selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Dec 21, 2015 22:46 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Oct 05, 2007 21:31
Posts: 9
Har ett par Majik 140, och oturligt nog så har båda diskanterna på 2K arrayerna blivit skadade. Gallret på de övre (de större) diskanterna är något intryckta. Tycker ärligt talat att det inte hörs, men det stör mitt sinne att membranet inte har perfekt form.

Kollade upp med Takt & ton, och ett nytt par kostar cirka 3000kr. Känns inte riktigt värt investeringen då risken fortfarande finns att det inträffar igen (har två småttingar som petar på allt). Funderar därför på att försöka laga dem efter bästa förmåga.

Vill helst undvika att plocka isär hela arrayen, då jag förstått att man i så fall måste loss med högtalaren under, pluss att arrayen tydligen ska vara limmad.

Försökte därför lite lätt att försöka dra ut gallret, men det var inte lätt då det är så finmaskigt, och det flexar dessutom tillbaka. Tänkte kolla här om det finns några bra tips om vad man ska göra?


Top
   
PostPosted: Tue Jan 26, 2016 10:46 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Oct 05, 2007 21:31
Posts: 9
...Det slutade med att jag köpte nya arrayer. Priset ovan var felaktigt och när de "bara" kostade ca hälften så kändes det mer motiverat att byta istället för att reparera. Takt & ton var schyssta och gav mig en monteringsanvisning och mha den så var det enkelt att byta.

Nu ska jag bara skaffa taggtråd och elstängsel runt högtalarna så att inga leverpastejfingrar är där och petar på nytt... :D


Top
   
PostPosted: Tue Jan 26, 2016 14:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Känner igen taggtrådstänket, men det blir bättre och bättre :-)
Själv har man fått offra ett par (två) dammskydd (konan på baselementet) på ett par Tukaner till Linngudarna, tog ungefär 4 sekunder från tanke till handling.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited