hepcat wrote:
Silverloden brukar aldrig bli bra om man inte löder silver mot silver.
Jag har heller aldrig hört ett sinverlod som är bra och Linns kablar och kontakter skall absolut inte lödas med silverlod.
Angående att jämföra så kan jag ju säga som så att skall jag köpa en kabel
så får jag kontakter och kabel löst så att jag får löda ihop det själv. Eftersom handlaren tycker det är ganska onödigt att jag lägger pengar på något jag kan göra själv minst lika bra. Men jag håller ihuvudsak med dig Lejonklou om att gämföra med Linns färdiga kablar då lödning är en konst som är lika lätt som att svetsa mao mycket svårt om man inte behärskar det riktigt att få det bra.
det här med hifi är verkligen en djungel av olika märken, tycke å smak....å inte minst hokus pokus
jag måste säga att det är ändå kabeln som gör minst skillnad i ett system...iaf om man jämför den svarta linn kabeln med silver...prisskillnaden är inte riktigt motiverad, men som sagt det är mitt tycke

om ni inte håller med så är det helt ok för mig...
undra om man inte skulle köpa sig en silverkabel bara för å kunna kolla om det finns nån skillnad...
kan säga att det var väldigt stor skillnad dock på en rg62 diy kabel mot en marcuscable för 1500(till marcus fördel)...men så var han som lött rg62 född med tummen i rövas

så jag betvivlar verkligen hans lödningar..