selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 05:56

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Apr 09, 2005 13:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jun 05, 2004 16:45
Posts: 170
Tycker att det borde finnas ett topic där vi kan tipsa varandra om lite hårdare musik. :twisted:

Jag börjar med:

Strapping Young Lad - Alien
En grupp från Kanada med Devin Townsend på sång. Påminner lite om Dio ibland, tycker jag. En väldigt säregen röst uppbackad av tung musik i stil med Fear Factory.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 09, 2005 21:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Härligt! Tung musik :twisted:

Har ägnat Alien en hel del lyssning de senaste veckorna, det är ju bara sånt mangel helt enkelt! Tidigare skivor funkar också, tänker på bl.a. "City" med dess "Detox"... :)

Fear Factory har ju redan nämnts, men förtjänar ett till omnämnande. Förutom "The soul of a new machine" som jag inte kan förstå vad som är bra med så har de typ bara gjort bra skivor. Senaste har några riktiga höjdare (Act of God!), även om jag tycker att de mer vanligt rockiga spåren sänker det hela lite.

Jag får skylla det på att jag är mer proggare än "tungmetallare", men Pantera - Far Beyond Driven passar mig som hand i handske också. Becoming är en blytung låt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 10, 2005 10:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jun 05, 2004 16:45
Posts: 170
Härligt Ayn!

Med FF gillar jag Demanufacture och Digimortal. Tunga plattor.

Det roliga är att killen som tipsade mig om SYL har köpt ett antal av Dino Cazares gitarrer. Samt gitarren som Devin Townsend har i senaste videon "Love?". :D


Pantera är mina gamla husgudar, jag har alla deras plattor och singlar. Så otroligt trist att Dimebag är borta (RIP), då en reunion kunde ha varit aktuell om några år :(


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited