selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 07:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
 Post subject: Re: Akubarik....
PostPosted: Thu May 02, 2013 16:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Som sagt, de kan spela högt (vi hade volym 76-79 när det var som roligast) och högt ska man spela Deep Purple, ja all annan bra musik med förstås!
Synd du inte hade AC/DC, en klar brist som behöver åtgärdas. :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Akubarik....
PostPosted: Sat May 11, 2013 17:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 15, 2010 14:01
Posts: 188
Det borde väl vara några till som hört Akubarik vid det här laget? Vad säger ni?

Är toppen av registret på samma nivå som dagens 242s? Att basen är bättre kan man räkna med, men det verkar inte vara något nytt vad gäller 3k array.

Själv väntar jag på den passiva versionen, men den kommer nog först sista kvartalet 2013.


Top
   
 Post subject: Re: Akubarik....
PostPosted: Sun May 26, 2013 00:02 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Har varit och lyssnat på Akubarik i två omgångar nu och jag kan bara konstatera att det är otroligt fina högtalare som spelar precis som jag vill att det ska spela. Riktigt riktigt tight med punch och dom kan spela högt dessutom utan att balla ur och bli jobbiga.

Är inte så mycket mer att tillägga egentligen, Linn har verkligen fått till dom på ett mycket bra vis och det är verkligen sjukt bra högtalare.

Enda invändningen jag har är dom silverfärgade uberfula stolparna i botten av dom, kommer dom med svarteloxerade stolpar så blir det nog byte så småningom.

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
 Post subject: Re: Akubarik....
PostPosted: Mon May 27, 2013 01:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Jag passade på i fredags att høra lite olika skøn musik ett par timmar, på Nya KK, KDS(tror de är sena 2012 eller tidiga 2013) och Akubarik hos min handlare.

+ De riktigt bra spelar stort, hade kunnat tro att det var en betydligt större högtalare som spelade.
+ DE ser bättre ut i verkligheten, de jag har sett live är Walnöt vilket inte alls är ett dumt val. Konstruktionen med Stegen, delningen ser ut som bra integrerad i designen
+ Många tekniska väldigt bra lösningar som verkar ha gjort konstruktionen av högtalaren enklare och dessutom bättre! Kortare vägar mellan filter slutsteg element.
+ Billigare enklare låda, men bättre än A242 (nog bra :wink: dvs nog bra för att ha Aktivdrift på/i högtalaren, men inte lika kompliserad klimax så de sparar tid och pengar som genererar bättre pris til kunden.
+kul snabb bas!

- Det går att spela högt rent och fint, men jag upplever inte att det spelar med fysiskt tryck. Det kan ha berot en del på rummet. Men mest troligt konstruktionen. Keltik, isobarik, Komri, klimax har elementen riktade mot dig. Dessutom har jag för mig att de delar basen riktigt lågt, 80hz har jag hört, det är iaf riktigt bra kul bas!

(- Jag gar fått höra, genom Linn att det inte blir nån stativ isobarik. Det hade vart kul) Finns tankar om mycket aktivt i framtiden, men mer av den enklare typen, det är vel lifestyle satsning. SÅ du klarar dig med DSM av valfri modell +högtalare.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited