selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue May 21, 2024 11:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Bonnec
PostPosted: Fri Feb 11, 2005 19:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Kollade Bonnec:s hemsida ( www.bonnec.de ) och såg att dom har kommit med flera nya(?) produkter. CD-spelare, phonopreamp, aktiva kort mm. Är det någon som har hört dem, hört om dem, vet var/om man kan lyssna på dem eller vad de kostar?

/Henrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 11, 2005 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Om BONNEC Fono ligger i rätt pris är det onekligen intressant.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 12, 2005 01:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Saxat från http://www.aaanalog.de/news/ :

"Der FONO ist eine Komponente der Referenzklasse und für 3.250 Euro im Fachhandel erhältlich."

Hrrrm...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 12, 2005 13:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Även om phono-delen är intressant för LP12-ägare så passar väl den här tråden in bättre i "Övrigt", eller?

/Sony


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 12, 2005 16:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Ja. Liksom alla trådar om Naim, Denon och liknande.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 13:11 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Säkert andra trådar som borde flyttats hit men inte gjort det som du säger Henrik. Ni får ju mer än gärna påtala om ni tycker att trådar borde flyttas runt... :idea:

Edit: Fast den om Denon-spelaren var ju skriven just i jämförelse med Ikemi så då tycker jag nog att den platsar i "Diskutera Linn". Du tycker inte det?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 15:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Sony wrote:
Säkert andra trådar som borde flyttats hit men inte gjort det som du säger Henrik. Ni får ju mer än gärna påtala om ni tycker att trådar borde flyttas runt... :idea:

Edit: Fast den om Denon-spelaren var ju skriven just i jämförelse med Ikemi så då tycker jag nog att den platsar i "Diskutera Linn". Du tycker inte det?
Jo, jag kanske uttryckte mig lite kort när jag formulerade ämnet, jag tänkte naturligtvis på hur dessa produkter står sig mot Linn:s. Särskilt i ljuset av att många Linnhandlare faktiskt sålde Bonnec för ett par år sedan. Timpano och Alto ska ju vara bättre än Kairn (kanske även tidiga 5103) och Klout. Även enligt många förhärdade Linn-fans. Så jag tyckter att det vore intressant med jämförelser av de nya produkterna i ett Linn-perspektiv.

Kanske till och med mer intressant än jämförelser med Denon :wink:

mvh /Henrik

EDIT: Därmed inte sagt att jag tycker att för få trådar flyttas, det är ju lätt att hoppa över dom som inte intresserar en.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 20:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jo, det gissade jag nästan att det var, så kanske den inte borde ha flyttats egentligen. Men vilka trådar om andra märken ska vara i "Diskutera Linn" och vilka ska vara i "Övrigt"? Säger inte att du ska veta det, konstaterar bara att det inte är så lätt att avgöra. Men med tanke på antalet trådar här så är det egentligen inget problem, att ögna igenom rubrikerna på nya trådar från sist tar inte alltför lång tid.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 21:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
sony du e ju mod lägg dom var du vill....så länge det är en moved: pryl så borde det va hel lugnt


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 25, 2005 15:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Någon som har testat Bonnec?

Är faktiskt lite nyfiken på deras försteg :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 09:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Sondek wrote:
Någon som har testat Bonnec?

Är faktiskt lite nyfiken på deras försteg :?
Jag ligger just och lyssnar på en Slipsik - Timpano kombination och tycker att livet är toppen. :D Det låter mycket bättre än Kairn vilken dag i vecakn som helst!

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 29, 2007 22:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 31, 2005 22:39
Posts: 241
Location: Stockholm
Jag har Bonnec Timpano med mm/mc riia. Ett fantasisk försteg med riia i toppklass. Enligt mitt förmenande bättre än Linto, har också en sådan. Bonnec har tidigare använt Linn källor som referens vid utvecklingsarbetet. Bonnecs ljudkarartär är lite åt Naimhållet. Jag använder Bonnec tillsammans med Klimax tunebox, 2 Klout samt 4 Lk 240 till Keltik. Mycket bra sväng och inte lika anemiskt ljud som nyare Linn elektronik har. Bonnec har också en ständigt pågående produktutveckling och har koll på sina apparater. Jag skickade mitt serienummer och fick direkt svar om uppgraderingar och till vilka priser. Till mitt exemplar skulle några kondensatorer i strömförsörjningen behöva bytas ut till inte allt för höga kostnader. Tillverkningen sker för hand och skall stora jobb göras ex byte av kretskort blir det mycket dyrt. Komponentkvaliten är mycket hög enligt förståsigpåarna. Precis som Naim är elektroniken inte ytmonterad.

_________________
Bose


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 09:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Hade försteget efter Kairn o det är i klass med sena 5103, fast Timpano låter mysigare som bose även var inne på.
Exotik är bättre men även lite kallare i klangen.
Bonnec är helt enkelt en finfin kompromiss mellan Linn/Naim.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 01, 2007 14:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Bose, tycker du verkligen att RIIA:n i Timpano är bättre än Linto? :shock: I så fall kanske Fono (som rimligen är ännu bättre) är ett alternativ för de som idag sitter med två Linto? "Klimax Linto" har ju de flesta förnuftiga människor tröttnat på att vänta på...

Fortfarande ingen som har hört deras CDspelare?

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 04, 2007 19:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 31, 2005 22:39
Posts: 241
Location: Stockholm
Har Linto / 5103 i mitt andra system. Timpanon är mycket bättre enligt mitt förmenande. Jag har ingen tanke på att byta. Jag är inte så säker att den separata riian är så mycket bättre. Kan vara så att de vill sälja sin riia till de som behöver en separat.

_________________
Bose


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited