selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 01, 2024 01:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Stereokompaniet i kk?
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 17:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
En klasskompis till mig (han som var med på forumsträffen till Fredde) sa att han läst i VK att Stereokompaniet gått i kk. Jag har själv inte läst vk så kan inte uttala mig om att det är sant eller ej, någon som har större koll?

...sedan kan jag inte låta bli att fundera på vad som händer med prylarna han har inne i butiken. Dock är det ju inte alls omöjligt att det startas en ny butik där då..

Eller vad tror ni händer med butiken? Är ju lite trist om vi bara har kvar en stereoaffär i staden..


Top
   
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 17:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Sony wrote:
En klasskompis till mig (han som var med på forumsträffen till Fredde) sa att han läst i VK att Stereokompaniet gått i kk. Jag har själv inte läst vk så kan inte uttala mig om att det är sant eller ej, någon som har större koll?

...sedan kan jag inte låta bli att fundera på vad som händer med prylarna han har inne i butiken. Dock är det ju inte alls omöjligt att det startas en ny butik där då..

Eller vad tror ni händer med butiken? Är ju lite trist om vi bara har kvar en stereoaffär i staden..
stereokompaniets hemsida fungerar då inte.en slump,eller?


Top
   
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 18:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
--stereokompaniets hemsida fungerar då inte.en slump,eller?

slutade funka i går!

kanske är det lokalerna som är för dyra... Hifi-klubben gick ju i kk där också..

men jag tror ju att stereokompaniet kommer att finnas kvar, men kanske i nya lokaler då.

mvh/ siffernisse

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 18:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jo, jag tror också på att det kommer att finnas kvar. Ett vettigt drag måste ju vara att flytta tillbaka till gamla lokalen, förutom förmodligen kanske 20% av nuvarande hyran så var det ju akustiskt sett mycket bättre. Skulle sätta en slant på att genki/majik låter bättre i det rummet än vad min ikemi/lk140 presterar här hemma...

Men om det ska bli kvar, varför kk:a då? Jag är ju bara fysiker, bergriper inte riktigt varför det skulle vara bättre att kk:a och nystarta än att flytta butiken...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 19:16 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Jo jag tog del av denna tråkiga nyhet idag.
Dock; där står klart och tydligt att verksamheten ej kommer återupptas i annan regi. :( :( :( :shock:

_________________
brumeli brum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 19:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Beklagar sorgen för er Umeåbor!

Verkligen tråkigt!
Köpte faktiskt min LP-12:a, Wakonda och LK100 av Jörgen när jag för några år sedan bodde i Sundsvall.
Numer bor jag närmare Takt & Ton i Luleå men det känns trist om en Linn butik försvinner oavsett var den ligger i Sverige.

Begagnade marknaden för Linn grejor minskar ju också av naturliga skäl för varje butik som läggs ner i detta land.
Dom som redan sitter på Linn prylar i Umeå trakten kommer förmodligen att anstränga sig för att ta sig till någon annan Linn butik.
Men dom som inte har någon Linn apparat i sitt system och bor i Umeå med omnejd kommer för modligen att nöja sig med RC Ljud & bild eller vad affärn nu heter.
Tragiskt :(

Tror också att det är en förutsättning för en Linn butik att man börjar sälja alternativa lowfi prylar som Proson högtalare, livistils hifi, billiga hemmabio system och bilstereo prylar. Tror inte att Takt & Ton hade överlevt om de inte ägnat sig åt det. I Göteborg, Stockholm och Uppsala är ju kundunderlaget ett annat så där är det nog lättare att vara smala.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 19:43 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Vi kanske får ta och starta upp en egen butik i Umeå då ? :) :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 20:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Som du säger Sondek, man måste ju anpassa sig efter kundernas intressen även om man ska pusha för det man tycker är bra. Säger man åt kunder som vill köpa billigare hemmabioprylar att de kan gå till någon annan affär istället för att visa vad som finns att erbjuda och sedan bara har tidsbokning kanske inte nya kunder strömmar till i så stor utrsträckning.

Detta bara menat som reflektion, inget ont om ägare, jag tycker han har rätt härlig stil. Roligt med folk som brinner för saker.. 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 20:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
A´men faaeen vad trist. Jörgen var den som introduc. mig för Linn och man kan alltid maila honom om det är ngt, oavsett att jag flyttade från Ume för ngra år sen. Synd synd...Takt och ton lär få fler kunder nu kanske, tyvärr.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 21:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
humm.. kan inte tänka mig att han läggerav, men om hans firma har gått i kk, så måste han väll starta upp den nya företaget i ett annat namn, ellerhur!

Det är kanske det dom menar!
sedan ska man ta det som står i tidningar(även lokaltidningar) med en nypa salt.


Jag tror butiken kommer tillbaka under ett annat namn o i lokaler liknade de gamla.

Mvh siffernisse

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2003 22:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Wed Dec 10, 2003 22:05
Posts: 150
Location: Boden
Det här var ju tråkigt värre. Jag har aldrig varit in i butiken men hemsidan har jag besökt ofta, bra dealar ibland. Synd synd.

_________________
/Andreas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2003 09:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Verksamheten kommer fortsätta, antingen som butik eller på konsultbasis. Majoriteten av kunderna som varit inne på nya stället har varit ute efter superpressat surround, inget som han erbjuder direkt.

Så med dyr hyra å fina lokaler antar jag att det inte riktigt bar sig på så sätt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2003 17:58 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Stämmer med mitt intryck. "Surroundfolket" efterfrågar helt andra grejor. Den gamla kundstocken hade inte råd med Linns nya dyra grejor. Frågan är vad som händer med lagret. vem köper upp det? :?

_________________
brumeli brum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2003 23:47 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
brumel wrote:
Stämmer med mitt intryck. "Surroundfolket" efterfrågar helt andra grejor. Den gamla kundstocken hade inte råd med Linns nya dyra grejor. Frågan är vad som händer med lagret. vem köper upp det? :?
Vi! ;)

Eller ehm...kanske inte. Hur brukar det göras när lite "dyrare" affärer går i kk? "Allt ska bort" kan väl inte tillämpas direkt, eller?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 14, 2003 13:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Det är inte sagt att han ska sälja ut det, gå inte händelserna i förväg nu:).


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited