selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:07

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next
Author Message
PostPosted: Sun Mar 12, 2017 20:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Problemet är ju att hiquphone kanske har avtal att de endast får leverera dessa diskanter till Linn och inte direkt till kund

Ninka diskanten är inte en hiquphone, förmodligen kommer Linn se till att denna diskant inte heller ska gå att köpa direkt från tillverkaren, dock inget jag vet

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Mar 12, 2017 21:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
pekka71 wrote:
Ok, detta bör inte skrivas på forum, men tar man kontakt med hiquphone så får man rätt diskanter, men han vill absolut inte skylta med det offentligt och är tydlig med att han kan leverera rätt diskant men vill inte trycka ditt Linn logan på den
Läser man mellan raderna så vill inte Linn att han ska sälja element
Det där va ju jättebra info som antagligen kommer hjälpa flera här på forumet!

Läsa mellan raderna försöker jag undvika, så lätt att jag läser fel. Hur andra väljer att läsa får de själva stå för ;)


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 03:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Fick tillbaks min Akurate cd från Linn efter att jag haft den hos dom i 2månader och 18 dagar. snacka om långvård. Har nu krävt Linn på att få igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 10:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Vad har de lagat och vad vill du att de ska reducera priset med?

Bytte laser på min unidisk för kanske fem år sedan och då tror jag att de drog av en del på priset för att den varit inlämnad av tidigare ägare och borde fungerat felfritt längre än den gjorde.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 11:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Dom bytte lasermekaniken (Silver Disk Engine) på den samt uppdaterade mjukvaran. Har inte angett någon summa utan sagt att jag vill sätta in dynamik i ett 2250 slutsteg som jag har till kraftigt reducerat pris. Minns du hur mycket priset reducerades på Unidisk reparationen?


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 12:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
musikpolisen wrote:
Fick tillbaks min Akurate cd från Linn efter att jag haft den hos dom i 2månader och 18 dagar. snacka om långvård. Har nu krävt Linn på att få igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen.
Varför betalade du förskott?


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 14:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Ja så här i efterhand var det korkat men när jag lämnade in min majik cd på Takt och Ton för några år sedan så var det förskottsbetalning som gällde och likadant nu när jag lämnade in akurate på Lyd Hifi.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 15:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 05, 2009 18:53
Posts: 260
Location: Göteborg
musikpolisen wrote:
Ja så här i efterhand var det korkat men när jag lämnade in min majik cd på Takt och Ton för några år sedan så var det förskottsbetalning som gällde och likadant nu när jag lämnade in akurate på Lyd Hifi.
Hej Musikpolisen ! Jag arbetar själv inom servicebranschen och jag tycker du ska ta kontakt med Lyd Hifi
som du har gjort betalningen till. Det är de och INTE du som ska ta kontakt med Linn.
Oerhört märkligt med förskottsbetalning, det är samma som om du lämnar in din bil för service
och får betala innan de utfört arbetet..... Märklig affärsetik!

_________________
Klimax DSM Exakt 1.1/D,Akurate K/D, Klimax 350A/D white,Klimax340,Klimax345


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 18:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Har pratat med Lyd Hifi om ersättning och han skulle ta upp det här med Linn. Den kommunikation jag haft med Linn har jag haft via Lyd Hifi, när jag varit i kontakt med Linn har dom hela tiden hänvisat till Lyd Hifi och vägrat svara mig direkt. Lyd Hifi har varit jättejyst på alla sätt och vis. Han ville ju byta Silver Disc Engine åt mig men Linn vägrade att sälja reservdelen åt honom. Hadde dom sålt reservdelen till honom skulle cdspelaren ha varit fixat på en vecka. Nä Linn behöver verkligen skärpa sig ordentligt när det gäller servicebiten. Ni andra som har haft iväg grejer till Linn hur lång tid har servicen tagit för er?


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 18:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Känns tråkigt att se och höra ett företag med så stolt och banbrytande historia krackelera inom så många områden,ibland börjar man fundera om dom blivit fartblinda och fått en övertro på sig själva.

Linns viktigaste resurs är ju deras kundstock,det känns som dom glömt bort det.

Ta Göran Rudling då han bytte ut min Ittokarm på 80-talet utan tjaffs,undrar hur många kunder det positiva bemötandet genererade via mig.
Billigare marknadsföringsåtgärd får man leta efter.

Ditt exempel,fick lazern bytt inkl 3 månaders garanti,den går sönder igen efter 4 månader......Linn vägrar stå för det pga garantin gått ut.
Självklart var det ngt fabrikationsfel eller monteringsfel som orsakat detta,tror inte ens Linn tror att du orsakat det.
Ändå vägrar dom stå för detta.

Hur många kunder genererar det som drar öronen åt sig då det gäller Linn...

Dyrare marknadsföringmiss får man leta länge efter.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 19:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Lämnade in min 28 år gamla Ekos till Tonläget den 28/11 och efter att den varit på Linn-fabrik, där dom fick byta en hel del på den, så var den tillbaka i Göteborg den 13/12. Och inte behövde jag betala något i förskott. Utmärkt service, enligt mig.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 19:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
torig wrote:
Lämnade in min 28 år gamla Ekos till Tonläget den 28/11 och efter att den varit på Linn-fabrik, där dom fick byta en hel del på den, så var den tillbaka i Göteborg den 13/12. Och inte behövde jag betala något i förskott. Utmärkt service, enligt mig.

/mvh
14 dagar att serva är helt okej. För min del har det däremot varit rejäl uppförsbacke dom två tillfällena jag skickat prylar på service och som Foundation First skriver så är det definitivt en marknadsföringsmiss. Jag är en väldigt besviken kund med all rätt. Och det har många av mina kompisar fått höra och jag har ju dessutom klagat här på forumet, inget positivt för Linn m.a.o. Läste om en kille i Australien som fått vänta på sin Unidisc i 4 månader och när han fick igen Unidiscen så fungerade den inte han var minsan bedrövad. Så man är ju inte ensam om eländet.
Nu väntar man på svar om Linn kan tänka sig ersättning till mig, får jag ingen ersättning så kommer jag att bli på gränsen till galen av ilska känner jag


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 20:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Innan reparationen av min Ekos har jag bara behövt använda Linns service två gånger. Båda gånger via Tonläget. Första gången var när audio-kort och nätdel brann upp på min dåvarande Klimax Twin och Lingo samt Linto. Detta pga av att en elektriker kopplade fel när han flyttade/bytte elmätaren i huset. Audio-kortet och nätdelen byttes på Twinen medan jag fick en ny Lingo och Linto. Allt kostnadsfritt (täcktes av hemförsäkringen).

Andra gången pga laserbyte på min dåvarande Unidisk 1.1 som jag köpt begagnad. Laserbytet gick på garantin. Vid det tillfället fick jag också under tiden låna en Unidisk 1.1 av Tonläget. Inte heller denna gången behövde jag betala något. Inte vid något tillfälle tog reparationerna längre tid än max 14 dagar.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 23:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 723
Location: Stockholm
torig wrote:
Innan reparationen av min Ekos har jag bara behövt använda Linns service två gånger. Båda gånger via Tonläget. Första gången var när audio-kort och nätdel brann upp på min dåvarande Klimax Twin och Lingo samt Linto. Detta pga av att en elektriker kopplade fel när han flyttade/bytte elmätaren i huset. Audio-kortet och nätdelen byttes på Twinen medan jag fick en ny Lingo och Linto. Allt kostnadsfritt (täcktes av hemförsäkringen).

Andra gången pga laserbyte på min dåvarande Unidisk 1.1 som jag köpt begagnad. Laserbytet gick på garantin. Vid det tillfället fick jag också under tiden låna en Unidisk 1.1 av Tonläget. Inte heller denna gången behövde jag betala något. Inte vid något tillfälle tog reparationerna längre tid än max 14 dagar.

/mvh
+1. Så här har jag också upplevt Linns service, de fåtal gånger det varit aktuellt för mig under 30 år med deras produkter. Det vore bedrövligt om de försämrat servicen så fruktansvärt som andra beskriver i denna tråd. Hoppas det bara är något enstaka olycksfall i arbetet. Jag känner inte alls igen min erfarenhet av Linn i trådkommentarerna.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Sun Mar 26, 2017 23:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Jag vet från en säker källa att när Linn servar lite äldre produkter så är servicen sämre än när det gäller nyare produkter.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited