rincewind wrote:
stranna wrote:
Det som känns så fel är att jag köpte en Karik för ca ett år sedan tillsammans mer ett par till prylar bla ett LK140 som jag ville ha men hade samtidigt en classik (andra modellen) så jag köper dessa prylar av en trevlig snubbe på nätet, jag får prylarna och testspelar dom och märker inga fel på Kariken eftersom jag endast provlyssnar vid några tillfällen och lyssnar vidare på min classic.
Ca en eller två veckor senare åker jag och byter in denna Karik och tänker inte mer på detta men för någon månad sedan får jag en förfrågan om jag märkt något fel på den av min handlare eftersom han sålt den vidare men jag kunde bara konstatera att de lilla jag kört har jag inte märkt något.
Idag snackasde jag med handlaren igen som konstaterar att det va motorn som va kaputt och att den inte gick att laga spelaren.
Känner mej lite dum som står mitt emellan i det här läget.
Ser man det ur väldigt tufft perspektiv så är det ju handlaren som skulle kollat den innan han bytte in den men samtidigt så känner jag ju han så väl att han litar på mej.
Förmodligen lägger han detta på sitt förlustkonto men samtidigt så ruckas ju förtroendet lite.
Jaja, kändes som jag måste skriva av mej lite.
Hej
Det var nog jag som köpte Kariken med kass motor .. det stämmer rätt bra med din berättelse iallfall ..
Synd att det skulle bli såhär men jag hade inte för avsikt att på något vis försöka mygla med dom här sakerna, egentligen om man ser det så här i efterhand så va det ju jag som blev lurad att köpa den av en som haft den en längre tid och hävdat att den funkade.
Jag förmodar att dom byter tillbaka den och ger mej onda ögat nästa gång men jag har handlat får många många tusenlappar där så dom har med råge tjänat in det där men jag känner mej som sagt lite dum ändå.