selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 09:52

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1014 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 23, 2004 20:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Mortifikator Crenshaw wrote:
fredde wrote:
Var det samma Lingo på 12orna du jämförde? Observera att Lingo 2 kom 2002. Jag tror att Lingo 1an var "bred" också innan Lingo 2 kom.
Självklart, annars hade förklaringen varit enkel!

/ MC
Sanslöst... :shock:

Nog med OT i denna tråd nu. Ursäkta Ayn!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 00:48 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Har fått tag på en riktig goding! Återkommer imorgon med mer info... :D :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 13:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jun 05, 2004 16:45
Posts: 170
Berätta då!!! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 15:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
1.79/blå ögon/korpsvart hår?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 15:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
4500:- Basik+ och K9?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 16:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
32 cm/ dryga 10kg/ svart/ kloutrund/ 11000kr ?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 16:35 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Mumerik kan sina grejer. :)

Har nyss varit och hämtat upp den, sitter nu och installerar aktiva kort. Pilligt/svettigt men kul...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 16:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Mumerik kan sina grejer. :)

Har nyss varit och hämtat upp den, sitter nu och installerar aktiva kort. Pilligt/svettigt men kul...
Måste väl vara den som fanns i annons på Hifimagasinet... Var lite sugen själv. :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 16:43 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Sorry, men kunde inte motstå när den fanns i närheten i Uppsala och allt.

Bara jag inte gör fel och bränner mina Kloutar bara... (jaja, jag vet, låt handlare gör det, men äsch... ;) )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 16:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Grattis till plånboksurgröparen!
Nu väntar vi med spänning på nya bilder och en uppsats på 500 ord: "Allt du skulle vilja veta om aktiva Klout men varit för blyg för att fråga om".


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 18:12 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hehe :) Mja, någon uppsats blir det inte men numera vet jag hur man installerar aktiva kort i Klout iaf. Men nu hinner jag inte skriva mer för jag måste tillbaka och lyssna 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 20:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ja jösses. Jag blev uppmanad att förbereda mig på en stor förbättring, och det var med rätta. Visst går mina Ninka djupare nu, men det är främst tajtheten som bara sitter som en smäck helt enkelt. :) Det var kul att lyssna på musik innan också, så jag ska inte säga att jag helt plötsligt sitter och slukar skiva efter skiva, för det gjorde jag även förut...men inte gör jag det mindre nu, hehe. Aktivt rockar!

Nu ska jag bara lösa problemet att jag har ett rack med plats för 4 komponenter, men har 6 komponenter att få plats med...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 21:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Välkommen till aktiv-träsket. Ingen väg tillbaks!
Får man fresta med att säga att Ninka kan drivas av tre slutsteg :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Välkommen Ayn! :) Nu hajjar du kanske varför många av oss hävdar galna saker som att 2xLK85 aktivt borde spöa Klout passivt? :D Grattis till en superkul uppgradering.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 21, 2005 21:46 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
sportbilsentusiasten wrote:
Välkommen till aktiv-träsket. Ingen väg tillbaks!
Får man fresta med att säga att Ninka kan drivas av tre slutsteg :wink:
Haha, nej, det får du inte fresta med. :) Speciellt med tanke på hur lång tid det tog innan det dök upp ett Klout jag kunde få tag på, och dessutom med tanke på vilka enorma problem jag har redan nu att klura ut var tusan jag ska ställa prylarna om de inte ska stå på golvet...
Jag antar dessutom att det stora lyftet kommer just av att gå aktivt (även om man ju aldrig kan veta säkert...) oavsett antalet slutsteg. Just nu känns det färdigbyggt här hemma. Men man vet ju hur man är... :roll:
Quote:
Välkommen Ayn! :) Nu hajjar du kanske varför många av oss hävdar galna saker som att 2xLK85 aktivt borde spöa Klout passivt? :D Grattis till en superkul uppgradering.
Tack! :)
Jo, det har jag förstått delvis förut också. Om man bara räknar sammanhang då man haft tid att lyssna själv så har jag bara hört ett vettigt aktivt system en gång tidigare, då med Ikemi/Kairn/5125Ninka på Hifibutiken i Östersund. Det var klart kul. Det här känns tveklöst som ännu bättre dock. 2xLK85 aktivt skulle nog mycket väl kunna spöa Klout passivt, men när man gör Klout aktiva... :twisted:

En klar fördel med att köpa privat är att säljarna ofta är helhyvens. Jättekul att få komma hem till nån annan tok (i ordets positiva bemärkelse :)) och gagga lite. Den här killen skulle göra sig av med alla sina Linn-prylar förutom, såklart, sin LP12. In skulle istället grejer från Audio Research. Vi satt och lyssnade på systemet med Ikemi som källa, nåt Audio Research-försteg (ej rörvariant) som försteg och alternerande Klout och hans nya AR-slutsteg. Allt detta till ett par Thiel-högtalare. Thiel-högtalarna imponerade på mig! I övrigt var det till bägges förnöjelse då jag helt klart föredrog Klout framför AR-slutsteget, och han tyckte tvärtom.
Sen fick jag sitta och göra bort mig en snabb stund vid hans sons trumset, men det är en annan historia. :oops: ;)

En kul detalj var att precis innan jag skulle gå ryckte han fram ett kopplingsschema för Klout, komplett med lite egna anteckningar om vad som skulle kunna göras för att göra det ännu lite bättre. Framförallt pekade han på en konding vid jord som gärna skulle ha lite högre kapacitans. Jag tänker aldrig i livet ge mig på att sätta mig och modda mina Klout (bara att sätta in aktiva kort i dem gjorde mig mäkta nervös), men det var kul synpunkter han kom med. Och nu har jag ju dessutom kopplingsschema över Klout.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1014 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited