selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1 2 3 4 58 Next
Author Message
 Post subject: weezer
PostPosted: Thu Nov 20, 2003 00:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Vi har nu flyttat till större lägenhet, nog stor så man får in en soffa iallafall...

Image


Källa:
Primare DVD30. Spelar musik och film med bravur.

Förstärkare:
Numera Primare SPA20. Ersatte förstegetAVP700 från Arcam samt aktivt 5125 & P80 (Arcam). Det duger, men visst lät det bättre förr, det ska jag inte förneka.

Högtalare:
Linn Katan, Ekwal, Linn Sizmik 10.25 för den mullrande låga basen i film. Spelar bra & tajt med katan vid tvåkanalslyssning dessutom. Surroundhögtalarna utgörs av Klipsch dipoler RS25.


Image

Lika bra att feta på med en fondtapet tyckte vi, ljusa nordiska färger är tråkigt! Notera att jag även maskerat kabelkanalerna med samma tapet :wink:


Image

Image

Ja här var det tomt på Linn numera :wink:

ARcams AVP700, 5125an samt arcamslutsteg ersattes av en SPA20 från Primare. Det låter faktist helt ok, men visst, nedgradera är aldrig kul.


Last edited by weezer on Sat Jul 22, 2006 14:51, edited 22 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2003 02:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Mmmm, det är vackert. Jag SKA ha mig en wog-bänk en vacker dag.
En mycket trevlig anläggning du har där! Den skulle jag ta emot "any day!"
Vad gäller fönstret så behöver vi inte orda mer om det. En fin anläggning har du, punkt och slut. :D :D

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2003 12:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Mycket snyggt! :) Är nyfiken på hur 5125 låter aktivt på Ninka!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2003 23:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Tack för berömet :). 5125:an har liknats vid 2 st Lk140:or (+ en kanal till då); har själv inte jmfrt 5125 mot två LK i verkligheten; men det sägs vara liknande upplevelse.

Inga uppgraderingar övrigt, i närmsta framtiden. Fast fick idag ett pangerbjudande på en 42" plasma, 13-14 k, kommer endast användas i en¨vecka på mässa :). Det går ju inte att hoppa över, men det blir efter julen isåfall ;). Det betyder dock en stor ommöblering i min lilla lägenhet, den kan ju knappast stå där tvn är nu!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 21, 2003 00:22 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Så de är jämförbara...kul att veta om man någon dag vill köra aktivt...

Den där plasman måste ju vara stulen eller nåt! Jäklar vilket pris, inte för att jag är avundsjuk på något sätt alltså... :P ...jo, det är jag! :D

Tjusiga bilder som vangligt, men jag tycker det ser ut som att du har Ninka ganska smalt ihop, men antar att det låter bättre så eftersom de står så. Beror väl rätt mkt på hur långt ifrån dem man sitter också...

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 21, 2003 09:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Nej den är inte stulen men man kan tro det nästan. Ett företag köper 5 st till en mässa, bror min köper en ny samtidigt via dem (betalar 16 k), och jag har möjlighet att köpa loss en efter mässan. Men priset är inget fel på iallafall...:).

Jag har en rätt smal lyssningsposition, mitt rum är rätt knöligt på så sätt. Placeringen jag har nu var den jag kom fram till tillsammans med Anders på tonläget. Ska experimentera med lite andra placeringar, men jobbet ger mig ingen fritid just nu bara...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 21, 2003 11:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Enligt min erfarenhet efter jämförelse i butik så är 5125 klart bättre än LK140, snarare jämförbar med Klout.

edit: För att förtydliga så var det passiv 5125 (bara två kanaler användes) som jämfördes mot passiv LK140 och passiv Klout.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 21, 2003 12:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Har fått samma uppfattning som Klanters. Den ska vara ett betydligt bättre alternativt än lk140, men inte riktigt nå upp till klouts nivå. Har hört dem aktivt med Ninka, vilket var grymt!
Jädrigt nice system du hade Weezer! Köp för guds skull plasman om du har möjlighet! Har funderingar på att inhandla en till sommaren pga att jag bor i ett studentrum dvs jädrigt trångbott....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 21:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Genkin ut och ny spelare in...


Image


Ja vad ser det där ut som...

Image

Ohh! han svek Linn! Vik hädan!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 22:02 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Multispelare som ska ersätta cd:n....blir intressant att få höra vad den betingar för pris/prestanda. Misstänker att du inte bara spontanköpt den utan gjort en och annan jämförelse...eller? Det lilla man ser av nyinvesteringen ser ju rejält ut iallafall :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 31, 2004 22:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Det lilla jag hunnit lyssna på den hitills; var på födelsedagsmiddag ikväll, och nu är klockan lite sent att poppa på högt, är klart positivt. Som Linns sortiment ser ut är det svårt att hitta något med anständigt pris som spelar både DVD/CD. SACD kommer som en bonus, kan ju vara kul att pröva på. Ljudbilden skiljer sig från gamla Gekin, det är myller av detaljer jag inte hört än, basen helt annorlunda, ljudbilden är bred och härlig...DVD kan jag inte uttala mig om särskilt mkt om än.

Det handlar iallafall om Primares DVD30, pris strax över en beggad Ikemi med prutmån inräknad. Fick hyggligt för genkin och min DVD så inte väldigt blodig mellanskillnad... 8).

Image

Här i titan, min är dock svart.

http://www.primaresystems.com/files/Dow ... _Miljo.jpg

För er som inte sitter på modem.

Återkommer med lyssningsintryck!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 02, 2004 12:55 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jan 14, 2004 19:52
Posts: 7
Location: Värnamo [Kiruna]
Riktigt snygg faktiskt och den bör ju bli bra tillsammans med din Primare-stärkare.

Blir intressant och höra efter hur den låter.

Förresten skall du inte visa bilder på ditt nya köksgolv också... :wink:
ja, jag hänger också på dvdforum...

/Jens

_________________
Classik/Pioneer DV656A-S -> K400 -> Ninka


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 02, 2004 16:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Såklart 8)


Last edited by weezer on Thu May 13, 2004 19:09, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 02, 2004 16:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Tjusigt tjusigt! har du gjort golvläggningen själv?

Sedan skall det bli spännande att höra ett utlåtande om primären också när du hunnit lyssna in deig på den.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 02, 2004 16:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Jo, la golvet häromdan :P. Lättare än jag trodde..saknar dock lite lister än...

Det intryck jag hittills fått av multispelaren är att detaljer framträder på ett helt annat sätt, musikerna går att placera helt perfekt, basgången är härlig, ljudbilden stor och närvaro likaså...Genkin var spelglad, men jmfrt med Primaren återhållsam, fick inte det där släppet riktigt.

Ni vet hur det är; varje gång man uppgraderar tänker man "Det kan inte bli bättre än så här" 8). En flytt till större lägenhet är nog den enklaste uppgraderingen just nu, jag bor trångt och känner att anläggningen inte får spela ut riktigt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1 2 3 4 58 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited