[Naim]-(Linn) wrote:
JNordh wrote:
[Efter det trodde jag att en SuperNait tillsammans med SB Classic skulle frälsa mig men som tur var räddade en kollega mig från att slänga en massa slantar i den sjön.
Jasså, SuperNait är alltså en riktig skitförstärkare??
Ehurm, den sjön skulle jag gärna simma omkring i..
Det beror på vad man relaterar till. Förra sommaren var jag övertygad om att det skulle bli en SuperNait här hemma, dock lät NAC 202 och NAP200 klart bättre än SuperNaiten när jag provlyssnade i butiken med mina högtalare. Tyvärr hade NAC202 ingen DAC och det fick mig att tveka lite i inköpet. Då passade en kollega på att låta mig lyssna på hans Linn-system med en bra DS mm. Innan dess hade jag inte hört något Linn-system och jag blev klart imponerad av ljudet, helt klart bland det bästa system jag hade hört.
Han hade en 2250 över som jag lånade hem och så lånade vi en Kikkin och en ADS utan Dynamik från den lokala Linn-handlaren. Jösses, så bra hade aldrig mina högtalare låtit. Jag tyckte att det var betydligt bättre än NS01 tillsammans med någon av de Naimförstärkarna som jag var intresserad av.
Att välja väg blev helt plötsligt enkelt och numera står den en Majik DS med Dynamik, 2250 med Dynamik och en Kikkin2:a här hemma och jag är helnöjd över vägvalet