selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 12:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Dec 24, 2016 04:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Linn Isobarik Bass-driver B139 Original,NYA i Linnkartong 2st.

Dessa är omöjliga att få tag i.Det finns icke original på E-bay som dom som behöver ersättare är tvungna
att ersätta med.Dom är INTE LINN-specade,skiljer sig bla i magneten.
På Linn Original så är det ett hål på ungefär 1cm bak på magneten och inåt,på E-bay-varianten finns inte detta hål bla mm.Detta hål förbättrar kylningen,även tidigare Linnbasar utan detta kylhål gick för varma och förstördes då man poppade på lite extra.Ngt som är lätt hänt om man kör aktivt,då är det inte ovanligt att man helt plötsligt upptäcker att man har full volym.Inget problem med brickor om man har detta kylhål.
Dessa begagnade icke original på E-bay kostar 4700:- för 2st i svenska kr.

Hade/har bud i England på 4500:- för dessa båda,bla från en som renoverar Isobariks kommersiellt.Men tyvärr så gick min kära mor bort och då hade denna försäljning inte högsta prioritet.

Dessa kommer från Linnfabriken via en Svensk handlare,då Isobariks blir mer och mer populära så är detta enda chansen att vara framtidsäker den dag det händer ngt med basarna.För tids nog så händer det och då står man där med en värdelös högtalare om man inte har nya baselement.

Säljer dessa för ovan nämnda bud 4500:-,skulle kännas roligare om de hamnar i Sverige.Samt att det blir ngt enklare att skicka,om än inte det spelar ngn roll.
Har själv "brickor" och rätt installerade så ligger dessa fortfarande bland toppburkarna bland "Flath Earth"-anhängarna bland Linn och Naim entusiaster.

Ta chansen nu,den kommer definitivt inte åter,har inte sett ngr originalbasar säljas på decenier.

Hej så länge.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Wed Feb 15, 2017 21:00, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Wed Feb 15, 2017 20:48 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Bumpar upp annonsen med tillägg i slutet.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Sat Feb 18, 2017 13:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
:( Inget svar,får nog ta kontakt med tidigare budgivare i England som jag inte hörde av mig till då mamma dog.
Eller lägga dom på E-bay,där går ju icke Original som är begagnade för strax under 5000:-.

Vet att för ett antal månader sen så köpte två här på forumet icke originalbasar för att vara framtidssäker.Dessa var bland de sista nya som fanns,dom fanns i USA.
Dom betalade strax under 4000:- för 2st icke original.

Dessa blir inte billigare ju längre tid det tar,4500:- för 2st punkt.

Annars E-bay eller kontakt tidigare budgivare internationellt,kan också behålla dom för har fullt upp ngr månader framåt.
Så 4500:- gäller....minst.

Har ni kört sönder en bas och behöver dom akut längre fram......Ja då blir det extra dyrt ;-).

Ps:Hörde att ngn " jiddrade " om att detta inte skulle vara Originalbasar.Det börjar vara populärt med desinformation nu för tiden (tänk Putin/Trump).
Dessa kommer direkt från Linnfabriken i Scotland via Sveriges största och mest välmeriterade Linnhandlare.
Förpackade i Linn originalkartong med Linn Scotlands förpackningstejp....... Punkt. Ds.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Sat Feb 18, 2017 16:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Varför säljer du?
Det hade jag aldrig gjort


Top
   
PostPosted: Sun Feb 26, 2017 11:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
sportbilsentusiasten wrote:
Varför säljer du?
Det hade jag aldrig gjort
Undrar jag också,men börjar ha så mkt grejor så någonstans måste man börja.
Ett ex,har två likadana flaggskeppstelefoner,varför köpte jag den andra kan man ju fundera.Tänkte väl ha den i reserv om den första "pajjade".....Men det kommer ju faktiskt nya modeller rätt snabbt :-).

Okey,är j-vligt nöjd med den,kan ha spelat in ;-).

Just nu så har jag inte tid att engagera mig i B139'orna,är ingen intresserad så blir dom kvar.Kanske då det lugnat ner sig här så åker dom till England.

Blir intressant då ngn's bas "pajjar" för det händer förr eller senare,inget håller för evigt.Då lär det ligga en sökannons här,att få svar på den är nog ganska utsiktslöst.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited