selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Sat Jan 28, 2017 01:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
fuffe wrote:
Light Head wrote:
Males och skall inom 10-15 sekunder efter malning börja ta emot hett vatten.
DET är nördigt!

18 sekunder och man måste börja om! 8)
Japp! Men på sitt sätt så sätter det någon sorts förklaring på,vårt beteende inom hifi!

Du skulle se hur de håller på,, speciella påsar, och klämmor som man får beställa från något ställe på,andra sidan jorden,,och det räcker inte med det. När man förslutit specialpriser med bönor, med specialklämman, så skall detta förvaras i en speciallåda,, och inte helt sällan i kylen!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Mon Jan 30, 2017 09:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
Light Head wrote:
fuffe wrote:
Light Head wrote:
Males och skall inom 10-15 sekunder efter malning börja ta emot hett vatten.
DET är nördigt!

18 sekunder och man måste börja om! 8)
Japp! Men på sitt sätt så sätter det någon sorts förklaring på,vårt beteende inom hifi!

Du skulle se hur de håller på,, speciella påsar, och klämmor som man får beställa från något ställe på,andra sidan jorden,,och det räcker inte med det. När man förslutit specialpriser med bönor, med specialklämman, så skall detta förvaras i en speciallåda,, och inte helt sällan i kylen!
Inser att det enda som uppfyller dessa kritierier är detta Schweiziska specialkaffe:
Attachment:
File comment: Äkta Kaffe
näskaffe_n.jpg
näskaffe_n.jpg [ 67.34 KiB | Viewed 3145 times ]


Top
   
PostPosted: Mon Jan 30, 2017 12:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Haha, ja en sådan påse hade fått dig både mordhotad och förevigat bannlyst! Som att ha högtalarkablar i olika längd beroende på det faktiska avståndet från slutsteget till högtalaren, tillskarvade av en vanlig elsladd.

Huga...

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Mon Jan 30, 2017 18:30 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Mar 26, 2008 23:46
Posts: 49
Light Head wrote:
Haha, ja en sådan påse hade fått dig både mordhotad och förevigat bannlyst! Som att ha högtalarkablar i olika längd beroende på det faktiska avståndet från slutsteget till högtalaren, tillskarvade av en vanlig elsladd.

Huga...
Ha ha... riktig rolig läsning det här.

_________________
Tape It Or Leave It


Top
   
PostPosted: Tue Jan 31, 2017 10:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Apropå högtalarkablar!

Hur EXAKT lika långa är de? Märkte nu att mina skiljer sig typ 1cm och det störde mig mer än väntat!



En sak till, förmodligen otroligt självklar för många här... Men placering av högtalare är viktigt. Skall det vara nära bakväggen, toe-in,,, ja sådant. Men flyttar ni på högtalarna beroende på vad ni lyssnar på? Eller hur tänker ni? Personligen så vill jag kunna njuta av musik så mycket som möjligt var jag än befinner mig i rummet. Samtidigt så finns det en sweetspot, onekligen.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Tue Jan 31, 2017 11:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Light Head wrote:
Apropå högtalarkablar!

Hur EXAKT lika långa är de? Märkte nu att mina skiljer sig typ 1cm och det störde mig mer än väntat!



En sak till, förmodligen otroligt självklar för många här... Men placering av högtalare är viktigt. Skall det vara nära bakväggen, toe-in,,, ja sådant. Men flyttar ni på högtalarna beroende på vad ni lyssnar på? Eller hur tänker ni? Personligen så vill jag kunna njuta av musik så mycket som möjligt var jag än befinner mig i rummet. Samtidigt så finns det en sweetspot, onekligen.
Jag har fixat ett elektriskt ställbart stativ, som med fjärr ändrar högtalarnas avstånd till väggen beroende på vilken musik jag hör :mrgreen:
Nej, skämt asido, vid inställningen av högtalarna testar jag med olika typer vilket det optimala avståndet/toe-in är, därefter ändras det inte. Om man har städhjälp får man se till att nämna det, annars kan det bli galet...

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
PostPosted: Tue Jan 31, 2017 13:51 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Ja precis så, hade inte berättat för tjejen om vikten av att inte flytta på högtalarna. Så det gjorde hon rätt nyligen, första och förhoppningsvis sista gången. Även om hon bara ville vara snäll så blev det galet!

Annars låter den där elektroniska lösningen bra! Lite som i moderna bilar med olika minnen att spara stolsinställ ongarna på.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited