man ju så jag funderar på projektor till och från.

När jag testat projektor (på Tonläget, Optoma ThemeScene H30) så har det fallit på tre saker: bilden sämre än standard-tjock-tv, ofantligt oväsen och störande regnbågseffekt. Angående bilden så kanske man helt enkelt får stå ut med lite sämre för att få en såpass stor bild?
Nu är ju min projektor snart två år gammal och Optoma ThemeScene H30 är ännu äldre. Går alltså få tag på bättre grejor för vettiga pengar idag. Det finns många alternativ utan regnbågsproblem beroende på hur känslig man är. Det finns också många nyare projektorer som är mycket tystare än H30 (som är alldeles för bullrig).

När man jämför bildkvalitet så är det ju lite lurigt om det är olika storlek på bilden. För just projektorer är det också väldigt viktigt med mörkläggningen för att få bra bild. Jag är väldigt nöjd med bildkvaliteten på min projektor. Närvarokänslan av att låta bilden uppta 35 grader av synfältet går inte jämföra med en liten tv.

Det enda som jag inte är helt nöjd med på min projektor är att den inte är så tyst som jag upplevde att den var i butiken. Ljudet är förvisso dovt och jämnt, så det stör oftast inte, men det kan vara lite irriterande i lågmälda filmer.

Jag har dock ingen aning om vad jag skulle köpa idag om jag inte redan hade en projektor. Skulle definitivt satsa på full-hd, men jag vet ej om jag skulle välja projektor eller plasma. För två år sedan var de plasmor som dög för dyra, så en projektor var det prisvärda alternativet. Men idag ser det kanske annorlunda ut?

Kanske ska ordna en filmkväll om det finns intresse?
/Ola


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 25, 2007 13:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
loomer wrote:
Kanske ska ordna en filmkväll om det finns intresse?
Du läser mina tankar :wink: Jag kan inte minnas att jag kollat på film med projektor i hemmiljö så det vore väldigt kul.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited