selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next
Author Message
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 23:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Jag håller med dig,personligen har jag aldrig behövt ngn service,förutom Ittokarmen under Göran R's tid.
Men det var min egen känsla som jag nämnde,då bytte han ut den omgående.

Men har fått många,många ex nämnt för mig förutom dessa som påtalats i denna tråd,ett sånt fall är ett för mkt om man vill framstå som ett Premium-märke.
Vet inte om det beror på vilken handlare man har,ja jag vet inte...tycker det är märkligt iaf.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 07:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Inte heller jag har väl haft speciellt många tillfällen att testa Linns service, men de få gånger det hänt har det aldrig varit några problem. Det har gått relativt snabbt och smidigt. Både Tonläget och Peoples & Schmidt har alltid ställt upp, så vi i Göteborg är kanske extra väl omhändertagna.

Att inte behöva service är kanske ännu mer viktigt än vilken service man får när man behöver.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 08:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Aug 26, 2005 14:15
Posts: 315
Location: Luleå
Skulle behöva service på min Kinos och Ds, men det är för dyrt då servicen kostar lika mycket som dom är värda.

_________________
Vardagsrum: Anthem Avm 70, Akubarikar/A, JL E112 sub, Linto
Lp12, Akito II/B renoverad hos Linn, Karousel, Kore, Trampolin, Radikal, Koil

Lk 1,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 12:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Stigo wrote:
Skulle behöva service på min Kinos och Ds, men det är för dyrt då servicen kostar lika mycket som dom är värda.
Säger bara.......Haraldur.... :-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 15:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Den här tråden och det beskrivna specifika serviceärendet med en Akurate CD får mig att undra hur lång tid av den totala servicetiden som LYD Hifi får ta på sig respektive Linn HQ. När det gäller logistiken så måste du räkna bort en vecka i vardera riktning. Spelaren har då befunnit sig på en hylla hos Linn i ca nio veckor förutsatt att LYD Hifi beställde hämtning omedelbart.

Nio veckor är väldigt lång tid och det belastar troligen även samvetet på ytterst ansvarig person hos Linn gällande handläggningstiden. Kan det vara så att Linn saknade reservdel? Kan någon nyckelperson för just detta ärende varit sjuk, bortrest, ledig? Tror inte att vem som helst hos Linn kan reparera vilken gammal produkt som helst.

Tillbaka till LYD Hifi. Är de fortfarande återförsäljare av Linn? De finns inte kvar på http://www.linn.co.uk Kanske var därför Linn inte ville sälja reservdelen till butiken? (spekulation) Linn säljer inte alla reservdelar och uppgraderingar löst till sina återförsäljare för det finns kvalitetsrisker även med det.

Det här inläggets syfte är inte menat för att ta Linn i försvar för jag anser att ca nio veckors servicetid är för långt. Det är bara lite idéer och tankar till din väntetid. Ingen av oss känner till samtliga skäl bakom det inträffade och om vi visste allt kanske vi plötsligt skulle ha mer förståelse varför veckorna tyvärr blev till månader.

Nu håller jag tummarna för att din Akurate CD presterar på topp och inte behöver någon fler service.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 16:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
musikpolisen wrote:
Ni andra som har haft iväg grejer till Linn hur lång tid har servicen tagit för er?
Under mina dryga tjugo år som Linn-kund/nörd har jag ägt väldigt många olika produkter. Har nog bara skickat till Linn för uppgradering och reparation ca fyra ggr och då har det tagit ca tre veckor. Har bra erfarenheter av deras service. Vid ett tillfälle skickade Linn ca fem bilder som visade slitagemärken på min produkt och frågade om jag verkligen ville utföra den uppgradering jag beställt. Dvs lägga mera pengar på en produkt med "slitet" chassi. :D


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 17:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Nu gäller det ju inte bara min Akurate cd utan även Majik cdn jag servade via takt och ton hos Linn för några år sedan. Den var borta i 6 veckor innan jag fick igen den med fel så att jag vart tvungen att skicka den till Linn igen för kompletterande rep och även andra gången var den borta i 6 veckor. Vad det gäller LydHifi så har han ett samarbete med Linn gällande servicearbete. Tycker förövrigt att Linn skulle ha ett serviceställe i Sverige för att korta ned transporttiden på sina produkter vid service. Tycker ochså att när man kontaktar Linn med frågor när det gäller servicen på den produkt man har inne på service inte hela tiden hänvisar till den Linnhandlare som man lämnat in produkten till. Om jag vill ha en dialog med Linn så skall jag ha rätt till det som deras kund. Nä det finns mycket som brister hos Linn gällande deras service jag är rent ut sagt ganska så less på dom.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 27, 2017 18:33 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Mar 22, 2017 19:08
Posts: 31
musikpolisen wrote:
Nu Om jag vill ha en dialog med Linn så skall jag ha rätt till det som deras kund.
Fast du är inte kund hos Linn, du är kund hos återförsäljaren. Det är dessutom till dem du måste vända dig till ang krav på kompensation.

Ett serviceställe i Sverige vore iofs bra, men frågan är om det skulle vara ekonomiskt försvarbart?


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 00:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
M1A wrote:
musikpolisen wrote:
Nu Om jag vill ha en dialog med Linn så skall jag ha rätt till det som deras kund.
Fast du är inte kund hos Linn, du är kund hos återförsäljaren. Det är dessutom till dem du måste vända dig till ang krav på kompensation.

Ett serviceställe i Sverige vore iofs bra, men frågan är om det skulle vara ekonomiskt försvarbart?
Visst kan man se det som att jag är kund hos återförsäljaren men det är ju Linns produkter och det är ju hos dom jag servar min apparat. Så nog tycker jag att dom kan svara på mina mail det hör till god ton jag är väl definitivt kund hos Linn när dom reparerar min apparat.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 08:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag får intrycket att du är bitter och uppgiven på Linn och deras priser och service när man läser här. Du verkar inte ha någon intresse av att hitta en ok lösning eller förstå andras välmenande försök till förklaringar utan mer att allt är skit.

Så tror jag alla känner ibland men för din egen skull så är det nog bra om du kan hitta en lösning som är acceptabel. Det går nog fortare att hitta tillbaka till att köra igenom ett gäng skivor till fredagswhiskeyn eller hur du nu brukar lyssna på musik. Alla stora företag gör både bra och dåliga saker, det här ärendet har gått under acceptabel nivå, andra som när FF fick en ny arm bara sådär var över förväntad nivå. Läs Rolands inlägg igen som kan exemplifiera varför det tagit så lång tid. Nu vet jag inte vad du arbetar med men alla verksamheter eller för all del vi själva i jobb/privat kan nog hitta motsvarande exempel där vi åstadkommit över förväntan och även andra fall under.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 09:36 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Mar 22, 2017 19:08
Posts: 31
musikpolisen wrote:
M1A wrote:
musikpolisen wrote:
Nu Om jag vill ha en dialog med Linn så skall jag ha rätt till det som deras kund.
Fast du är inte kund hos Linn, du är kund hos återförsäljaren. Det är dessutom till dem du måste vända dig till ang krav på kompensation.

Ett serviceställe i Sverige vore iofs bra, men frågan är om det skulle vara ekonomiskt försvarbart?
Visst kan man se det som att jag är kund hos återförsäljaren men det är ju Linns produkter och det är ju hos dom jag servar min apparat. Så nog tycker jag att dom kan svara på mina mail det hör till god ton jag är väl definitivt kund hos Linn när dom reparerar min apparat.
Nej, du är kund hos ÅF, det är med dem du ingått ett avtal när du lämnat in apparaten för service och det är ÅF som är din motpart vid ev tvist. De i sin tur får vända sig till Linn, fraktbolag etc om/när något blir knas, det kan inte du göra. Undantaget är om ÅF går i konkurs, då kan du ha möjlighet att vända dig till ÅF:s leverantörer.

Att det vore trevligt av Linn att svara dig direkt på dina frågor är en helt annan sak. Förmodligen så vill de inte lägga tid på att svara på frågor från slutkunderna och vill därför kanalisera det via ÅF.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 10:04 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 06, 2006 00:21
Posts: 57
Har följt denna tråd sen den startades och tycker det ger en mycket skev bild av Linn´s service…

Precis som M1A skriver så lämnar man in en Linn apparat för service i Sverige så är det återförsäljaren/Linn-handlaren som är ansvarig för att servicen blir utförd. All kommunikation ska gå genom återförsäljaren. Viss service kan utföras av ÅF själva.

De tillfällen det har tagit mer en 2 veckor på service är när fel beskrivningen varit dålig från ÅF eller att de har svårt att replikera felet som är påstått. Det finns inga ÅF som får byta laser i CD-spelare sedan några år efter allt för många fel som uppstått.

Vad man tycker om reparationspriset på 5500: - (ca 10% av nypriset) är väl individuellt. Detta är ett fast pris och då ingår moms, frakt från Linn och utbyte av alla komponenter som inte klarar deras produkt-test. Jag har svårt att tro att service-avdelning är särskilt lönsam för dessa pengar.

Som ÅF hade jag blivit mycket upprörd på Linn om de svarat slutkund direkt ang. ett pågående ärende.

/ John

_________________
High Fidelity Custom AB


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 10:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Suveränt med ett klargörande från någon insatt, tack John.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 10:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Sony wrote:
Suveränt med ett klargörande från någon insatt, tack John.
Tror mer på ett klargörande från Lyd hifi som säger att servicen gällande lite äldre Linnprylar har blivit sämre, han gör ju ingen direkt ekonomisk vinst genom att säga en sådan sak. Vilket man kan mistänka att en person som säljer Linn vill göra. :D


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 10:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
musikpolisen wrote:
Sony wrote:
Suveränt med ett klargörande från någon insatt, tack John.
Tror mer på ett klargörande från Lyd hifi som säger att servicen gällande lite äldre Linnprylar har blivit sämre, han gör ju ingen direkt ekonomisk vinst genom att säga en sådan sak. Vilket man kan mistänka att en person som säljer Linn vill göra. :D
Ska ställa ngr frågor till John senare,tycker att när han nu väljer att svara och skriver att han följt tråden från början......
Varför utelämnas då vissa väsentliga saker som tagits upp,tycker INTE det är ett heltäckande svar från ngn som vet.

För att förbereda John....
En sån här apparat är DYR i inköp,när lasern byts och med 3 månaders garanti (detta finns återgivet i tråden som du läst,av mig och trådskaparen bla ) när den går sönder igen efter 4 mån.

Varför tar inte Linn sitt ansvar,det beror ju knappast på ägaren att detta händer.....trolig orsak fabrikationsfel eller monteringsfel.
Kunden har köpt denna ny för massor med pengar,det saknar tydligen betydelse i just detta fallet utan Linn resonerar att vi tar inget ansvar att den går sönder så snabbt igen.

Den hela kostnaden får kunden ta.......IMPONERANDE EXEMPEL PÅ KUNDVÅRD.

Ska bli intressant att få ..... ett klargörande från någon insatt som Sony uttryckte det.

Hoppas John att du inte tar illa upp av ironin i mitt inlägg,men det är liiiite svårt att inte vara "syrlig" mot Linn i detta ärende.
Tyvärr får du som representant ta den "smällen".

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Tue Mar 28, 2017 11:17, edited 1 time in total.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited