Som sann bakåtsträvare, kom jag så i dag att tänka på Laura Branigan och lirade en av hennes plattor som tilltugg till Katalyst tråden
Hon hade en solokarriär någonstans från -82 fram till sitt frånfälle 2004. Intressant att notera(för mig i alla fall) är att hon även hann med att sjunga med Leonard Cohen en tid under 1976 och förklarar på något vis vad jag ser i henne, och varför hon hamnar i samma fack som Jennifer Warnes trots Lauras mer euroudisco /pop inrikting.
Hörde henne första gången runt -87 i en blå Opel Commodore med vitt vinyltak,för övrigt första gången man hörde ett hyggligt bra billjudssystem.
Trummaskiner var otroligt populärt på den tiden (av märket Linn dessutom) vilket även plattan "touch" vittnar om. Som anekdot kan tilläggas att det även var övriga hifihandlares favoritargument att ta till mot dåtida Linnister: -Linn,du menar trummaskintillverkaren,ja de är bra på att spela i takt?
Trist läsa att hon finns kvar längre,hade totalt missat det: (Hjärnaneuvrysm) alltså drogrelaterat som för så många andra i branschen.