musikpolisen wrote:
Sony wrote:
Jag får intrycket att du är bitter och uppgiven på Linn och deras priser och service när man läser här. Du verkar inte ha någon intresse av att hitta en ok lösning eller förstå andras välmenande försök till förklaringar utan mer att allt är skit.
Så tror jag alla känner ibland men för din egen skull så är det nog bra om du kan hitta en lösning som är acceptabel. Det går nog fortare att hitta tillbaka till att köra igenom ett gäng skivor till fredagswhiskeyn eller hur du nu brukar lyssna på musik. Alla stora företag gör både bra och dåliga saker, det här ärendet har gått under acceptabel nivå, andra som när FF fick en ny arm bara sådär var över förväntad nivå. Läs Rolands inlägg igen som kan exemplifiera varför det tagit så lång tid. Nu vet jag inte vad du arbetar med men alla verksamheter eller för all del vi själva i jobb/privat kan nog hitta motsvarande exempel där vi åstadkommit över förväntan och även andra fall under.
Du skriver att jag är bitter och uppgiven och att jag skall hitta en acceptabel lösning. Det försökte jag med gällande Majik cdn jag hadde borta i 3månader hos Linn för ett par år sedan. När jag sedan efter service spelat på lasern dom bytte så pajade den efter fyra månader men någon hjälp från Linn fick jag inte då, det var för Linn en acceptabel lösning men inte för mig. Sedan späds det på när jag servar min Akurate cd och då kan man inte känna annat än frustration. Har läst Rolands inlägg som jag ser som rena spekulationer medans dom problem jag haft bygger på ren fakta. Dessutom tycker jag inte att du på en psykologs vis skall försöka dig på att förklara mina reaktioner, den typen av flum hör inte hemma i detta forum.
Jag tycker det han skriver är ganska diplomatiskt, "det verkar"
Oavsett vill jag tillägga, vet inte opp med det är till nån tröst. Men jag hade blivit "ödelagd og knust" som vi säger i Norge.
Jag har haft mest goda upplevelser av Linn och Service, men jag vet faktiskt inte om jag hade velat köpa nåt Linn igen om jag hade vart med om det. Ska man behöva lägga undan en hög pengar för varje ny produkt man köper för eventuell reparationer? Det jag har hört av flera Linn handlare är att man ska kunna köpa ett system i vilken nivå man nu önskar och vara nöjd med det, UTAN Att Uppgradera i 10-15-20år och sen kanske komma in och upptäcka att allt blivit så mycket bättre, bekvämare osv. Och då byta ut anläggningen och göra likadant.
Jag förstår att många här och på Linn och Naimforum byter oftare, men många mer normalt hifi intresserade, önskar ha ett system som ä riktigt bra, som de kan bli "förälskade i" och slippa tänka på att byta i många år.
Til råd til musikpolisen, vet jag inte helt vad jag ska säga, det måste väl finnas nåt förbrukar råd, Konsumentombudsman, eller liknande i Sverige dit man kan klaga, oavsett vad Linn i Glasgow säger borde svensk handlare har en stor del av ansvaret.
Jag hade en Unidisc CS som funkade bra, men jag kommer nog aldrig våga köpa en Linn Mekanisk/fysisk spelare igen oavsett om de plötsligt kom med världens bästa 4k ultra Bluray bd, DVD ,CD i allt...
Jag har haft 6streamers från Linn och inga problem förutom software. Och mest problem med det i 2007..
Har under den tiden haft kanske 15bluray spelare, många begagnade, och ingen har laser gått sönder på, även om de flesta har problem med en och annan skiva (samma med alla 4-5oppo jag haft hemma)