selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Feb 12, 2005 19:26 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Hej.
Köpte nu i veckan en begagnad Ikemi. Funkade fint verkade det som. Men nu efter att ha spelat ett antal skivor har den börjat uppträda konstigt. Den stänger nämligen av sig själv mitt i låter och hursomhelst. Ungefär som att man skulle ha tryckt på stopknappen. Helt utan förvarning och den hoppar inte heller. Enligt handlaren jag köpt den av så ska lasern vara bytt...men men..?

Och om jag sätter på det ställe den stängde av på tidigare i låten är det inte alls säkert att den stänger av igen. Helt simultant bara...

Vad kan det vara för fel? Känns ju inte så kul att punga ut dom pengarna för att få en defekt spelare... :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 13:07 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Märkligt fel, låter ju ungefär som de problem man kan råka ut för på en dator, en cd-spelare har ju inte så mkt programmering som kan krånga tycker man. Kan inte var så lätt för din handlare att felsöka heller... en sliten eller felaktigt fungerande laser borde väl inte heller ge de fel du talar om. Skumt! :(

Butiken du köpt den av har inte märkt av något konstigt med den? Händer det på alla skivor eller bara vissa?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 13:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Nja...händer som sagt helt simultant. Men spelar man en skiva rakt av så kan man nog räkna med att det händer minst en gång = så kan man inte ha det. Grymt skumt fel. Aldrig varit med om nåt liknande på en cd-spelare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 13:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Man kan (tyvärr) inte vara helt säker på att allt gjorts ordentligt om den varit inne på renovering dock. Jag hade problem med min Ikemi och skickade in den till Linn för att fixas. När den kom tillbaka var enligt uppgift en stor del av transportdelen utbytt. Nu var den ännu värre dock... :?

Fick skicka iväg den en andra gång, slapp betala iom att det var garanti på reparationen, denna gång kom den tillbaka fullt fungerande. Men som sagt, man ska inte vara helt säker på att allt gjorts rätt...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 17, 2005 12:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Nu är man på gott humör igen!
Har skickat Ikemin till Jörgen som har testat den och också upptäckt felet.
Han löste det på ett smidigt sätt och skickar idag en annan Ikemi till mig som dessutom är lite nyare. Det är vad jag kallar service. Skönt att handla av redigt folk.

Ett stort tack till Stereokompaniet/Jörgen!
PS. Några dagar utan spelare och man har redan fetabstinens... :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 17, 2005 14:02 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Jo Stereokompaniet har gott rykte!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 17, 2005 16:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Skönt när det löser sig så enkelt. Men man blir lite nyfiken på vad det var/är för fel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 17, 2005 16:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 18, 2004 01:38
Posts: 245
Location: Norrbotten
Ja, det är grymt skumt. Jörgen hade heller aldrig varit med om nåt liknande. Men men...så är det ju med all elektronik, kan vara svårt att felsöka.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited