Jag passade på i fredags att høra lite olika skøn musik ett par timmar, på Nya KK, KDS(tror de är sena 2012 eller tidiga 2013) och Akubarik hos min handlare.
+ De riktigt bra spelar stort, hade kunnat tro att det var en betydligt större högtalare som spelade.
+ DE ser bättre ut i verkligheten, de jag har sett live är Walnöt vilket inte alls är ett dumt val. Konstruktionen med Stegen, delningen ser ut som bra integrerad i designen
+ Många tekniska väldigt bra lösningar som verkar ha gjort konstruktionen av högtalaren enklare och dessutom bättre! Kortare vägar mellan filter slutsteg element.
+ Billigare enklare låda, men bättre än A242 (nog bra

dvs nog bra för att ha Aktivdrift på/i högtalaren, men inte lika kompliserad klimax så de sparar tid och pengar som genererar bättre pris til kunden.
+kul snabb bas!
- Det går att spela högt rent och fint, men jag upplever inte att det spelar med fysiskt tryck. Det kan ha berot en del på rummet. Men mest troligt konstruktionen. Keltik, isobarik, Komri, klimax har elementen riktade mot dig. Dessutom har jag för mig att de delar basen riktigt lågt, 80hz har jag hört, det är iaf riktigt bra kul bas!
(- Jag gar fått höra, genom Linn att det inte blir nån stativ isobarik. Det hade vart kul) Finns tankar om mycket aktivt i framtiden, men mer av den enklare typen, det är vel lifestyle satsning. SÅ du klarar dig med DSM av valfri modell +högtalare.