selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 17, 2005 16:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Varför är det "bara" vi gubbar som "törnar" på Linn?
Finns det verkligen inga damer där ute som har upptäckt "The World of Linn"??? :?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Tue Jan 18, 2005 02:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 18:36
Posts: 142
Location: Lekrummet
EasyRider wrote:
Varför är det "bara" vi gubbar som "törnar" på Linn?
Finns det verkligen inga damer där ute som har upptäckt "The World of Linn"??? :?
Hejsan var det något speciellt du ville kyssen?

:wink:

Puss på dig killen

Kram Emp

_________________
Män bör vara (upp)kopplade :wink:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 18, 2005 09:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Jag är väl gift med en som inte direkt gillar att sitta på forum :D

_________________
Peter


Top
   
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 01:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
EasyRider wrote:
Varför är det "bara" vi gubbar som "törnar" på Linn?
Finns det verkligen inga damer där ute som har upptäckt "The World of Linn"??? :?
Man kopplar tv-ljudet till linn och så slipper man massa problem med högtalarplacering
nya försteg etc. Frugan bli mer förstående samt att TV-ljudet alltid måste funka vilket
innebär att nertid går bort vilket kan vara en bra drivkraft ibland.

En annan fördel att tom Arne weisse blir njutbar att lyssna till..


Top
   
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 09:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Empress wrote:
Hejsan var det något speciellt du ville kyssen? :wink:
Ville och ville.... nä, jag bara funderade lite på hur det kommer sig att inte "kvinnfolk" tycker det är lika kul med ljud som vi grabbar?
Min fru tycker det är fullständigt ointressant bara det kommer ut "något" ur högtalarna. Det var länge sen jag försökte med "jamen, hör du inte skillnaden"?....
Men, kul att Empress då är undantaget som bekräftar regeln? (Eller, sticker jag in huvudet i ett getingbo nu?)

_________________
Image


Top
   
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 17:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 18:36
Posts: 142
Location: Lekrummet
EasyRider wrote:
Empress wrote:
Hejsan var det något speciellt du ville kyssen? :wink:
Ville och ville.... nä, jag bara funderade lite på hur det kommer sig att inte "kvinnfolk" tycker det är lika kul med ljud som vi grabbar?
Min fru tycker det är fullständigt ointressant bara det kommer ut "något" ur högtalarna. Det var länge sen jag försökte med "jamen, hör du inte skillnaden"?....
Va? Byt ut din fru då. :wink: :lol:

Nej jag används här hemma för att utvedera. Självklart skall det var MUSIK som kommer ur högtalaran annars kan det kvitta att ha sterio hemma, om du frågar mig. Men jag och NAMN är en anna femma, det är två helt oförenliga saker. Så det får make sköta om. Men han vet att ingen uppgradering innan den görs får inte komma in om den inte har gått via mina öron. OM det inte sker en jäkla bra motevering. Den bästa är ju såklart "Lyssna här". :lol:

Men undantaget som bekräftar regeln vette sjutton om jag är. :lol:
EasyRider wrote:
Men, kul att Empress då är undantaget som bekräftar regeln? (Eller, sticker jag in huvudet i ett getingbo nu?)
Nej inte i ett getingbo har du inte stuckit in något huvud i. Men dockväl i en bikupa :wink: (Men det är en annan historia, som inte hör till Flat Earth forum *ler*)

_________________
Män bör vara (upp)kopplade :wink:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.


Top
   
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 19:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Empress wrote:
EasyRider wrote:
Empress wrote:
Hejsan var det något speciellt du ville kyssen? :wink:
Ville och ville.... nä, jag bara funderade lite på hur det kommer sig att inte "kvinnfolk" tycker det är lika kul med ljud som vi grabbar?
Min fru tycker det är fullständigt ointressant bara det kommer ut "något" ur högtalarna. Det var länge sen jag försökte med "jamen, hör du inte skillnaden"?....
Va? Byt ut din fru då. :wink: :lol:

Nej jag används här hemma för att utvedera. Självklart skall det var MUSIK som kommer ur högtalaran annars kan det kvitta att ha sterio hemma, om du frågar mig. Men jag och NAMN är en anna femma, det är två helt oförenliga saker. Så det får make sköta om. Men han vet att ingen uppgradering innan den görs får inte komma in om den inte har gått via mina öron. OM det inte sker en jäkla bra motevering. Den bästa är ju såklart "Lyssna här". :lol:

Men undantaget som bekräftar regeln vette sjutton om jag är. :lol:
EasyRider wrote:
Men, kul att Empress då är undantaget som bekräftar regeln? (Eller, sticker jag in huvudet i ett getingbo nu?)
Nej inte i ett getingbo har du inte stuckit in något huvud i. Men dockväl i en bikupa :wink: (Men det är en annan historia, som inte hör till Flat Earth forum *ler*)
naimerik, vad säger du...?


Top
   
PostPosted: Thu Jan 20, 2005 11:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Empress wrote:
Va? Byt ut din fru då. :wink: :lol:
Vill inte byta för hon e bra på så mycket annat.... :oops:

Nä, det e bara det att hon liksom inte e intresserad av det där "utstuderade" engagemanget... Det som jag har för Linn och allt som hör till det... :lol:

Men, jag tror att hon uppskattar bra ljud (=Linn-ljud) fast hon inte riktigt vill erkänna det... :wink:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 21, 2005 01:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Kul att bli påmind om hur skönt det är med en sämre hälft som uppskattar denna hobby :). Dessvärre är det inte samma sak som att hon delar min uppfattning om hur stor del av hushållsbudgeten som ska gå till stereon :/. Men hon släpper definitivt en större del av den dit än dom allra flesta tjejer. Pricken över i't när man redan gillar nån i övrigt :D.

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 26, 2005 17:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
jag tycker det hade kännts konstigt om tjejen va lika intresserad av hifi som jag :?: samma med tjejer som gillar snabba bilar å är bättre än sin kille på att mecka :lol:

ett intresse man båda måste gilla dock! är ju att se film å förstå hur mycket bättre filmen blir med bra ljud! å det har tack å lov min gjort så jag får köpa vad jag vill :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 27, 2005 10:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Haakan wrote:
det hade kännts konstigt om tjejen va lika intresserad av hifi...... ett intresse man båda måste gilla dock är ju att se film å förstå hur mycket bättre filmen blir med bra ljud
Håller med dig, Haakan!
Kanske jag inte till fullo inser att det faktiskt är bra som det är - att jag får stå för den biten och att hustrun "bara" kan vara med och njuta...? :lol:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 27, 2005 19:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Haakan wrote:
jag tycker det hade kännts konstigt om tjejen va lika intresserad av hifi som jag :?: samma med tjejer som gillar snabba bilar å är bättre än sin kille på att mecka :lol:
Jag skulle tycka det var underbart om min dam var bättre på bilmek än vad jag är :-D

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 27, 2005 19:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Oj, könsrollerna kommer ut i full blom märker jag... ;)

Jag tycker tvärtom att det är rätt konstigt att tjejer inte är lika intresserade av hifi som killar. Delvis kan jag förstå det eftersom en stor del av hifiintresset är prylmanin som hör till. Jag vet, jag är prylgalen själv...men i slutänden handlar det (oftast) om att få en upplevelse av bra musik som berör en. Och det kan väl inte vara något som enbart killar uppskattar? Om man ska köra vidare på könsrollerna så är det väl tjejer som förväntas vara de som lever ut sina känslor lite mer än killar...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 28, 2005 09:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 13:16
Posts: 158
Location: Lidingö
Ayn wrote:
... men i slutänden handlar det (oftast) om att få en upplevelse av bra musik som berör en
Precis! Det var det jag tänkte initialt med den här tråden! Bra musik ur en bra hi-fi borde ju beröra alla - oavsett kön? Men, jag tror som du att prylmanin som kommer till det är en typisk grabb-grej. :lol:

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 28, 2005 10:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
EasyRider wrote:
Ayn wrote:
... men i slutänden handlar det (oftast) om att få en upplevelse av bra musik som berör en
Precis! Det var det jag tänkte initialt med den här tråden! Bra musik ur en bra hi-fi borde ju beröra alla - oavsett kön? Men, jag tror som du att prylmanin som kommer till det är en typisk grabb-grej. :lol:
Stämmer säkert, min hustru spelar mer musik ju bättre anläggningen är - men hon struntar i prylarna (utom kostnaden :wink: )
Hon frågar alltid "är det värt det" innan en upgradering, men efter är det ingen diskussion.
Tycker det är ett bra tecken på att det verkligen låter bättre...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited